Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 21:29

Inaugurare de 100 de milioane de lei, made in SUA

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 13 noiembrie 2015

Transgaz a inaugurat ieri staţia de gaz de la Şinca, retehnologizată cu mână de lucru românească şi cu echipamente din SUA. Un contract atât de important, încât la tăierea panglicii a venit ambasadorul SUA de la Bucureşti, Hans Klemm

Inaugurare de 100 de milioane de lei, made in SUA
UN Staţia de gaz de la Şinca are un rol important pentru a asigura necesarul de gaz metan pe timp de ger în zona capitalei, însă va fi folosită şi pentru transportul resurselor din Marea Neagră, pe viitor.
 
 
Vechea staţie de turbocompresoare a gazului metan de la Şinca Nouă a fost complet modernizată, fiind investite 100,6 milioane de lei în echipamente noi. Finanţarea a fost asigurată atât din fonduri europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională, cât şi de la bugetul naţional, iar începând de ieri noile turbocompresoare sunt funcţionale. Paul Popescu, managerul de proiect, a precizat că lucrările au demarat pe 11 martie şi au durat 231 de zile. Staţia de turbocompresoare a Transgaz de la Şinca a fost construită în anul 1974 şi este practic „inima” alimentării cu gaze naturale din România, conectând două magistrale importante: cea centrală cu cea sudică. „Cea mai mare provocare în acest proiect a fost să montăm noile echipamente în construcţiile vechi. Prin montarea noilor grupuri reducem consum de ulei, dar şi emisiile de noxe, vechea instalaţie fiind foarte poluantă. Pe lângă consumurile ridicate, vechile grupuri nu mai prezentau siguranţă în exploatare”, a explicat Paul Popescu. 
 
 
80% din echipamente cumpărate de la americani
La inaugurarea staţiei a participat atât ministrul demisionar al Energiei, Andrei Gerea, cât şi Ambasadorul Statelor Unite la Bucureşti, Excelenţa Sa Hans Klemm, ţinând cont că 80% dintre componente au fost livrate de către un producător din America, iar restul de 20% de companii de profil din Italia. 
 
Premieră românească
Lucrările au fost executate însă de către de o asociere de firme româneşti, specializate în domeniu, Sutech SRL, Inspect SA şi Petrostar SA, fiind de altfel o premieră în industria petrolieră românească. Prin modernizarea staţiei de turbocompresoare se reduc pierderile în reţea, însă şi condiţiile de siguranţă sunt mult mai ridicate, astfel că va fi asigurată continuitatea serviciilor de transport a gazului metan nemaiexistând riscul apariţiei unor opriri accidentale. Proiectul de modernizare face parte din Planul De Dezvoltare al Sistemului Naţional de Transport Gaze Naturale în perioada 2014 – 2023, iar Transgaz s-a angajat să îl deruleze şi finalizeze în următorii ani. Planul va permite realizarea coridorului vertical de securitate energetică Grecia, Bulgaria, România, Ungaria Austria, dar şi transportul resurselor din Marea Neagră pe viitor.
 
 
O conexiune dinspre Marea Neagră
Managerul de proiect a precizat că înainte de montarea noilor echipamente prin această staţie se putea face doar transportul gazului dinspre zona centrală către sudul ţării, dar de acum se va putea transporta şi în sens invers, iar odată cu deschiderea exploatărilor din Marea Neagră se va putea transporta mai departe gazul către vecinii din Ungaria sau din Ucraina şi Republica Moldova. 
 
„Un pas înainte pentru independenţa energetică a României” 
„Ce s-a întâmplat aici e un pas înainte pentru independenţa energetică a României. Această investiţie asigură României capacitatea de a distribui gazele care se vor extrage din Marea Neagră. Nu numai aici avem colaborare cu partea americană, ci şi în Marea Neagră unde consorţiul OMV Petrom şi Exon face activităţi de prospectare gazelor pe care le vom putea exploata. Astfel că ne pregătim în acest sens”, a subliniat ministrul Andrei Gerea.
Acesta a precizat că România cumpără în prezent până în 10% din necesarul ţării de gaz metan, iar anul acesta a fost creată şi o rezervă de echilibrare, astfel că nu vor exista probleme în alimentarea cu gaz la iarnă. 
 
Staţia care va învinge gerul
Totodată, chiar dacă vom avea o iarnă geroasă, Bucureştiul nu riscă absolut deloc să rămână fără gaze, tocmai datorită staţiei de pompare de la Şinca. Din vechea staţie au mai fost păstrate două compresoare vechi, astfel că riscul apariţiei unor deficienţe în transport este aproape zero. 
 
 
De la 24 la 2 angajaţi pe schimb
„Această staţie conectează coridorul sudic şi cel central, două magistrale foarte importante. Se realizează o conexiune care va transporta gazele dinspre Marea Neagră spre Vest sau Est şi este staţia care funcţionează cel mai mult din ţară, respectiv 200 – 250 de zile pe an. Înainte o staţie mult mai mică folosească 24 de oameni, acum sunt doar 2 pe schimb, iar siguranţa e semnificativ crescută”, a completat Petru Văduva, directorul Transgaz.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie