Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 21:31

În septembrie se decide soarta Roman SA: reorganizare sau faliment

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 20 august 2015

Societatea vrea să scoată la vânzare terenuri de 42 de milioane de euro pentru a scăpa de insolvenţă, în condiţiile în care pierderile de anul trecut s-au ridicat la 9 milioane de euro

În septembrie se decide soarta Roman SA: reorganizare sau faliment

Compania Roman SA Braşov, producător de autocamioane şi autobuze, a intrat în insolvenţă la cererea administratorilor la începutul lunii septembrie 2014. Aurel Cenţu, administratorul judiciar al companiei, spune că până pe 3 septembrie, dată la care se împlineşte un an de la declararea procedurii, va trebui prezentat planul de reorganizare al companiei, care va fi supus aprobării creditorilor. „Potrivit legii, companiile intrate în insolvenţă nu mai au dreptul de a sta în perioadă de observaţie mai mult de un an. Vom prezenta planul de reorganizare, iar compania îşi va plăti creanţele în urma aprobării acestui plan”, a spus Cenţu, care a adăugat că societatea va scoate la vânzare terenuri de aproximativ 42 de milioane de euro pentru acoperirea datoriilor către creditori.

În 2015 nu s-a produs niciun camion
Acesta a mai spus că anul acesta compania nu a produs niciun autocamion. „Nu s-au făcut decât reparaţii, sunt ceva discuţii cu posibili clienţi din Uganda şi Columbia. Acum mai sunt aproximativ 200 de angajaţi şi se aşteaptă comenzi ferme de la departamentele speciale ale Ministerului Economiei pentru fabricarea de camioane”.
Pierderile companiei au explodat anul trecut, crescând de la 8,27 milioane de lei la 39,72 milioane de lei (nouă milioane de euro), în condiţiile în care cifra de afaceri a societăţii s-a restrâns de la 26,23 milioane de lei la 11,06 milioane de lei (2,5 milioane de euro). Ultimul an în care compania a înregistrat profit a fost în 2009, când anunţa un câştig de aproximativ 120.000 de lei.

Creditorii vor 43,5 milioane de euro
Creditorii companiei au solicitat să fie înscrişi în tabel cu sume de recuperat de 192,130 milioane de lei (43,5 milioane de euro), dar administratorul judiciar desemnat de Tribunalul Braşov – Cenţu SPRL Braşov – a decis să admită creanţe de doar 91,948 milioane de lei (20,8 milioane de euro), din acestea 20,654 milioane de lei sunt doar provizorii.
Cea mai mare sumă solicitată este solicitată de compania Pro Roman SA (la rândul său aflată în insolvenţă), acţionarul majoritar al producătorului de autocamioane şi autobuze – 49,483 milioane de lei (aproximativ 12 milioane de euro). Creanţa, de natură chirografară (adică negarantată) provine dintr-un împrumut de şase milioane de lei, oferit în 2007, restul sumei – de 43,483 milioane de lei – fiind reprezentată de creanţa cu care AJOFM Braşov a fost înscrisă în tabelul preliminar al creditorilor Pro Roman SA, în condiţiile în care „această sumă ar trebui plătită creditoarei de către debitoare care a fost beneficiara reală a salariilor compensatorii şi a sumelor încasate din activităţile desfăşurate în cadrul parcului industrial”. În urma analizării cererii, administratorul judiciar a constatat că aceasta a fost depusă de o persoană care nu are calitatea de reprezentant a Pro Roman SA, respingând astfel solicitarea.
Al doilea mare creditor al Roman SA este firma de construcţii Level Activ Construct SRL, firmă aflată în faliment, suma solicitată fiind de 46,759 milioane de lei, din care în rândul creanţelor garantate se înscrie doar suma de 33,491 milioane de lei. Nici această creanţă nu a fost admisă, deoarece lichidatorul Cenţu SPRL a constatat că obligaţia de plată are termenul prescris, iar reprezentanţii firmei de construcţii nu au acţionat în instanţă Roman SA pentru recuperarea debitelor la şase luni de la expirarea termenului de prescriere.
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Braşov a solicitat înscrierea pe tabloul creditorilor cu suma de 31,228 milioane de lei, administratorul admiţând înscrierea pe lista creanţelor garantate a unei sume de doar 7,911 milioane de lei, pentru o altă sumă, de 20,611 milioane de lei admiţându-se înscrierea provizorie, având în vedere că societatea Roman SA şi fiscul braşovean se află în plin proces pentru ştergerea acestui debit.
Tabelul creditorilor garantaţi este completat de Banca Comercială Română, care are de recuperat 13,920 milioane de lei, de Banca Comercială Carpatica, înscrisă cu 19,844 milioane de lei şi de Consiliul Local Braşov, care are de recuperat de la fabrica braşoveană 12,778 milioane de lei.
În total, creditorii garantaţi au solicitat să fie înscrişi cu creanţe de 111,263 milioane de lei, acceptată fiind doar suma de 75,109 milioane de lei, din care 20,654 milioane de lei cu titlu provizoriu.
În ceea ce priveşte creanţele chirografare, creditorii au solicitat înscrierea cu sume care totalizează 80,823 milioane de lei, administratorul judiciar admiţând înscrierea în tabelul preliminar a doar 16,609 milioane de lei. Printre creditorii care au de încasat sume importante se află alte companii desprinse din fosta Întreprindere de Autocamioane Braşov – Semifabricate SA (a cerut 8,280 milioane de lei, i s-a admis o creanţă de 7,904 milioane de lei), Axe şi Punţi SA (a solicitat 747.079 de lei, i s-a admis doar 122.076 de lei), Motoare AB (a solicitat 2,865 milioane de lei, i s-a admis doar 2,389 milioane de lei).
Alţi creditori ai companiei sunt Automobile Dacia, GDF Suez, Ford România etc.


 

+0 -1

Comentarii

rammstein

2015-08-20 07:43:54


suntem singura tara din uniune care-si distruge singura uzina de produs camioane!!!...BA BANDITILOR LUATI EXEMPLUL CEHEI,UNGARIEI,POLONIEI !!!...acolo guvernele au girat pentru uzinele respective !!!..tin de siguranta nationala ba descreieratilor !!...faceti ba un mall ca la tractorul...ar ytrebui ca toti ministrii economiei dupa '89 sa fie impuscati pentru genocidul economic facut cu STEAGU'ROSU !!!!.. ALO TOV.NITA ?...NU LOCUIESTI SI TU IN BRASOV?...CE MORTII MA-TI AI FACUT DE AI DISTRUS INDUSTRIA BRASOVEANA???...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie