Curs BNR

1 EUR = 4.9771 RON

1 USD = 4.6576 RON

1 GBP = 5.9174 RON

1 XAU = 347.5083 RON

1 AED = 1.2680 RON

1 AUD = 3.0788 RON

1 BGN = 2.5447 RON

1 BRL = 0.8685 RON

1 CAD = 3.3854 RON

1 CHF = 5.2114 RON

1 CNY = 0.6419 RON

1 CZK = 0.2011 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0976 RON

1 HUF = 1.2500 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9651 RON

1 KRW = 0.3364 RON

1 MDL = 0.2589 RON

1 MXN = 0.2503 RON

1 NOK = 0.4360 RON

1 NZD = 2.8549 RON

1 PLN = 1.1388 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0522 RON

1 SEK = 0.4422 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1145 RON

1 XDR = 6.1360 RON

1 ZAR = 0.2532 RON

Editia 8202 - 17 iun 22:45

În premieră, în 2022: Braşov - Bucureşti cu 166 km/h

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 08 decembrie 2021

2 ore şi 4 minute , cu trenul Tomis Expres, al CFR

În premieră, în 2022: Braşov - Bucureşti cu 166 km/h

Şi în 2022 viteza medie a trenurilor româneşti va fi de sub 45 km/h, iar pe unele tronsoane viteza va creşte, iar pe altele va scădea din cauza şantierelor sau a restricţiilor. Pe cele mai rapide porţiuni trenurile ating 140-160 km/h, dar ele reprezintă sub 5% din lungimea totală a reţelei feroviare, potrivit Hotnews.

RUTELE CU CELE MAI MARI VITEZE
Bucureşti – Constanţa, 16 trenuri pe sens, aproximativ 25 de trenuri în sezonul estival
Două trenuri pe zi fac o oră şi 56 minute, viteză medie 116 km/h. Trenurile cu una – două opriri fac sub 2 ore şi 20 minute pe 225 km, iar cele cu 4-5 opriri fac sub 2 ore şi 40 minute. Cele mai rapide trenuri rulează o bună parte din drum cu 160 km/h. Este singurul tronson din România unde se atinge viteza de 160 km/h, dar numai o parte dintre trenuri merg atât de repede.

Bucureşti – Braşov, 29 de trenuri pe sens, 4 companii diferite
În premieră un tren Braşov – Bucureşti va parcurge fără oprire cei 166 km, (7.12 – 9.16), 2 ore şi 4 minute, Tomis Expres (trenul rapid al CFR) care la întors opreşte la Predeal şi face 2 ore şi 9 minute.
Cele mai rapide trenuri ating 140 km/h între Capitala şi Ploieşti (viteză medie 104 km/h) şi 120 km/h între Câmpina şi Ploieşti (91 km/h viteză medie). Timpii sunt, per total, mai mari din cauza restricţiilor dintre Predeal şi Dârste unde trenurile nu depăşesc 60 km/h. Trenurile internaţionale Dacia şi Ister ating 140 km/h şi între Buda şi Floreşti Vest.

Braşov – Constanţa, 3 trenuri în extrasezon, 7 – 8 vara
Tomis Express, introdus acum un an, rămâne cel mai rapid tren de lungă distanţă: Braşov – Constanţa, 4 ore şi 14 minute, viteză medie de 92 km/h pe cei 391 km.

Bucureşti – Suceava, 5 trenuri
Cel mai rapid tren face 5 ore şi 31 minute şi are o viteză medie de 81 km/h. Între Bucureşti şi Ploieşti atinge 140 km/h, dar spre Buzău prinde maxim 80 km/h. Între Adjud şi Paşcani sunt porţiuni lungi de 120 km/h.

Bucureşti – Iaşi, 6 trenuri
Cel mai rapid tren face 5 ore şi 55 minute, cu o viteză medie de 68 km/h. Dincolo de Bucureşti – Ploieşti (140 km/h). Între Buzău şi Rm Sărat şi în regiunea oraşului Crasna viteza maximă este 100 km/h. Între Tecuci şi Bârlad viteza maximă este 120 km/h şi cea medie este 72 km/h.

TRASEE DE EVITAT DIN CAUZA VITEZELOR FOARTE MICI
Braşov – Sighişoara, 7 trenuri
Pe cei 128 km niciun tren nu face mai puţin de trei ore, iar unele trenuri Regio fac mai mult de 4 ore. Se lucrează între cele două oraşe şi modernizarea va aduce viteze maxime de 160 km/h şi cele mai rapide trenuri ar trebui să ajungă să facă sub o oră. Realist vorbind, timpii de parcurs de acum se vor menţine încă 3-4 ani.

Deva – Arad, 10 trenuri
Pe cei 149 km două trenuri internaţionale care rulează fără oprire fac puţin peste 2 ore şi 40 minute, viteza medie fiind 55 km/k, dar sunt o mulţime de porţiuni cu limitare de 40-45 km/h. Cel mai lent tren, un Regio care staţionează mult şi opreşte peste tot, face 4 ore şi 47 minute (viteză medie de 31 km/h). Se circula pe linia nouă între Arad şi Radna, unde viteza maximă este 140 km/h şi cel mai rapid tren face 21 de minute pe 35 km (viteză medie 100 km/h).

RUTE ÎNTRE ORAŞELE IMPORTANTE
Bucureşti – Timişoara, 5 trenuri
Magistrala a revenit la numărul de acum peste două decenii, 100, în loc de 900, iar cel mai rapid tren face 9 ore şi 35 minute, cu o medie orară de 55 km/h. Sunt şi trenuri care fac peste 10 ore, media orară fiind de 53 km/h din cauza numeroaselor zone cu restricţii de 30 km/h în zone precum Balota şi.Teregova – Slatina Timiş. Cele mai rapide zone permit viteze de 100 – 120 km/h în zonele Caracal – Filiaşi.

Timişoara – Iaşi, 2 trenuri
Între cele două oraşe călătoria este foarte lungă.
IR 1765 şi perechea sa parcurg 849 km în 17 ore, via Alba Iulia, cu o medie orară de 50 km/h
IR 1831 străbate în 15 ore cei 789 km via Arad – Vatra Dornei, cu viteză medie de sub 52 km/h.

Bucureşti – Sibiu, 3 trenuri
Sunt doar 3 trenuri pe sens şi cel mai rapid face 5 ore şi 11 minute via Braşov. Cel mai lent tren Sibiu – Braşov face peste 6 ore.

Braşov – Galaţi, un tren
Drumul de 310 km durează 5 ore şi 12 minute şi cele mai rapide porţiuni, de 120 km/h, sunt în zonele Buda – Câmpina şi Făurei – Buzău.

Oradea – Timişoara, 7 trenuri
Cele mai rapide trenuri fac 3 ore şi 11 minute şi media este de 56 km/h, viteza maximă fiind de 100 km/h. Cel mai lent tren Regio face aproape cinci ore, cu o viteză medie de 38 km/h.

Braşov – Iaşi
Trenul direct, via Miercurea Ciuc – Oneşti parcurge 470 km cu 61 km/h în medie

Bucureşti – Arad, 7 trenuri
Cel mai rapid este un tren Astra T C ce parcurge 590 km în 10 ore şi 38 minute, cu o viteză medie de 55 km/h via Craiova. IR 1821 face 11 ore şi 52 minute via Petroşani, viteză medie de 51 km/h. Timpii sunt foarte scăzuţi din cauza şantierelor de pe Deva – Arad,

Cluj – Iaşi, 3 trenuri
Pe cei 459 km drumul durează între 8 ore jumătate şi nouă ore, cu o viteză medie de 50-52 km/h.

Bucureşti – Galaţi, 5 trenuri
Cel mai rapid face 3 ore şi 39 minute, via Buzău, cu o viteză medie de 70 km/h. Magistrala 700 Bucureşti – Galaţi este ”frântă” fiindcă nu circulă trenuri între Urziceni şi Făurei.

Bucureşti – Oradea
Singurul tren direct face 12 ore şi 17 minute la dus şi cu 14 minute mai mult la întors, media de viteză fiind 53 km/h.

Cluj – Suceava, 3 trenuri
Distanţa de 322 km este parcursă în 6 ore şi 35 minute de cel mai rapid tren şi de 6 ore şi 55 minute de cel mai lent. Viteza medie este 55 – 57 km/h şi sunt porţiuni foarte mari unde trenurile nu ating nici 50 km/h în zona Vatra Dornei. Pentru anii următori sunt programate modernizări pe liniile 401 şi 502.

Satu Mare – Bucureşti
Drumul de aproape 15 ore este parcurs cu o viteză medie de 52 km/h.

Târgu Mureş – Sibiu
Pe cei 204 km un tren Regio direct face 5 ore şi 45 minute. Viteza medie este 35 km/h pentru că sunt restricţii, iar trenul opreşte în aproape toate staţiile.

Sibiu – Cluj
Compania Interregional Călători a introdus un tren direct între cele două oraşe, 199 km, 4 ore şi 6 minute.

TRASEE CU MULTE TRENURI
Bucureşti Nord – Aeroport Henri Coandă
Rămâne cadenţa de 40 de minute, la dus trenurile fac 21 de minute, iar la întors, 25 de minute. Ar trebui să crească importanţa staţiilor Parc Mogoşoaia şi Patinoar PO şi tot mai mulţi navetişti să folosească trenul. Biletul costă 4 lei.

Cluj – Oradea, 18 trenuri
Cel mai rapid tren face 2 ore şi 29 minute, iar cel mai lent regio face patru ore pe cei 152 km. Viteza medie este, în funcţie de numărul de opriri, între 37 km/h şi 61 km/h, iar pe foarte scurte porţiuni trenurile ating 100 km/h. Cel mai rapid tren are doar două opriri, cel mai lent are 39 de opriri.

Braşov – Zărneşti, 14 trenuri
Pe cei 27 km sunt 6 opriri şi trenurile fac între 39 şi 51 de minute. Operatorul liniei 203 este Regio Călători.

Titan Sud – Olteniţa, 9 trenuri
Este una dintre poveştile de succes din sistemul feroviar românesc, iar operatorul TFC are 9 trenuri pe sens, cu parcursuri între 87 şi 102 minute pe 60 km. Gara Titan Sud este foarte bine situată, chiar lângă staţia de metrou Republica.

Bistriţa Nord – Sărăţel, 21 de trenuri pe sens
Cele două localităţi de pe linia 406 sunt bine conectate pe calea ferată, cu 21 de trenuri care fac între 11 şi 16 minute pe cei 11 km.

Constanţa – Mangalia, 9 trenuri pe sens în extrasezon, aproximativ 20 vara
Este un punct slab al reţelei CFR SA fiindcă linia este neelectrificată şi nemodernizată, iar gările din staţiuni arată rău. Cele mai rapide trenuri fac o oră pe cei 43 km, majoritatea fac cam 70 – 80 de minute, dar sunt şi trenuri sezoniere care fac aproape 100 de minute fiindcă staţionează mai mult în gări precum Eforie Nord sau Costineşti. Pe nicio porţiune viteza nu trece de 80 km/h şi sunt mari porţiuni cu limitare la 40 km/h.

Ploieşti Sud – Slănic, 9 trenuri
Pe linia 306 circulă 9 trenuri TFC pe sens, durata călătoriei de 44 km fiind între 74 şi 90 de minute.

Buzău – Nehoiaşu, 10 trenuri
Pe linia 504 operează compania TFC şi cei 73 km sunt parcurşi între 2 ore şi 5 minute şi 2 ore şi 36 minute



Pe 12 decembrie se schimbă Mersul Trenurilor
Începând cu data de 12 decembrie 2021, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2021-2022, ce va fi valabil până la data de 10 decembrie 2022. În noul Mers al Trenurilor 2021-2022 vor circula zilnic în medie 1.200 de trenuri operate de CFR Călători, în funcţie de perioada din an.
Cea mai importantă modificare în graficul de circulaţie, anunţată de CFR, este factul că „în relaţia Constanţa – Bucureşti Nord – Braşov şi retur vor circula trei perechi de trenuri, faţa de două perechi în prezent”.

+4 -0

Comentarii

'Ionel'

2021-12-08 19:12:28


'120km/ora intre Faurei si Buzau! Glumiti d-le Boieriu. In acea zona viteza nu depaseste o media de 37km/ora.'

'Lazar'

2021-12-08 09:34:41


'Concluzie trenurile cu locomotive cu aburi circulau acum 50 de ani mai repede decat acum. Exemplu distanta Bucuresti-Satu Mare se facea in 11.50 iar acum in peste 15.00 ore.Halal progres si dezvoltare a Romaniei.'

'DanaBv'

2021-12-08 08:09:46


'Foarte util articolul, multumim! In alta ordine de idei, ooo! Marea realizare a CFR, trenul care face Brasov-Bucuresti in 2 ore si cateva minute fara opriri, adica ceea ce facea un rapid acum 40 de ani, oprind la Predeal si Sinaia. Ce sa spun, felicitari!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie