banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9768 RON

1 USD = 4.5871 RON

1 GBP = 5.9407 RON

1 XAU = 447.0466 RON

1 AED = 1.2489 RON

1 AUD = 2.8840 RON

1 BGN = 2.5446 RON

1 BRL = 0.8119 RON

1 CAD = 3.1902 RON

1 CHF = 5.2010 RON

1 CNY = 0.6334 RON

1 CZK = 0.1989 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0908 RON

1 HUF = 1.2459 RON

1 INR = 0.0531 RON

1 JPY = 3.0876 RON

1 KRW = 0.3128 RON

1 MDL = 0.2542 RON

1 MXN = 0.2276 RON

1 NOK = 0.4307 RON

1 NZD = 2.6314 RON

1 PLN = 1.1868 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0541 RON

1 SEK = 0.4503 RON

1 TRY = 0.1202 RON

1 UAH = 0.1103 RON

1 XDR = 6.1043 RON

1 ZAR = 0.2519 RON

Editia 8385 - 21 mar 05:28

În pregătire, legislaţia pentru „străzile de biciclişti”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 07 mai 2021

Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene din România, implicată în îmbunătăţirea legislaţiei privind circulaţia cu bicicleta. Preşedintele uniunii, Adrian Veştea, susţine că este nevoie de noi reglementări, pentru ca autorităţile locale să dezvolte infrastructura „velo”

În pregătire, legislaţia pentru „străzile de biciclişti”

Preşedintele Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România (UNCJR), Adrian Veştea, a participat în 6 mai, la invitaţia Ministerului Afacerilor Interne, la conferinţa online pe tema dezbaterii proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Codului Rutier, în special pentru activitatea „velo”, respectiv circulaţia bicicletelor şi a mijloacelor de transport alternative pe drumurile publice.

Exproprierile, o problemă
După această întâlnire, preşedintele Uniunii, Adrian Veştea, a declarat că „UNCJR susţine eforturile de reglementare privind eco-mobilitatea ce vizează deplasarea pe bicicletă, atât pe căile rutiere, aşa cum sunt acestea definite de legislaţie, cât şi pe trasee dedicate, existente sau care urmează a fi construite. Dincolo de reglementarea supusă dezbaterii publice, acesta susţine că trebuie luată în considerare şi legislaţia specifică traseelor de bicicletă, cu ghidurile aferente, fiind necesară o analiză cu privire la necesitatea amendării altor legi, astfel încât să fie accelerată construirea de noi piste de biciclete. Pentru realizarea noilor piste, o atenţie sporită merită acordată mecanismelor legale ale exproprierilor de terenuri, accelerarea acestui proces fiind de dorit, cu condiţia respectării drepturilor la proprietate aşa cum sunt acestea prevăzute de legislaţia în vigoare”.

Banii europeni din PNRR, o sursă de finanţare
În viziunea UNCJR, nevoia de aliniere la tendinţele de eco-mobilitate şi combaterea schimbărilor climatice determină implementarea de măsuri, proiecte şi programe, un posibil demers fiind deschiderea şi crearea de mecanisme care să scadă dependenţa de transport poluant prin utilizarea bicicletei.
Pe de altă parte, UNCJR consideră că este necesară corelarea finanţării cu actele normative existente, fie este vorba despre semnalizarea căilor rutiere care să permită accesul bicicliştilor pe acestea, fie de construirea unor piste noi de biciclete, individuale sau interconectate. Astfel, ghidurile de finanţare pentru Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare (PNRR) şi pentru următoarele mecanisme de finanţare din fonduri europene ar trebui să permită autorităţilor locale, individual sau în asociere, să finanţeze proiecte pentru semnalizarea căilor rutiere, amenajare şi construire de noi piste de biciclete, de trasee turistice sau trasee mixte (biciclete şi drumeţie).
În acest context, preşedintele UNCJR a precizat că în prezent există proiecte şi discuţii legislative recente în domeniul „velo” (de exemplu, Ghidul de proiectare a infrastructurii pentru biciclete, Legea bicicletei etc.), care trebuie armonizate, astfel încât ghidurile de finanţare să fie clare, iar criteriile de evaluare să fie în concordanţă cu legislaţia în vigoare.

+3 -0

Comentarii

'john'

2021-05-07 08:04:29


'se tot leagă unii politicieni de biciclişti, dar de fapt nu prea sunt biciclişti doar aşa ocazional, când o să vezi dimineaţa sute de biciclişti ca în China, Olanda sau Danemarca, abia atunci pui problema traseelor şi amendării legislaţiei, altfel e doar cheltuială inutilă a banului public şi aroganţă a unor agenţi deghizaţi în politicieni '

'Rammstein'

2021-05-07 07:20:25


'În brașov dl Vestea implementează un nou sistem de mobilitate, bicicleta,trotineta, masina, trenul,avionul,si în curând vaporul!!.deci brașoveni daca nu va încadrați într-una din aceste recomandări nu ieșiți din casă!!..pietonii au murit!!..'

'Willy'

2021-05-07 01:45:52


'Va zic eu o reglementare: sa puna numere de inmatriculare la bicicletele care circula pe drumurile publce. Sa vad eu atunci, fraierii de biciclisti dupa ce incalca legea mai ameninta si mai arata semne obscene si dupa aia fug printre aleile dintre blocuri? Mai fac magarii? Nuuuuu. O sa isi vada frumos de ghidonul lor caci in caz contrar vor fi identificati urgent si premiati cu amenda.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie