Curs BNR

1 EUR = 4.9437 RON

1 USD = 5.0679 RON

1 GBP = 5.6284 RON

1 XAU = 269.8092 RON

1 AED = 1.3796 RON

1 AUD = 3.3294 RON

1 BGN = 2.5276 RON

1 BRL = 0.9902 RON

1 CAD = 3.7421 RON

1 CHF = 5.1569 RON

1 CNY = 0.7116 RON

1 CZK = 0.2005 RON

1 DKK = 0.6648 RON

1 EGP = 0.2600 RON

1 HUF = 1.2178 RON

1 INR = 0.0626 RON

1 JPY = 3.5391 RON

1 KRW = 0.3590 RON

1 MDL = 0.2578 RON

1 MXN = 0.2526 RON

1 NOK = 0.4825 RON

1 NZD = 2.9316 RON

1 PLN = 1.0411 RON

1 RSD = 0.0421 RON

1 RUB = 0.0862 RON

1 SEK = 0.4529 RON

1 TRY = 0.2754 RON

1 UAH = 0.1375 RON

1 XDR = 6.4913 RON

1 ZAR = 0.2839 RON

Editia 7786 - 23 sep 18:27

În prag de iarnă, CNADNR vrea să redeschidă şantierele de pe centura Braşovului

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 31 octombrie 2014

Atât contractul pentru continuarea lucrărilor pe primul tronson al ocolitoarei, cât şi cel pentru dublarea celui de-al doilea tronson au fost atribuite din luna iulie, numai că începerea lucrărilor a fost întârziată de unele proceduri birocratice. Reprezentanţii CNADNR susţin acum că proiectele vor demara „în cel mai scurt timp”, dacă va permite şi vremea

În prag de iarnă, CNADNR vrea să redeschidă şantierele de pe centura Braşovului
Deşi contractele de lucrări pentru continuarea lucrărilor atât pe primul tronson al şoselei ocolitoare a Braşovului, cât şi pentru dublarea celui de-al doilea tronson al centurii au fost semnate încă din luna iulie, şantierele nu au fost deschise nici până în ziua de astăzi. Chestionaţi de către reporterii cotidianului „Bună Ziua Braşov” cu privire la cauzele acestor întârzieri, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) au precizat că lucrările pe primul tronson vor fi reluate „în cel mai scurt timp”, luna viitoare urmând să se semneze ordinul de începere a lucrărilor. 
 
Pe tronsonul II s-a lucrat la partea de proiectare
În ceea ce priveşte proiectul de dublare la două benzi pe sens a celui de-al doilea tronson, care face legătura între DN 11 şi DN 13, reprezentanţii CNADR ne-au declarat că ordinul de începere a lucrărilor a fost dat încă din data de 7 august, dar, în conformitate cu contractul de execuţie, constructorul a avut un termen de trei luni să se ocupe de partea de proiectare. Timpul efectiv pentru lucrări este de 12 luni, ca de altfel şi în cazul primului tronson, unde lucrările sunt executate deja în proporţie de 56%. „Lucrările aferente Contractului «Proiectare şi Execuţie Varianta de Ocolire a Municipiului Braşov,  Tronson II, DN 11 – DN 13» vor fi demarate în decursul lunii noiembrie, în cazul în care condiţiile meteo sunt favorabile”, se precizează în răspunsul transmis de CNADNR.
 
Expertiza care a întârziat lucrările
Pe primul tronson, care are o lungime de 7,2 km, reluarea lucrărilor a fost întârziată şi de faptul că în luna august Compania de Drumuri a lansat o licitaţie pentru expertiza tehnică a lucrărilor executate de compania austriacă Alpine Bau care a abandonat şantierul în iunie anul trecut, după ce a intrat în insolvenţă. „A fost necesară organizarea unei noi licitaţii pentru expertizarea lucrărilor efectuate de antreprenorul iniţial, în vederea remedierii posibilelor degradări la lucrările existente, apărute de la data rezilierii contractului de lucrări şi până la data semnării noului contract”, a motivat CNADNR. Acest contract a fost atribuit asocierii de companii italiene Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SPA – Shelter Construct – Pasquale ALO, iar valoarea contractului a ajuns la 59,556 milioane de lei, fără TVA, de la 88,355 milioane de lei, fără TVA, cât a fusese estimată valoarea minimă a acestui contract. Pentru conservarea lucrărilor efectuate s-au cheltuit 10.000 de lei lunar, bani care s-au dus de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor, însă din cauza intemperiilor unele lucruri nu mai corespund deja din punct de vedere tehnic.
Pe cel de-al doilea tronson contractul a fost adjudecat de asocierii de firme Viarom Construct SA – Maxidesign SRL – Beta Cops SRL, care a oferit un preţ de 64,41 milioane de lei, fără TVA, respectiv de 79,86 milioane de lei cu tot cu TVA. Un preţ destul de mic, respectiv de 54% din valoarea estimată de CNADNR care era de 118,256 de milioane de lei pentru dublarea celor 4,92 km.
 
Nu există riscul pierderii finanţării
Ţinând cont că investiţiile de pe cele două tronsoane ale centurii sunt finanţate şi din fonduri europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) şi de la bugetul de stat, reprezentanţii CNADNR susţin că, în prezent proiectele nu prezintă riscuri din punct de vedere al finanţării, termenul de finalizare al lucrărilor, conform Contractului de Finanţare, fiind 31 decembrie 2015, iar pentru ambele proiecte durata de execuţie a lucrărilor este de 12 luni, astfel că, teoretic, ar fi timp suficient, dacă nu mai intervin alte blocaje.
 
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional