Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 21:59

În Gara Brașov se desfășoară de zor Marea curățenie

Autor: Liviu CIOINEAG

Publicat la 15 ianuarie 2010

Ieri, pe la orele amiezii, un muncitor spăla pe jos cu o mașină electrică, un alt coleg îi ținea cablul de la mașină, iar al treilea supraveghea bunul mers al operațiunii

Ieri, pe la orele amiezii, un muncitor spăla pe jos cu o mașină electrică, un alt coleg îi ținea cablul de la mașină, iar al treilea supraveghea bunul mers al operațiunii. Acești angajați nu sunt femei de serviciu – în primul rând pentru că nu sunt femei, iar în al doilea rând pentru că serviciul lor este la CFR Construcții, fiind instalatori sau zugravi. Această firmă ar fi primit lunar 160 de milioane de lei vechi, pentru a asigura curățenia în Gară, câștigând contractul prin atribuire directă, fără licitații. Informația nu a fost încă confirmată Podeaua Gării Brașov sclipește acum de curățenie. După scandalul creat în jurul mizeriei din gară, mai mulți muncitori și muncitoare au început să roiască - într-un pur stil ardelenesc - pentru strângerea gunoaielor. Navetiștii și călătorii fideli se uită surprinși la mașina de spălat podeaua, acționată electric, de parcă nu ar mai fi văzut una ca asta în Gara Brașov. Mulți spun că chiar nu au mai văzut, iar după nuanța căpătată de pardoseala de piatră, tindem să-i credem. Treabă românească Mașinăria era mânuită de un muncitor, un alt instalator în salopetă îi ținea cablul, iar al treilea supraveghea bunul mers al operațiunii, ținându-se de o panglică. „Eu nu lucrez aici. Azi am venit pentru prima dată”, ne spune mânuitorul mașinăriei. Cel care-l seconda, ținând, cu multă experiență, în mâini, un cablu, părea amuzat. „Eu țin de cablu ca să nu se împiedice, ca, na, asta fac eu. Nu sunt de meserie să fac curățenie. Eu sunt instalator”, spune bărbatul. Pe cel de-al treilea nu l-am mai întrebat nimic, pentru că era mai mult decât evident – el ținea panglica, să nu treacă călătorii peste porțiunea abia spălată. Acești bărbați de serviciu păreau picați din cer, arătând că nu au nicio treabă cu spălarea podelelor. O parte sunt angajați ai SC Construcții CFR și au fost luați „cu împrumut” de către conducerea Stației Brașov, din lipsă de alte soluții. Alături de ei, alte două femei goleau indolente coșurile de gunoi. Fiindcă nu-i mare filozofie să stai la coada mopului, trecerea bărbaților de serviciu prin Gară e evidentă: jegul întărit lasă locul pedeli albe de travertin, creând un joc de modele geometrice alb-gri. Ei nu au ajuns încă la etaj, unde călătorii așteaptă sosirea trenurilor printre boschetari și gunoaie. „Se vede că n-au mai spălat demult. Probabil că n-au personal suficient”, ne spune o călătoare. La Brașov nu vorbesc, la București nu știu Șeful de gară vine în întâmpinarea noastră, însă nu poate să ne spună oficial cum stă treaba, din cauza politicii de relații cu presa, demnă de o multinațională, pe care și-a însușit-o Compania CFR SA. El ne-a explicat că Gara nu are contractată deocamdată o firmă specializată de curățenie, așa că această activitate se face… după cum se vede. Șeful său, directorul Costache Nicolau, nu a putut să ne răspundă la întrebări, tot din cauza politicii de relații cu presa. Am fost îndrumați către purtătorul de cuvânt de la București, Oana Brânzan, care a cerut răgaz de o zi, argumentând că nu a aflat de situația din Gara Brașov. Totuși, scandalul a început în urmă cu cel puțin trei zile, subiectul vuind în ziare și pe sticla televizoarelor. Explicația neoficială stă în rezilierea contractului cu firma care contractase acest serviciu, încă din septembrie 2008. Surse din interiorul CFR susțin că păstrarea curățeniei în Gara Brașov ar consuma lunar 160 de milioane de lei vechi și s-ar atribui direct, fără licitație. Acești bani s-ar fi dus către firma Construcții Feroviare CFR, unul din puii CFR SA. Compania de construcții feroviare ar fi deținută de Bercea Mondialu, celebrul interlop din Craiova. Informațiile nu au fost încă confirmate.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie