Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 06:12

În faţă camion de la Braşov, în spate autobuz din China

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 15 sepembrie 2020

Probabil cel mai autobuz ciudat din lume, un model articulat bazat pe un şasiu de camion de la Roman, a fost rodul unei colaborări comuniste dintre companiile Roman Braşov şi gigantul chinez Dongfeng

În faţă camion de la Braşov, în spate autobuz din China

Chinezii de la Dongfeng construiau în urmă cu 35 de ani un vehicul care avea la bază un şasiu de camion Roman, produs în ţara noastră. Se ştiu puţine date despre acest autobuz ciudat. Clar este că Dongfeng a produs modelul pentru transport de pasageri sub marca Hengtong, iar modelul a purtat numele CQ680. Cam aici se opreşte şi seria certitudinilor şi începe zona speculaţiilor. În arhivele româneşti nu există fotografii ale acestui model special, imaginile disponibile fiind găsite pe un site din China, scrie site-ul cargo-bus.ro.
Autobuzul comunist a fost rodul unei colaborări comuniste între companiile Roman Braşov, fosta uzină Steagul Roşu, şi gigantul chinez Dongfeng. Zeci de astfel de autobuze au luat drumul Chinei în era comunistă. De fapt, uzina Roman expedia către China, la mijlocul anilor ’80, doar şasiul, pe care chinezii îl adaptau după bunul plac.
Se pare că mai multe zeci de şasiuri Roman Diesel au fost exportate în China pentru acest proiect. Şasiurile erau unele speciale, probabil cu unul dintre cele mai mari ampatamente contruite vreodată la Braşov. De asemenea, se pare că suprastructura şi puntea spate au fost fabricate 100% în China, un indiciu fiind butucii de la puntea spate.
Autobuzul improvizat avea practic o cabină de camion, şi nu una integrată în suprastructură, aşa cum au autobuzele veritabile, indiferent de perioada în care au fost produse.
Pentru exterior, chinezii au ales două combinaţii de nuanţe. Era vorba despre alb-bej şi alb-albastru.
Odată ajuns în China, autobuzul cu origini româneşti păstra garda mare la sol a camionului românesc. Astfel, pasagerii urcau la bord cu ajutorul a câte două trepte, amplasate în dreptul celor trei uşi duble.
Singura fotografie care redă interiorul arată o podea construită din lemn natur, cu excepţia zonei burdufului, acolo unde lemnul a fost vopsit în negru.
Şi scaunele aflate la bord au spătarul şi sezutul realizate din lemn, iar cadrul este din fier şi este ancorat cu şuruburi în podea şi în panourile laterale.
Rândurile de scaune au un singur loc pe fiecare parte, permiţând, în schimb, un număr mare de locuri în picioare. Se pot observa geamurile mari şi barele metalice pentru sprijinul călătorilor.

+8 -0

Comentarii

'Codreanu-bus'

2020-09-15 13:05:32


'E RATA DE SIRNEA CARE A COBORAT PE Dnul.IALOMITANU La CURSA PENTRU PRIMARIA BRASOVULUI SI AN CARE SO URCAT SI-O URCAT LA OITUZ LA MANASTIRE CODREANU UNDE-I ASTEAPTA PE TOTII :SCRIPCAREI,CANCESTI,GONTEI,ETC CARE AU FACUT Praf bv.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie