Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 13:52

În ce limbă se va „citi” în Aeroport

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 15 decembrie 2020

Braşovul vrea sistem de inscripţionare în patru limbi. Consiliul Judeţean începe demersurile la Comunitatea Internaţională a Aeroporturilor

În ce limbă se va „citi” în Aeroport

Consiliul Judeţean Braşov a anunţat că va începe demersurile pentru ca sistemul de inscripţionare şi semnalizare în interiorul terminalului de pasageri al Aeroportului Internaţional Braşov să prevadă prezentarea denumirilor în limbile maghiară şi germană, pe lângă cele în română şi engleză.
Conform explicaţiei preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, Airports Council International (Comunitatea internaţională a aeroporturilor) recomandă ca în signalistica folosită în interiorul terminalelor să se folosească limba engleză, ca principala limbă de circulaţie internaţională, alături de limba oficială din ţara respectivă. Cu toate acestea, reprezentantul administraţiei judeţene braşovene a menţionat că „noi considerăm obligatorie includerea limbilor maghiară şi germană. Signalistica din terminal trebuie să fie trilingvă – română, maghiară, germană –, reflectând astfel caracterul multicultural-istoric al judeţului Braşov şi implicit limbile principalelor grupuri etnice care vieţuiesc în acest spaţiu, la care se adaugă limba engleză, ca limbă unanim recunoscută în domeniul aviatic”.
Totodată, Adrian Veştea a reamintit faptul că Proiectul Aeroportului Internaţional Braşov a fost de la bun început susţinut de judeţele Covasna şi Harghita, care „au venit alături de noi în toate demersurile pe care le-am realizat în direcţia implementării acestei investiţii esenţiale nu doar pentru judeţul Braşov, ci pentru întreaga zonă. Apreciem ajutorul şi susţinerea pe care preşedinţii consiliilor judeţene Covasna şi Harghita le-au acordat proiectului nostru, inclusiv prin susţinerea alocărilor financiare de la guvern destinate Aeroportului Braşov”.

Septembrie 2021, primul zbor. Sunt vizate în special Londra, Munchen, Roma şi Viena
Lucrările la terminalul Aeroportului Internaţional Braşov sunt programate a se termina în prima parte a anului viitor. De altfel, conform Consiliului Judeţean, în 2021 se vor finaliza şi celelalte investiţii, astfel, că în septembrie de pe Aeroportul Internaţional se vor efectua primele curse.
Legat de viitoarele destinaţii zbor, acestea se discută şi se stabilesc cu companiile aeriene. După cum a declarat ieri Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, într-un interviu pentru Adevărul „am avut discuţii la Braşov cu Lufthansa, El Al, Blue Air, Wizz Air şi LOT. Companiile vor să vadă care este potenţialul zonei”. Deocamdată nu s-au stabilit destinaţii punctuale. Din câte am aflat, sunt vizate în special Londra, Munchen, Roma şi Viena. Conform studiilor, Braşovul ar putea ajunge la 15-20 de destinaţii care pot fi operate. Toate acestea se vor deschide într-un anumit ritm: se va începe cu maximum trei, apoi, pe parcurs, se vor mai adăuga câte două sau câte trei.

Ora de vârf: 3 avioane, 540 de pasageri
Aeroportul de la Braşov, primul construit în România după 50 de ani, a fost proiectat pentru a face faţă unui flux maxim de un milion de pasageri pe an. „Se ia întotdeauna capacitatea la ora de vârf, la noi va fi de trei avioane, calculat la 180 de pasageri per avion”, spune Alexandru Anghel. Terminalul va fi construit pe trei niveluri, subsol, parter şi etaj. Va avea o arie desfăşurată de 12.031 mp şi o înălţime de 14,87 metri. Acesta va asigura servicii aeroportuare pentru maxim 720 de pasageri (360 la „sosiri” şi 360 la „plecări”), iar construcţia va fi realizată astfel încât să poată fi extinsă ulterior.

Rute RATBV şi CFR dedicate
Vor fi aproximativ 180 de locuri de parcare. Însă parcarea disponibilă se va putea extinde după ce aeroportul va fi operaţional. Tot legat de transport, cei de la Regia Autonomă de Transport Braşov au în proiect deschiderea unei linii care să meargă din oraş până la aeroport. În lucru este şi un proiect legat de o linie de cale ferată dedicată. „Vom aduce un segment de cale ferată până în zona terminalului. Tronsonul de cale ferată nu este unul lung, este de vreo 600 de metri de la reţeaua principală”, precizează Alexandru Anghel.

50 - 80 de oameni angajaţi
La noul aeroport vor fi într-o prima etapă între 50 şi 80 de locuri de muncă. Aeroportul în sine va dezvolta pe orizontală business-uri şi locuri de muncă. Într-o primă etapă, programul zilnic de lucru va fi de la 7,00 până la ora 19,00.

Noutăţile absolute aduse de Braşov
Aeroportul din Braşov va fi primul din ţară ce va avea balizaj cu LED. Tot ca noutate absolută, aeroportul ar putea avea turn de control virtual. Conceptul este în felul următor: când cei care se ocupă de controlul zborurilor sunt în turnul clasic, se asigură vizibilitate de la înălţimea platformei. Neavând turnul clasic, partea de control ar putea fi asigurată cu camere de luat vederi poziţionate la înălţime şi cu o clădire la nivelul solului. „Propunerea este deocamdată în analiză. Sunt şanse mari să fie turn virtual la viitorul aeroport, sunt argumente puternice în acest sens, inclusiv privind costurile de investiţie şi de operare ulterior implementării”, a declarat Alexandru Anghel.

Acum, 80%
„Stadiul lucrărilor la terminalul de pasageri a ajuns la peste 80%, clădirea fiind deja construită. În prezent se lucrează la compartimentări, la instalaţii şi la echipamente, inclusiv echipamentele de la subsol pentru sortarea bagajelor. S-au scos la licitaţie, recent, lucrările privind sistemul de televiziune cu circuit închis. Sunt în execuţie mai multe clădiri-suport privind reţelele de utilităţi, precum şi drumul de acces din drumul judeţean către aeroport”, a declarat, pentru Adevărul, Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Judeţean (CJ) Braşov.

Total, 120 milioane euro
Valoarea totală a proiectului este de 120 milioane euro. Finanţarea este asigurată de la bugetul Consiliului Judeţean Braşov şi de la bugetul de stat. În acest an, CJ Braşov a primit de la stat 75 de milioane de lei pentru finanţarea lucrărilor, 25 de milioane de lei din această sumă provenind din fondul de rezervă al Guvernului. „Noi vom încerca să ne recuperăm banii investiţi prin fonduri europene. În momentul de faţă, se pot finanţa doar aeroporturi care sunt deja certificate. Nu putem deocamdată aplica”, adaugă Alexandru Anghel.





 

Comentarii

'Ion Mirea'

2020-12-17 14:52:13


'Dar de ce sa mai puneți si romăna, nu-i destul ungureasca?\nRUSINE!'

'Alex'

2020-12-16 11:01:43


'Nu cred ca e necesar sa puneți indicații în limba maghiară!!!!! Dacă o sa faceți asa ceva sa va fie RUȘINE!!!! '

'Willy'

2020-12-15 18:42:41


'@Bogdan Alt praf! Prafule!'

'Willy'

2020-12-15 18:40:40


'@Lucian Nici nu stii unde traiesti. Tu daca vezi atatia moldoveni aia nu inseamna ca sunt aici de cand lumea si pamantul. Aia sunt asa ca tine, venetici care au cautat si ei o viata mai buna si au venit cu sarma la vremea respectiva. Tu probabil esti din valul ala cu Golful. Prafule, ca sa fiu elegant. Prafule!'

'ioan'

2020-12-15 17:29:26


'Felicitari pentru cei implicati,solicit includerea madridului pe lista,sunt multi romani acolo si consider important includerea spania pe lista prioritara.'

'Bogdan'

2020-12-15 15:09:19


'Trăim în Ungaria sau în România? În Ungaria în aeroport este scris ceva în română ?\nSuntem în România, sa scrie în română și o limba internațională... Engleza probabil fiindca este cea mai cunoscuta și gata!\nAsa haideți sa scriem și în spaniola ca suntem latini, în rusa ca și ei sunt lângă noi și dacă nu scriem în supărăm pe Putin și ne bombardează aeroportul, în greaca în bulgara, putina franceza, țigănească, și facem cursuri de limbi străine în aeroport.... '

'Bogdan'

2020-12-15 11:54:46


'Willi ce sa cauti tu in China? Vezi ca acolo au test de cultura generala, pe care-l pici cu brio!\n'

'Tarzan'

2020-12-15 10:11:43


'Reprezentantul administraţiei judeţene braşovene considera obligatoriu, ceva neobligatoriu. Un indian cum va ști că a nimerit la aeroport, dacă scrie doar in engleză, germană, franceză, nu și în limba lui !'

'Lazar'

2020-12-15 10:06:48


'Ia sa vedem in cati ani se va construi cei 600 m de cale ferata.'

'rammstein'

2020-12-15 08:59:56


'Ora de vârf: 3 avioane, 540 de pasageri!!!!.. Într-o primă etapă, programul zilnic de lucru va fi de la 7,00 până la ora 19,00.!!!!!...ba fratilor ce aeroport e asta daca la ora 19 se inchide!!!...pentru avioane de hartie ??..unde dracu\' zburati cand toata lumea se inchide??..auzi doua ,trei curse pe zi??..'

'Lucian'

2020-12-15 06:20:20


'Ce oraș au construit ungurii ???? poate orașul ,,garcini,,.... esti vai de ,,mama,,, ta willy'

'Willy'

2020-12-15 01:33:14


'Puneti si un colac de sarma rezemat de cladirea aerportului. Sa fie reprezentati si sholdovenii. @Dragu de aia ungureste ca aici asa e mersul. Ungurii si sasii au construit orasul, moldovenii si alti venetici l-au pus pe butuci. Nu iti convine, du-te de unde ai venit. Eu daca ma mut in China nu incep cu panarama ca de vorbesc unii mandarina.'

'Willy'

2020-12-15 01:28:50


'Bravo! Mai avem un hop: autostrada Brasov-Sibiu.'

'AUREL AMALINEI'

2020-12-14 17:27:58


'Si atunci ii discriminam pe romi?'

'Dragu'

2020-12-14 15:49:07


'De ce nu franceza ? Dc tiganeste? De ce e mereu ungureste ???? '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie