Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 00:41

În 2017, Braşov - Făgăraş - Sibiu în regim de autostradă

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 09 februarie 2015

În 2017, Braşov - Făgăraş - Sibiu în regim de autostradă
România are o reţea de 700 kilometri de autostrăzi, anul acesta urmând să se mai dea în funcţie alţi 50 de km. Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat că până în anul 2030 România ar avea nevoie de 30 de miliarde de euro pentru investiţiile care se vor face în extinderea reţelei de autostrăzi şi că anul viitor (2016) vor fi daţi în folosinţă alţi 200 de kilometri. 
Potrivit lui Ioan Rus, în 2016, vom putea circula pe Sibiu - Nădlac, pe Cluj - Borş, cu o excepţie între Mihăieşti şi Suplacu de Barcău, care ar putea fi finalizată în 2017, pe Cluj - Târgu Mureş, Târgu Mureş - Făgăraş, Sibiu - Făgăraş, Făgăraş - Braşov. Făcând referire la şantierele de autostrăzi care se vor deschide în acest an, ministrul Ioan Rus a enumerat lotul 2 de la Nădlac - Arad (16,6 km), lotul 2 Timişoara - Lugoj (25,7 kilometri), Gilău - Nădăşelu (8,7 kilometri) şi 4,9 kilometri pe Autostrada Bucureşti - Ploieşti.
În opinia lui Ioan Rus, România va construi până în anul 2030, 725 de kilometri de autostradă, 184 de kilometri de autostradă fazată şi 1.809 kilometri de drum expres, costul total fiind estimat la 28,6 miliarde euro, inclusiv TVA. Rus a mai spus că în următorii doi ani sumele pentru investiţiile în infrastructură vor fi asigurate din finanţări europene de 6 miliarde de euro (incluzând cofinanţarea naţională), acciza la motorină, rovinietă, concesiuni şi parteneriate public-private (4 miliarde de euro) şi credite de la Banca Europeană de Investiţii, BERD şi Banca Mondială. Ministrul a adăugat că după revenirea la Ministerul Transporturilor, „cu arme şi bagaje”, CNADNR va trebui să prezinte un plan de management, plan pe care România nu l-a avut în ultimii 25 de ani. 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie