Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 00:59

În 12 luni, în Braşov vor mai circula 25 de troleibuze poloneze. Autobuzele turceşti ar putea ajunge în Zona Metropolitană

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 22 decembrie 2020

În 12 luni, în Braşov vor mai circula 25 de troleibuze poloneze. Autobuzele turceşti ar putea ajunge în Zona Metropolitană

Primarul Braşovului, Allen Coliban, a semnat luni cu reprezentantul companiei poloneze Solaris Bus & Coach Sp. Z.o.o, Daniel Eugen Ciolan, contractul de furnizare a 25 de troleibuze cu lungimea de 18 metri, valoarea contractului fiind de 75.000.000 lei (inclusiv TVA), finanţarea fiind asigurată din fonduri europene. Mijloacele de transport vor livrate în următoarele 12 luni, conform unul grafic detaliat care va fi stabilit la începutul anului viitor. Aceste troleibuze se vor adăuga celor 26 cumpărate de municipalitatea braşoveană de la producătorul polonez, iar noul lot vine cu ceva îmbunătăţiri la unele sisteme electronice, cum este cazul monitoarelor, dar şi cu soft-uri mai moderne, de an 2021.
Cele 25 de troleibuze vor circula pe liniile 3 (Valea Cetăţii - Stadionul Tineretului), 7 (Roman – Rulmentul), 8 (Saturn – Rulmentul), 10 (Valea Cetăţii – Triaj), 33 (Valea Cetăţii – Roman).
 
Doar defecţiuni minore la primul lot

După semnarea contractului, reprezentantul firmei poloneze a menţionat că primele 26 de troleibuze care au ajuns la Braşov s-au comportat până acum foarte bine, iar defecţiunile au fost minore. „A fost vorba de defecţiuni inerente ce apar la începutul perioadei de exploatare, cum este cazul celor de la sistemul de deschidere a uşilor. Un specialist al furnizorului este permanent la dispoziţia RATBV, pentru a remedia problemele. Până acum nu au fost defecţiuni care să necesite scoaterea din uz a unui troleibuz pentru o perioadă mai mare de o zi şi jumătate, iar acest lucru s-a întâmplat o singură dată”, a declarat Daniel Eugen Ciolan.

Noile troleibuze, parte a strategiei de „înverzire” transportului
În timpul evenimentului de semnare a contractului, primarul Braşovului, Allen Coliban, a declarat că acest contract „face parte dintr-un demers mai larg de «înverzire» a transportului în comun din Braşov. Ambiţia este ca Braşovul să devină capitala verde a României şi să fim primul oraş care are transport integral ecologic. Avem deja o sumă de proiecte pe diverse linii de finanţare, linii guvernamentale şi europene, care se încadrează în această direcţie. Proiectul despre care vorbim este finanţat prin POR, şi, pe viitorul exerciţiu financiar, urmează să extindem aceste achiziţii”.  Potrivit acestuia, achiziţia de mijloace de transport nepoluante reprezintă numai o parte a strategiei de transformare a oraşului într-o capitală verde. „Toate aceste lucruri trebuie dublate de politici de mobilitate urbană care să cuprindă extinderea spaţiilor pietonale, infrastructură pentru biciclişti şi un regim coerent de taxare şi de folosire a parcărilor din oraş. Atât park&ride pentru cei care vor să viziteze oraşul şi care să fie încurajaţi să folosească transportul public, cât şi parcările rezidenţiale şi parcările pentru braşoveni. Le oferim alternative şi îi motivăm să folosească un transport public pe care îl dorim şi eficient, şi de calitate”, a mai spus Coliban.

Autobuzele Menarini cu motorizare Euro VI, prea poluante?
Livrate în anii 2018 şi 2019, cele 105 autobuzele Menarini (produse în Turcia) cu motorizare Diesel Euro VI ar urma să fie scoase de pe străzile Braşovului, având în vedere că autorităţile locale vor ca în oraş să circule numai mijloace de transport 100%. De altfel, primarul Braşovului a menţionat că „există o strategie de transport metropolitan, iar acele autobuze cu motorizare Euro 6 pot fi folosite pentru transportul în zona periurbană a municipiului”. Întrebat dacă această „redistribuire” autobuzelor ar putea fi afectată de contractul de împrumut cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (autobuzele au fost cumpărate pentru municipiul Braşov), primarul a declarat că „problemele le vom rezolva. Avem un operator, RATBV, care se ocupă de transportul metropolitan. Soluţiile le discutăm la nivelul Asociaţie de Dezvoltare Intercomunitară de Transport”.
Contractul de împrumut pentru achiziţia autobuzelor Euro VI, în valoare de 114 milioane de lei, a fost semnat cu Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare în 15 decembrie 2017. Durata de rambursare a fost stabilită la 9 ani, plus unul, primul, de graţie.
Aceste autobuze au avut mai multe probleme tehnice în prima parte de exploatare, cele mai multe defecţiuni fiind la programele informatice. De asemenea, şoferii aveau probleme şi cu sistemul de frânare, pentru că la o apăsare uşoară a pedalei, vehiculul era frânat puternic.






 

 

+3 -1

Comentarii

'Kemény'

2020-12-22 08:12:14


'Traditie de sute de ani de comert si industrie. In Brasov au aparut primele fabrici. O traditie continuata chiar si de comunisti. Zona cu oamenii cei mai educati, de-a lungul timpului, poate din tot estul europei. Universitate tehnica foarte apreciata, cel putin in trecut. In anii 70 au aparut autovehicule propulsate electric in Romania, nu este o noutate, dar atunci trebuia consumat petrol. Aveam in Brasov specialisti capabili sa produca orice. Si acum importam niste banale autobuze de la polonezi,turci si cehi. RUSINE mai mare nu exista. Suntem tinuti la stadiu de leguma de cei care detin puterea. Nu ma astept ca cei mai nou veniti in Brasov sa inteleaga, dar brasovenii vechi inteleg bine ce spun. Se pare ca nici actualul primar nu intelege asta. Sau poate nu are voie sa inteleaga. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie