Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 18:12

Împărțirea sărăciei

Autor: Octavian ANDRONIC

Publicat la 06 ianuarie 2010

Mai mult ca oricând, actualele dezbateri pe marginea bugetului reprezintă o împărțire a sărăciei. Sau a speranțelor. Pentru că ceea ce se negociază între partenerii de discuție este o ficțiune, o proiecție pentru care nimeni nu poate da garanții

Mai mult ca oricând, actualele dezbateri pe marginea bugetului reprezintă o împărțire a sărăciei. Sau a speranțelor. Pentru că ceea ce se negociază între partenerii de discuție este o ficțiune, o proiecție pentru care nimeni nu poate da garanții. Deci, guvernul pornește de la o predicție: în 2010 vom avea intrări de “cam atât”, din care doar vreo câteva capitole au oarece concretețe. Și acestea sunt impozitele pe salarii și feluritele taxe și accize pe benzină, tutun și alcool. Restul sunt poezie. Nimeni nu poate ști cum se va comporta economia în ansamblul său, mai ales în condițiile în care creșterea nu e stimulată în niciun fel (ba din contra: apar noi biruri), iar cheltuielile legate de funcționarea unui aparat administrativ superdimensionat cresc exponențial cu întârzierea reformării și reajustării sale. Așa încât discuțiile care se poartă sunt teoretice, atâta timp cât necesitățile continuă să fie mai practice și mai numeroase decât clarificările. Ce observăm, chiar în acest context? Că pe fondul unei austerități mai mult decât necesare, corecțiile sunt, practic, de neidentificat. Majoritatea ministerelor primesc cam aceiași bani ca anul trecut, dacă nu mai mult. “Campion” este ministerul Muncii, unde banii mai mulți pe care-i primește înseamnă că povara asistenței va apăsa tot mai greu asupra bugetului și a resurselor sale teoretice. Creșterile scandaloase vin însă din zona serviciilor secrete, unde banii alocați nu vor rezolva niciun fel de probleme generale. Ei vor fi îngropați în tehnologie și cu salariiile personalului a căror relevanță este aproape de neobservat pentru simplul cetățean. Serviciile continuă să fie “jucăriile” celor de la putere, unicii beneficiari ai tehnologiilor performante ale acestora, mai ales în condițiile în care România nu mai are de făcut față amenințărilor tradiționale, fiind protejată de sistemul de angajamente și de securitatea colectivă a instituțiilor comunitare. Ce semn mai clar că acest buget a fost conceput ca unul de împărțeală a sărăciei, decât ca unul care să producă banii de împărțit, decât faptul că în actuala structură guvernamentală nu și-a mai găsit locul de sine stătător, un minister dedicat mediului de afaceri și stimulării acestuia? Pitit printre granzii energetici, departamentul pentru IMM-uri pare destinat doar priveghiului celor dispăruți prin efect forfetar.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading