Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 14:39

Idei de la Braşov: „O gară trebuie să aducă mai degrabă cu un aeroport”

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 11 mai 2023

Ce aşteaptă braşovenii de la transportul feroviar: vagoane restaurant, gări prietenoase şi integrare tarifară

Idei de la Braşov: „O gară trebuie să aducă mai degrabă cu un aeroport”

Autorităţile braşovene au aşteptări de la transportul feroviar, pe care l-ar vrea mai ancorat în secolul 21. Operatorii de transport pe calea ferată şi gestionarul infrastructurii ar trebui să-şi schimbe abordarea, în sensul introducerii de vagoane restaurant şi al transformării gărilor în adevărate hub-uri de mobilitate. Aceste observaţii au fost făcute la Conferinţele Club Feroviar 2023, eveniment de top care s-a încheiat marţi, 9 mai, la Poiana Braşov.
Marian Geman, directorul general al RATBV SA, operatorul de transport public din Braşov, a spus că şi-ar dori o integrare tarifară între transportul feroviar (Trenurile Zăpezii) şi cel urban pentru a plăti un singur bilet pentru a ajunge în Poiana Braşov. El s-a declarat în favoarea dezvoltării unor sisteme integrate de informare a pasagerilor, prin care aceştia să cunoască rutele şi orarul de transport.

Nod de transport intermodal la gara Braşov
În ceea ce priveşte gara Braşov, autorităţile locale construiesc un nod de transport intermodal cu elemente de informare care integrează transportul public urban cu cel regional şi feroviar. Nodurile intermodale de transport trebuie să includă transport feroviar, transport public urban şi regional, park&ride, facilităţi pentru biciclete, ridesharing, legătură directă cu aeroportul, infrastructură de alimentare cu energie electrică.
„Sistemele informatice utilizate de operatorii de mobilitate (ticketing, informare pasageri etc.) trebuie să fie de tip deschis şi să permită integrarea cu alţi operatori de mobilitate. Dezvoltăm viitoarele sisteme ITS astfel încât să putem implementa platforme MaaS. MaaS este un tip de serviciu de mobilitate furnizat de regulă sub forma unui canal digital unic care le permite utilizatorilor: planificarea călătoriei cu diferitele moduri de transport integrate, rezervarea şi plata serviciilor de transport. Implementarea sistemelor IT poate fi realizată şi prin achiziţie de servicii, astfel încât operatorii să evite investiţiile iniţiale mari şi să-şi menţină sistemele în pas cu tehnologia şi cu dezvoltările din acest domeniu”, a arătat Geman în prezentarea sa.

Nu mai sunt în circulaţie vagoane restaurant
Pe ideea facilităţilor oferite către pasageri a marşat şi preşedintele Smart City Braşov, Christian Macedonschi. El a arătat că în zona feroviară oamenii aşteaptă servicii de ospitalitate şi a dat exemplul unor operatori din ţările vecine care introduc în componenţa trenurilor vagoane restaurant. Numai că,  directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, a scos din circulaţie vagoanele restaurant. Ele au fost înlocuite cu vagoane de tip ”BR”, mai exact vagoane clasă care într-un capăt au amenajat un bar şi câteva scaune. Inclusiv la trenul Dacia, Bucureşti-Viena, este un vagon ”BR” în locul celui restaurant, iar pe durata călătoriei (care nu este deloc scurtă) poţi mânca doar sandvişuri, pufuleţi sau chipsuri.
„Călătorii sunt captivi în trenuri de la două ore în sus. Există firme specializate care s-ar bucura să-şi depună oferte pentru organizarea de servicii de alimentaţie publică la bordul trenurilor. De exemplu, când vine la Braşov, ambasadorul Elveţiei vine de fiecare dată cu trenul şi s-ar bucura să aibă astfel de servicii la bord. Şi eu merg cu trenul la Bucureşti în fiecare săptămână. Din păcate, o cafea bună trebuie s-o iau din gară, nu pot s-o cumpăr din tren”, a spus Christian Macedonschi.

Cătălin Frangulea: „Gările trebuie să devină hub-uri de mobilitate”
Şi Cătălin Frangulea, directorul general al Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov, a insistat pe necesitatea schimbării modului de abordare în transportul feroviar.
„Gările trebuie să devină hub-uri de mobilitate. O gară trebuie să aducă mai degrabă cu un aeroport decât cu o autogară”, a spus el.

+3 -5

Comentarii

'ChatGPT și Gogu'

2023-05-11 08:25:15


'ChatGPT: Pentru o gară feroviară care deservește un oraș cu peste 200.000 de locuitori și care este tranzitată de mulți călători, ar trebui să existe următoarele dotări și facilități:\n\nO clădire principală pentru gară - Aceasta ar trebui să aibă o sală de așteptare mare și confortabilă, cu scaune și bănci suficiente pentru toți călătorii, precum și birouri pentru personalul stației și pentru companiile feroviare care deservesc stația.\n\nToalete publice - Acestea ar trebui să fie curate și bine întreținute pentru a satisface nevoile tuturor călătorilor.\n\nAccesibilitate - Stația ar trebui să fie accesibilă pentru persoanele cu dizabilități și să aibă lifturi și rampe pentru a facilita accesul la trenuri.\n\nAnunțuri și informații - Este important să existe afișe cu informații clare despre plecările și sosirile trenurilor, tarifele și regulile de călătorie.\n\nMagazine și restaurante - Stația ar trebui să aibă magazine și restaurante care să ofere opțiuni de alimentare și aprovizionare pentru călători.\n\nWiFi și prize - Este important să existe conexiune la internet prin WiFi și prize pentru a permite călătorilor să își încarce telefoanele sau să lucreze în timpul călătoriei.\n\nParcare - Dacă este posibil, o gară ar trebui să aibă o parcare suficient de mare pentru a permite călătorilor să își lase mașinile în timpul călătoriei lor.\n\nSiguranța - Stația ar trebui să aibă personal de securitate și camere de supraveghere pentru a asigura siguranța călătorilor și a proprietăților lor.\n\nAcestea sunt câteva din facilitățile și dotările necesare pentru o gară feroviară care servește un oraș cu peste 200.000 de locuitori și care este tranzitată de mulți călători.\nGogu: Orarul autobuzelor care ajung/pleaca la/din Gara Brașov ar trebui corelat cu orarul trenurilor care sosesc/pleaca în/din Gara Brașov. Dimineața ajungi la gară cu mijloacele de transport RAT BV iar trenul iți pleacă de sub nas, iar seara ajungi cu trenul in gară și-ți pleaca autobuzul de sub nas !'

'Lazar'

2023-05-11 07:37:03


'Integrarea transportului public urban cu cel feroviar si regional este binevenit.In gara Brasov ar trebuii sa treaca peste 500 de trenuri intr-o zi si nu 30 ca acum.\nVedeti cum este facuta aceasta integrare mai ales in regiunea Ruhr unde in aceste orase trec zilnic peste 1200 de trenuri.\nStiti ca in Germania in prezent se elibereaza Deutschlandstiket cu 49 EURO pe o luna cu care poti calatorii in toata Germania cu orice mijloc de transport tramvai ,metro,autobus,trolebus si tren inafara ICE nelimitat de timp si distanta.\nCe ziceti dragi guvernanti incompetenti ?.'

'Barbu Gh.'

2023-05-11 04:39:35


'C.F.R.-ul nu are cale ferată dar ăștia visează ,,hub\"-uri. Chiar, din ce romgleză o mai fi acest cuvânt?'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie