Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:33

Hărmanul, „dormitorul” Braşovului, unde 3.000 de locuinţe n-au utilităţi

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 29 martie 2021

Alte câteva sute de case urmează să se construiască într-un nou cartier, care riscă să rămână cu uliţe mult şi bine, din cauza „drumurilor private”

Hărmanul, „dormitorul” Braşovului, unde 3.000 de locuinţe n-au utilităţi

Hărmanul este una dintre comunele care s-au dezvoltat accelerat din punct de vedere imobiliar în ultimii ani şi unde, ca în mai toate zonele unde s-a întâmplat aşa, dezvoltarea infrastructurii edilitare nu a ţinut pasul. Primarul din Hărman, Onoriu Velican, spune că, la această oră, sunt aproximativ 3.000 de locuinţe fără utilităţi, iar doar în zona „Domnitorilor”, respectiv cea mai nouă zonă în curs de dezvoltare din punct de vedere rezidenţial, conform planurilor urbanistice aprobate, ar urma să mai fie construite în total între 700 şi 800 de locuinţe. „Este vorba de locuinţe individuale, respectiv case, nu vorbim de proiecte ale unor dezvoltatori imobiliari”, a precizat Velican. Marea problemă în vederea dezvoltării infrastructurii edilitare sunt însă drumurile, care în mare parte sunt încă proprietăţi private, aşa cum era situaţia cu ani în urmă şi în cartierul Tractorul, iar pentru a se putea investi, ar trebui să fie donate primăriei pentru a intra în domeniul public. „Încercăm să-i convingem pe proprietari să  doneze cota din drum, fiindcă este în interesul lor să amenajăm atât partea de reţele, cât şi de infrastructură stradală. Destinaţia pentru respectivele terenuri este de drum conform PUZ şi aşa va rămâne. Sperăm că şi locuitorii vor înţelege şi vor urma procedura”, a subliniat primarul Hărmanului.



Electrica investeşte 1 milion de euro pentru a putea racorda noi gospodării
În zona acestui cartier, Electrica ar urma să deruleze în acest an o investiţie de 1 milion de euro pentru a amplasa 2 noi transformatoare care să alimenteze noile străzi din zona Domnitorilor, dar şi pentru a coborî în subteran reţelele de pe 10 străzi adiacente, după cum a spus primarul. „Investiţia este doar a Electrica şi urmează ca apoi să continuăm şi noi lucrările pentru a moderniza străzile respective”, a adăugat Onoriu Velican.
Edilii hărmăneni vor să demareze proiecte de modernizare a uliţelor în toate cartierele, investiţiile sunt însă de anvergură şi cel puţin următorii 2 ani se vor realiza studii şi documentaţii aferente demarării lucrărilor. „Anul acesta vom aloca prin buget aproximativ 1 milion de lei pentru asfaltări, atât reparaţii, cât şi modernizări, şi 1 milion de lei pentru pietruirea străzilor. În cartierul Domnitorilor urmează să modernizăm un tronson de stradă unde suntem proprietari. Avem în curs de realizare studii de fezabilitate pentru modernizări de străzi în trei cartiere şi în funcţie de acestea se va stabili şi valoarea totală a investiţiilor”, a precizat primarul.

Accesul spre şi dinspre DN 11 rămâne o problemă
Primăria caută soluţii pentru a crea noi accese în comună, ţinând cont că în prezent traficul dinspre DN 11 este preluat doar de strada Gării, astfel că la orele de vârf se creează aglomeraţie şi implicit disconfort. De altfel, de anul trecut, accesul spre o nouă zonă rezidenţială a comunei (din perimetrul Fish4Life) a fost oarecum izolat şi se face pe ocolite, după ce s-au închis intrările dinspre DN 11, pe motiv de siguranţă în trafic, ca urmare a numeroaselor incidente care se petrecuseră în zonă. Deocamdată, o problemă în vederea realizării proiectului d redeschidere a acestor accese este clarificarea situaţiei juridice a terenului, întrucât, după că cum a spus primarul, terenurile pe care ar urma să fie amenajate benzile de accelerare şi decelerare din această intersecţie sunt private, iar unii proprietari nu sunt de găsit. „Probabil, au cumpărat cu mulţi ani în urmă un teren, nu sunt din zonă, nu utilizează terenul şi nu ştim de unde să îi luăm. Cu proprietarii pe care i-am găsit am început deja discuţiile. Vrem să modernizăm strada Mircea cel Bătrân care face legătura cu această zonă dinspre centrul comunei, dar şi să autorizăm accesul spre şi dinspre DN 11, după ce vom face toate amenajările necesare în conformitate cu discuţiile pe care le-am avut cu cei de la Drumuri Naţionale”, a explicat Velican. (BizBrasov.ro)

+2 -9

Comentarii

'fane'

2021-03-29 12:43:19


'bah, dar de stupini, saracia iasovului, haosul si infectia orasului, de ce nu ziceti ?\nAia n-au nici canalizare, nici gaz, nici curent, nici iluminat public, nici asfalt!\n\nNemernicilor, va uitati la altii in curte, dar la voi, trantorilor, nu vedeti ce cocina infecta aveti in oras!!!'

'Barbu Gh.'

2021-03-29 09:31:01


'Și ce i-ar interesa asta pe brașoveni? Pe brașoveni cred că i-ar interesa mai mult declarațiile de avere ale celor care și-au făcut case ca la țară. „Prea ca la țară”, vorba reclamei. BA CHIAR MAI MULT I-AR INTERESA CA TAXELE ȘI IMPOZITELE LOR SĂ NU AJUNGĂ LA ĂIA....'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie