Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 18:42

Guvernul vrea să pună pe lista de priorităţi autostrada Braşov - Bacău pentru a o finanţa cu bani europeni din exerciţiul 2021-2027

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 16 noiembrie 2020

Guvernul vrea să pună pe lista de priorităţi autostrada Braşov - Bacău pentru a o finanţa cu bani europeni din exerciţiul 2021-2027

Guvernul este pe cale de a inversa prioritatea autostrăzilor cerute de Moldova, în sensul de a face tronsonul Bacău – Braşov ca prioritatea nr 1 şi finanţabil din fonduri UE, concomitent cu retrogradarea traseului Iaşi – Târgu Mureş ca prioritate 3 şi lipsirea de finanţare europeană.
Actualul Guvern vrea să modifice Masterplanul pe Transport (MPGT), prin elaborarea unui document care se va numi: „Strategia de Implementare şi Prioritizare a Proiectelor de Autostrăzi în perioada 2021-2030”. Această nouă strategie a Guvernului României urmează a fi prezentată Comisiei Europene imediat după instalarea noului guvern, adică după 1 Ianuarie 2021.
Intenţia ar fi să se schimbe coridoarele de transport europene din România TEN-T din actualul MPGT între ele, astfel încât unele să se transforme din TEN-T CORE (coridor principal) în TEN-T Comprehesive (coridor secundar) şi invers.
În această situaţie se află coridorul Bacău -Braşov/A13 care în acest moment este pe TEN-T Comprehesive(coridor secundar) şi care se doreşte a fi transformat într-un coridor TEN-T CORE (coridor principal), iar Tg.Mureş -Tg.Neamţ să fie transformat din TEN-T CORE (coridor principal) în TEN-T Comprehesive (coridor secundar).
Toate aceste modificări ar duce la o recunoaştere oficială a prioritizării execuţiei tronsonului Bacău-Braşov/A13 înaintea tronsonului Tg.Mureş -Tg.Neamţ/A8 şi de către Comisia Europeană, ceea ce ar stabili definitiv execuţia A13 în perioada 2021-2027 până cel târziu în 2030 şi renunţarea la tronsonul Tg. Mureş – Tg Neamţ/A8. (BizBrasov.ro)





 

+0 -0

Comentarii

'Hans'

2020-11-16 12:42:27


'Nimeni nu le spune celor din guvernul lui Șică faptul că pe noi ne-ar interesa să facem, mai întâi, autostrada spre Occident, via Sibiu!?\nOricum, ar fi bună și asta dar, conform bunelor obiceiuri mioritice, nu se va face nimic, doar se vor păpa bani în neștire pe „studii de fezabilitate”.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie