Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 03:04

Guvernul a dat undă verde pentru al doilea DN1

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 24 februarie 2022

Valoarea aprobată a investiţiei pentru varianta Valea Doftanei: 642.051.000 lei

Guvernul a dat undă verde pentru al doilea DN1

Guvernul României a aprobat în şedinţa de miercuri, 23 februarie, indicatorii tehnico-economici pentru reabilitarea şi modernizarea DJ 102I, Valea Doftanei (judeţul Prahova) – Brădet (judeţul Braşov), arteră care va reprezenta o alternativă rutieră la sectorul din Valea Prahovei al DN 1. Actul normativ a fost iniţiat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA), la propunerea preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, şi în colaborare cu conducerea administraţiei publice a judeţului Prahova. Proiectul va fi implementat de Compania Naţională de Investiţii (CNI).  

42 de luni execuţia
„Durata de execuţie a obiectivului este de 42 luni, iar valoarea totală estimată este de 642.051.000 lei, din care MDLPA, prin Compania Naţională de Investiţii, va asigura 616.072.000 lei, diferenţa fiind suportată de Consiliile Judeţene Prahova şi Braşov. Intervenţiile în vederea asigurării viabilităţii DJ 102I au ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud şi partea centrală a ţării şi, implicit, decongestionarea traficului intens de pe drumurile naţionale DN1 şi DN1A”, au anunţat reprezentanţii ministerului.
Reabilitarea şi modernizarea drumului judeţean 102I se va realiza între km 37+620 şi km 63+256,08, pe o lungime totală de 25,6 km. Traseul drumului se împarte în 2 tronsoane, unul în judeţul Prahova, cu o lungime de 13,2 km, iar celălalt în judeţul nostru, cu o lungime de 12,4 km.

Proiectul a fost propus de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov
După ce a fost emisă hotărârea de Guvern, Adrian Veştea a declarat că „reabilitatea şi modernizarea DJ 102I este un proiect pe care l-am revitalizat în februarie 2020. Împreună cu domnul Lucian Bode, la acea vreme ministru al Transporturilor, şi cu colegii din Prahova am vizitat amplasamentul drumului şi am discutat despre modul cum putem materializa acest proiect. Aprobarea de către Guvernul României a indicatorilor tehnico-economici pentru refacerea drumului DJ 102I reprezintă ultima etapă înainte de achiziţia proiectării şi execuţiei lucrărilor. Avem nevoie de această rută alternativă de transport pe care DJ 102I o poate asigura şi sperăm ca ea să fie funcţională în cel mai scurt timp cu putinţă. Noi, la nivelul administraţiei judeţene, suntem pregătiţi să ne achităm de toate obligaţiile asumate în vederea implementării proiectului”.
Având în vedere că o parte a sumei necesare realizării proiectului trebuie asigurată de autorităţile locale, în lista de investiţii a Consiliului Judeţean Braşov pe anul 2022, pentru acest obiectiv de investiţii a fost prevăzută suma de 3.617.480 lei. În total, valoarea totală co-finanţată de către Judeţul Braşov este de 14.773.390 lei.

Momentan, un drum pietruit aflat într-o stare avansată de degradare
Sectorul de drum din judeţul Braşov este pe teritoriul municipiului Săcele. Potrivit expertizelor realizate de administraţia judeţeană braşoveană, pe un sector de aproape 3 km suprastructura existentă este total insuficientă, fiind alcătuită din pietrişuri, bolovănişuri în grosime variabilă de 10-20 cm. De asemenea, pentru că nu există un sistem de captare a apelor pluviale, s-au format făgaşe. Drumul intersectează numeroase pâraie şi izvoare de versant, podeţele tubulare sunt puternic degradate şi nefuncţionale.
Pe celălalt sector de drum, cu o lungime de aproximativ 11 km, suprastructura existentă este alcătuită din împietruire rudimentară din balast cu bolovani de râu, însă aceasta este puternic degradată. Scurgerea apelor se realizează prin şanţuri de pământ, colmatate înierbate, nefuncţionale, ceea ce duce la infiltraţii în complexul rutier.

+6 -2

Comentarii

'DOREL'

2022-02-24 17:21:37


'CAT MA BUCUR NU VA PUTETII DA SEAMA ACUM ARE SI MONICA ANISIE-DA Doamna fost Ministru D.N.- AN Pridvor--la Valea Doftanei an pasune- cand va face contestatie iar ramanem cu un drum.D.N. 1- nu va facetii iluzii-se termina banii pe studii 1--2--nu mai sant de drum--((poate vin cei din Coldea--cu asfaltu la sac si Parlitoarea-:(:('

'Petre'

2022-02-24 11:33:10


'Presedintele CJ, Vestea promitea in 2020 ca in maxim 2 ani se va circula pe acest drum.\nDupa cum se poate vedea pana astazi nu s-a intamplat nimic pe teren. '

'6 km pe an'

2022-02-24 08:01:38


'25 de km de drum se vor face in 4 ani..cam 6 km pe an...putin,prea putin'

'Barbu Gh.'

2022-02-24 07:46:12


'Eeeee.... vedeți ce înseamnă „digitalizarea”? De la autostrăzi desenate de „profesioniști” ca Șova, spre exemplu, pe planșe albe, acum avem desene cu roșu și alb pe fond verde. „DIGITALIZARE”, NU-I AȘA? Că așa vor și rămâne șoselele și autostrăzile noastre, tot „digitalizate”.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading