Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 17:31

Grupul Daimler - atras într-un scandal legat de exploatarea şoferilor braşoveni în Germania

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 09 august 2013

Oamenii sunt plătiţi cu doar 3,80 euro pe oră, faţă de 11,50 euro pe oră, cât este salariul minim în Germania. Restul banilor, în buzunarul angajatorului

Grupul Daimler - atras într-un scandal legat de exploatarea şoferilor braşoveni în Germania
Cotidianul german Schwabisches Tagblatt acuză grupul german Daimler că exploatează angajaţi din Braşov pe care îi foloseşte ca test-driveri în Germania, plătindu-i cu doar 3,80 euro pe oră, faţă de 11,50 euro pe oră, cât este salariul minim în Germania. Cotidianul a arătat că muncitorii români sunt cazaţi la Schwäbisch Gmünd, la Hotelul Greutz, aceştia fiind angajaţi de un colaborator al grupului Daimler, compania de test-drive South din localitatea în care se află şi hotelul. 
Şoferii români sunt transportaţi la Stuttgart cu un microbuz Hyundai negru. În Augsburg, în apropierea sediului central Daimler, prototipurile aşteaptă test-driverii. Aceştia ies apoi pe drumurile din zonă pentru a testa maşinile. De multe ori, sistemul de frânare nu răspunde, maşinile se răstoarnă deoarece acestea sunt mascate cu folii sau cu diverse „acoperitoare speciale”, mai spun jurnaliştii germani. 
Uwe Meinhard, prim-secretarul sindicatului IG-Metall din Stuttgart, a declarat că grupul Daimler nu poate evita responsabilitatea scandalului legat de exploatarea şoferilor braşoveni. De altfel, Peter Saubert, CEO-ul South, admite că îi plăteşte pe şoferii braşoveni cu 3,8 euro pe oră, deşi firma câştigă peste 11 euro/oră de pe urma lor. „Este imoral, dar din punct de vedere legal este corect”, a mai spus acesta. 
 
 
 
 
+0 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie