Curs BNR

1 EUR = 4.9700 RON

1 USD = 4.5550 RON

1 GBP = 5.9149 RON

1 XAU = 352.8944 RON

1 AED = 1.2401 RON

1 AUD = 3.0888 RON

1 BGN = 2.5411 RON

1 BRL = 0.8390 RON

1 CAD = 3.3388 RON

1 CHF = 5.0961 RON

1 CNY = 0.6272 RON

1 CZK = 0.1956 RON

1 DKK = 0.6661 RON

1 EGP = 0.0951 RON

1 HUF = 1.2697 RON

1 INR = 0.0545 RON

1 JPY = 2.8843 RON

1 KRW = 0.3295 RON

1 MDL = 0.2570 RON

1 MXN = 0.2554 RON

1 NOK = 0.4239 RON

1 NZD = 2.7760 RON

1 PLN = 1.1690 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0518 RON

1 SEK = 0.4315 RON

1 TRY = 0.1378 RON

1 UAH = 0.1110 RON

1 XDR = 6.0469 RON

1 ZAR = 0.2504 RON

Editia 8221 - 16 iul 16:09

Grindeanu cere ca într-un an să se facă ce nu s-a făcut în trei. Sectorul de cale ferată Apaţa-Caţa, luat în colimator de ministrul Transporturilor

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 10 august 2023

Grindeanu cere ca într-un an să se facă ce nu s-a făcut în trei. Sectorul de cale ferată Apaţa-Caţa, luat în colimator de ministrul Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a luat miercuri, la rând, mai multe şantiere din Transilvania, primul dintre ele fiind sectorul de cale ferată Apaţa – Caţa din judeţul Braşov, unde se modernizează infrastructura feroviară printr-un proiect european. În teren, ministrul a constata un „progres extrem de slab” al proiectului de moderizare a sectorului de cale ferată de 28,2 km, parte a Coridorului feroviar Rin-Dunăre.

Ministrul spune 2024
„Contractul, semnat în anul 2020, a ajuns la doar 17,5 % progres fizic şi în continuare se prefigurează întârzieri. Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârşitul anului viitor (2024). În cazul în care situaţia nu se îmbunătăţeşte, mă aştept să fie aplicate sancţiuni contractuale dure. Este un proiect important pentru transportul feroviar românesc şi european pe care Asocierea de constructori greci, francezi şi români trebuie să îl trateze cu maximă seriozitate”, a scris ministrul pe Facebook, după ce a vizitat şantierul. Avertismenul de miercuri vine după ce, în luna aprilie a acestui an ministrul ameninţa cu rezilierea contractului.

CFR Infrastructură: lucrările vor fi gata în 2026
Termenul cerut de ministrul Transporturilor nu coincide cu estimarea CFR Infrastructură, care estimează terminarea lucrărilor în februarie 2026.
Pentru lotul Apaţa – Caţa, lider de proiect este Aktor în asociere cu Alstom şi Arcada, contractul a fost semnat în septembrie 2020 pentru suma de 2,7 miliarde lei, iar termenul de finalizare a lucrărilor a fost stabilit la 4 ani.
Proiectul presupune, printre altele, construirea a şi patru tuneluri noi modernizarea a 28,2 km linie de cale ferată (din care 6,11 km vor fi reabilitaţi, 9,626 km line nou construită şi 12,464 km linie în tunele). Pentru realizarea tunelelor de pe acest sector (Ormeniş - 7 km şi Homorod - 5 km), utilajele de tip Tunnel Boring Machine (cârtiţele, cum li se spune popular) au fost aduse cu mare întârziere, în această vară. Durata de lucru pentru tunelul de 7 km este de 18-19 luni, iar pentru tunelul de 5 km 14-15 luni.
Lucrările la sectorul Apaţa – Caţa fac parte din proiectul de modernizare a Magistralei Braşov – Sighişoara, pentru care autorităţile române au obţinut o finanţare europeană.
Pentru loturile Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara (84 km lungime), CFR Infrastructură a anunţat recent că lucrările au fost finalizate în proporţie de 20% execuţie.

+4 -4

Comentarii

'Victor brasoveanul'

2023-08-10 06:23:13


' grindene, nu vrei tu sa iei in colimator si autostrada si s anu te mai dai cu elicopterul?'

'Willy'

2023-08-10 02:48:42


'Un slugoi pesedist infect. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie