Curs BNR

1 EUR = 4.9699 RON

1 USD = 4.5984 RON

1 GBP = 5.8083 RON

1 XAU = 303.5750 RON

1 AED = 1.2520 RON

1 AUD = 2.9910 RON

1 BGN = 2.5410 RON

1 BRL = 0.9251 RON

1 CAD = 3.3865 RON

1 CHF = 5.1913 RON

1 CNY = 0.6387 RON

1 CZK = 0.1961 RON

1 DKK = 0.6667 RON

1 EGP = 0.1488 RON

1 HUF = 1.2619 RON

1 INR = 0.0555 RON

1 JPY = 3.0581 RON

1 KRW = 0.3442 RON

1 MDL = 0.2577 RON

1 MXN = 0.2699 RON

1 NOK = 0.4340 RON

1 NZD = 2.8030 RON

1 PLN = 1.1507 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4444 RON

1 TRY = 0.1467 RON

1 UAH = 0.1205 RON

1 XDR = 6.0994 RON

1 ZAR = 0.2393 RON

Editia 8134 - 04 mar 20:57

Grindeanu cere ca într-un an să se facă ce nu s-a făcut în trei. Sectorul de cale ferată Apaţa-Caţa, luat în colimator de ministrul Transporturilor

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 10 august 2023

Grindeanu cere ca într-un an să se facă ce nu s-a făcut în trei. Sectorul de cale ferată Apaţa-Caţa, luat în colimator de ministrul Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a luat miercuri, la rând, mai multe şantiere din Transilvania, primul dintre ele fiind sectorul de cale ferată Apaţa – Caţa din judeţul Braşov, unde se modernizează infrastructura feroviară printr-un proiect european. În teren, ministrul a constata un „progres extrem de slab” al proiectului de moderizare a sectorului de cale ferată de 28,2 km, parte a Coridorului feroviar Rin-Dunăre.

Ministrul spune 2024
„Contractul, semnat în anul 2020, a ajuns la doar 17,5 % progres fizic şi în continuare se prefigurează întârzieri. Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârşitul anului viitor (2024). În cazul în care situaţia nu se îmbunătăţeşte, mă aştept să fie aplicate sancţiuni contractuale dure. Este un proiect important pentru transportul feroviar românesc şi european pe care Asocierea de constructori greci, francezi şi români trebuie să îl trateze cu maximă seriozitate”, a scris ministrul pe Facebook, după ce a vizitat şantierul. Avertismenul de miercuri vine după ce, în luna aprilie a acestui an ministrul ameninţa cu rezilierea contractului.

CFR Infrastructură: lucrările vor fi gata în 2026
Termenul cerut de ministrul Transporturilor nu coincide cu estimarea CFR Infrastructură, care estimează terminarea lucrărilor în februarie 2026.
Pentru lotul Apaţa – Caţa, lider de proiect este Aktor în asociere cu Alstom şi Arcada, contractul a fost semnat în septembrie 2020 pentru suma de 2,7 miliarde lei, iar termenul de finalizare a lucrărilor a fost stabilit la 4 ani.
Proiectul presupune, printre altele, construirea a şi patru tuneluri noi modernizarea a 28,2 km linie de cale ferată (din care 6,11 km vor fi reabilitaţi, 9,626 km line nou construită şi 12,464 km linie în tunele). Pentru realizarea tunelelor de pe acest sector (Ormeniş - 7 km şi Homorod - 5 km), utilajele de tip Tunnel Boring Machine (cârtiţele, cum li se spune popular) au fost aduse cu mare întârziere, în această vară. Durata de lucru pentru tunelul de 7 km este de 18-19 luni, iar pentru tunelul de 5 km 14-15 luni.
Lucrările la sectorul Apaţa – Caţa fac parte din proiectul de modernizare a Magistralei Braşov – Sighişoara, pentru care autorităţile române au obţinut o finanţare europeană.
Pentru loturile Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara (84 km lungime), CFR Infrastructură a anunţat recent că lucrările au fost finalizate în proporţie de 20% execuţie.

+4 -4

Comentarii

'Victor brasoveanul'

2023-08-10 06:23:13


' grindene, nu vrei tu sa iei in colimator si autostrada si s anu te mai dai cu elicopterul?'

'Willy'

2023-08-10 02:48:42


'Un slugoi pesedist infect. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie