Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 04:22

Grecii de la Olympus exportă 80% din producția de la Hălchiu

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU, Bunã Ziua Braºov

Publicat la 25 iunie 2013

Afacerile companiei au sporit rapid pe parcursul ultimilor ani, de la 20 de milioane de euro în 2010 la aproape dublu în 2012 Producătorul elen de lactate Olympus a pompat 70 de milioane de euro în investiții pe piața românească în cei 14 ani de prezență locală

Afacerile companiei au sporit rapid pe parcursul ultimilor ani, de la 20 de milioane de euro în 2010 la aproape dublu în 2012 Producătorul elen de lactate Olympus a pompat 70 de milioane de euro în investiții pe piața românească în cei 14 ani de prezență locală. N-a avut în plan să țintească doar piața locală, pe care desface doar o cincime din produsele fabricii brașovene de la Hălchiu, ci chiar întreaga piață vest- europeană. Iar în primele cinci luni ale anului cifra de afaceri a crescut cu peste 20% față de perioada similară a anului trecut, în condițiile în care piața lactatelor este stabilă. Doar 40% din capacitatea de producție a fabricii brașovene este folosită în acest moment, iar în trei ani volumele procesate s-ar putea dubla, conform lui Ilias Pliatsikas, directorul general al Olympus România, care se află în țară de circa cinci ani. Fabrica brașoveană are o importanță strategică pentru grupul elen: a atras cea mai mare investiție de până acum din afara granițelor Greciei, iar oficialii companiei spuneau anterior că România este calea lor de acces către alte piețe europene. Fapt deja dovedit. Chiar dacă afacerile companiei au sporit rapid pe parcursul ultimilor ani, de la 20 de milioane de euro în 2010 la aproape dublu în 2012 (38 de milioane de euro), tot activitățile de export dețin ponderea cea mai importantă, respectiv 80%. Ba mai mult, Pliatsikas spune că deschiderea unei piețe de export nu este o problemă pentru companie; mai degrabă întâmpină dificultăți în creșterea cantităților de lapte colectat. Două mărci Pe poarta fabricii brașovene ies lactate sub umbrela a două mărci - Oly (iaurt natural, lapte de consum, lapte UHT, smântână) și Olympus (telemea, iaurt grecesc, iaurt bio); 10% din producție reprezintă mărci proprii pentru rețele de retail. Recent, compania a marcat și o premieră pe piața românească, lansând primul iaurt bio produs local; noul produs se află deja pe rafturile magazinelor în două variante - 0% și 3,5% grăsime.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie