banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9772 RON

1 USD = 4.3734 RON

1 GBP = 5.8179 RON

1 XAU = 468.2581 RON

1 AED = 1.1907 RON

1 AUD = 2.7902 RON

1 BGN = 2.5448 RON

1 BRL = 0.7666 RON

1 CAD = 3.1585 RON

1 CHF = 5.2988 RON

1 CNY = 0.5997 RON

1 CZK = 0.1990 RON

1 DKK = 0.6667 RON

1 EGP = 0.0858 RON

1 HUF = 1.2206 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0680 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2536 RON

1 MXN = 0.2233 RON

1 NOK = 0.4195 RON

1 NZD = 2.6126 RON

1 PLN = 1.1624 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0525 RON

1 SEK = 0.4542 RON

1 TRY = 0.1138 RON

1 UAH = 0.1049 RON

1 XDR = 5.9312 RON

1 ZAR = 0.2339 RON

Editia 8407 - 25 apr 14:49

PREŞEDINTELE ORGANIZAŢIEI MUNICIPALE BRAŞOV PSD BRAŞOV, LUCIAN PATRAŞCU:

Gratuitatea pe transportul în comun era posibilă dacă nu se introducea „tariful unic”

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 28 martie 2025

Gratuitatea pe transportul în comun era posibilă dacă nu se introducea „tariful unic”

După ce în anul 2022 solicita gratuitate totală pe autobuzele RATBV, acum, preşedintele Organizaţiei Municipale, Braşov, Lucian Patraşcu, ajuns între timp viceprimar al municipiului, susţine acum că această măsură poate fi luată în calcul în momentul în care va fi stabilizată, mai întâi, subvenţia acordată de Primăria Braşov operatorului de transport.
Astfel, Patraşcu a precizat că în anul  2022 a propus administraţiei Coliban transport public gratuit în municipiul Braşov.
„Municipalitatea plătea atunci către Regia Autonomă de Transport Braşov ca subvenţie suma de 110,4 milioane lei, asta în timp ce încasările de la călători însumau 42,4 milioane lei. Altfel spus, dacă municipalitatea mai făcea un efort bugetar de 42,4 milioane de lei, atunci am fi putut avea transport public gratuit pentru orice braşovean. Această propunere ar fi pus Braşovul pe poziţia de pionier al mobilităţii urbane sustenabile din România şi ar fi adus pe merit titlul de «Oraş Verde». Allen Coliban a ignorat propunerea mea de la vremea respectivă, preferând să perpetueze un sistem ineficient şi costisitor (tariful unic pentru Zona Metropolitană). Subvenţia, banii publici din conturile Primăriei Braşov, a crescut cu 78% în perioada 2021-2024, în timp ce încasările au cunoscut o creştere de doar 16%. Şi asta în timp ce, în municipiul Braşov, numărul de călători cu mijloacele de transport în comun a ajuns în 2024 la nivelul lui 2020, an prepandemic. Tariful unic de 4 lei pentru 60 de minute, aplicat uniform indiferent de distanţă, fie că vorbim de o călătorie scurtă în centrul Braşovului sau de o călătorie lungă din Vama Buzăului ori Feldioara spre Braşov, a fost o idee nerealistă şi extrem de păguboasă. Coliban a mizat pe ipoteza că cetăţenii din localităţile limitrofe vor renunţa la autoturisme, preferând transportul public”, a continuat Patraşcu.

„O creştere de 78% a subvenţiei în perioada 2021 – 2024 face imposibilă acum o astfel de măsură”
Mai exact, potrivit preşedintelul preşedintelui Organizaţiei Municipale Braşov a PSD, în anul 2021, RATBV a încasat subvenţii în valoare de 82,8 milioane de lei, iar din vânzarea titlurilor de călătorie a încasat suma de 35,9 milioane de lei. În anul 2024, subvenţiiel de la Primăria Braşov s-au ridicat la 147,6 milioane de lei, iar din vânzarea titlurilor de călătorie, RATBV a încasat 41,9 milioane de lei.
„În acest moment, pentru a implementa transport public gratuit în municipiul Braşov, este esenţial să stabilizăm mai întâi subvenţia acordată de Primăria Braşov. O creştere de 78% a subvenţiei în perioada 2021 – 2024 face imposibilă acum o astfel de măsură. Doar după rezolvarea acestei instabilităţi putem contura viziunea transportului public gratuit. Aceasta nu este doar o chestiune de voinţă politică, ci şi de responsabilitate administrativă. Orice măsură sustenabilă trebuie să se bazeze pe calcule realiste. De aceea, prioritatea în perioada următoare va fi eficientizarea sistemului actual de transport public şi optimizarea cheltuielilor”, a spus Patraşcu.
 
Îl acuză pe fostul primar al Braşovului de „populism ieftin”

Pe de altă partel, Lucian Patraşcu l-a acuzat pe fostul primar, Allen Coliban, dar pe USR-iştii braşoveni de „populism ieftin”, după ce aceştia au au criticat pe reţelele de socializare scumpirea biletelor pe liniile RATBV.
„Atrag atenţia fostului primar Allen Coliban asupra faptului că fie nu cunoaşte legea, fie, cunoscând-o, face abstracţie de ea, cu scopul vădit de a naşte o serie de polemici. Acest lucru este extrem de grav având în vedere că este deputat ales de Braşov. Un deputat care, la fel cum a făcut din poziţia de primar, cât şi de senator, deformează realitatea cu scopul de a manipula, în speranţa că proprii membri de partid şi publicul căruia i se adresează nu vor căuta adevărul”, susţine Patraşcu.
Acesta a menţionat că, potrivit Ordonanţei de Urgenţă nr. 156/2024, privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, RATBV avea obligaţia de a actualiza tarifele cu cel puţin rata anuală a inflaţiei pentru anul 2024 faţă de ultima actualizare a acestora.
„Regia Autonomă de Transport Braşov este obligată să actualizeze tarifele cu cel puţin rata inflaţiei, dat fiind faptul că ultima actualizare de preţ, respectiv scumpirea biletului de transport în comun de la 2,5 lei la 4 lei, a avut loc în februarie 2023, şi a fost făcută de către administraţia Coliban. Această ajustare are caracter obligatoriu. Şi va duce la creşterea preţului biletului de transport în comun la 5 lei, de la 4 lei”, a mai spus Lucian Patrascu.
 

Comentarii

'Un Brasovean'

2025-03-29 20:37:29


'Domn Patrascu nu a facut absolut nimic util pt Brasov. ZERO! Omul e un nimic vorbitor.Hai Sictir!'

'Goe'

2025-03-29 14:50:32


'Între 4 și 5 lei e o creștere de 25%\n A fost atât inflația în ultimii 2 ani? Nu. Maxim 16.6% conform ipc de la INSSE.\nPartea a doua despre gratuitate e o prostie când discuți despre rămânerea cheltuielilor în același interval fara o schimbare de paradigmă, gen cumpărarea de trolee de mare capacitate sau chiar tramvai, metrou.\nE un caz cu un orășel din Belgia unde ocuparea pe transportul public a crescut de 14 ori în 10 ani (de 4 ori în primul an și de 8 in al doilea), dar s-a renunțat. Dar asta presupune lipsa altor motive de descurajare a călătoriilor: boschetari, cerșetori, infractori, înghesuială, straxi neasfaltate sau periculoase lăsate de scripcă '

'Popa'

2025-03-28 15:25:32


'După ce s-a \"stabilizat\" la Primărie făcând tot felul de promisiuni înainte de vot, unde i-am ales pe cei ce s-au ales intre ei pe liste, le dă o lovitură grea sub centură în special pensionarilor, care nu au beneficiat de ajustarea pensiilor cu rata inflatiei. Jenant, d-le !'

'rsca'

2025-03-27 18:14:29


'Un incompetent slugarnic, pe profilul special creat pentru habarnistii care ridica mana la comanda in consiliul local.'

'Willy'

2025-03-27 12:56:21


'Cat a tacut Patrascu asta a fost bine, liniste, era de apreciat. Si uitasem de el. Cum a deschis gura, cum s-a facut de ras. Iar ne-am adus aminte de el. Si de gratuitatile lui.'

'Fan'

2025-03-27 11:18:42


'Nene, esti antipatic, ai o atitudine infecta, brasovenii nu te vor suporta niciodata. Mai apleaca nasul daca vrei putin respect. \nNu ne mai lua de prosti.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie