Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 09:41

Ghizdeanu, şeful CNP: Autostrada Ploieşti – Braşov va fi gata în 2023

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 05 aprilie 2019

Ghizdeanu, şeful CNP: Autostrada Ploieşti – Braşov va fi gata în 2023

Autostrada Ploieşti-Braşov, proiect în parteneriat public-privat care se ridică la valoarea de 1,3 miliarde de euro, se află în faza a doua, de stabilire a firmei câştigătoare, apoi vor urma negocierile directe. Termenul de finalizare a autostrăzii Ploieşti-Braşov este anul 2023, a spus Ion Ghizdeanu, preşedintele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză (CNP).
Comisia de Prognoză a devenit din 2018 una dintre cele mai puternice instituţii din România, după ce a primit prin ordonanţă de urgenţă misiunea de a coordona toate marile proiecte de parteneriat public privat. Ghizdeanu a explicat că raţiunea pentru care CNP a ajuns să se ocupe de autostrăzi  a fost ca să existe o singură instituţie care să integreze negocierile pe parteneriate public- private şi că se bazează pe capacitatea instituţiei de a evalua proiectele în primul rând din punct de vedere economic.
„Autostrada Ploieşti-Braşov este în faza a doua, de stabilire a firmelor care au câştigat proiectul. Acum analizăm ofertele celor care au depus în faza a doua, apoi vor începe negocierile directe. În câteva zile vom şti rezultatele finale”.
El a explicat că pentru parteneriatele publice-private se formează o societate de proiect care îi cuprinde pe cei doi acţionari - cel public şi cel privat. În primul an, partenerul privat se ocupă de proiectul tehnic în vederea obţinerii autorizaţiilor de construcţie, în timp ce partenerul public are ca atribuţii să obţină avizele de mediu şi să facă exproprierea, iar după primul an se poate trece la construcţia proiectului, care durează aproximativ trei ani. „Dacă proiectul este realizat în mai puţin de trei ani există o primă de succes de 120 de milioane de euro.”
În competiţie pentru autostrada în PPP Ploieşti-Braşov se află cinci consorţii: asocierea STRABAGIC ICTAS- Austria/Turcia, asocierea China Communiucations Construction Company LTD(CCCC) - MAKYOL- China/Turcia, SINOHYDRO CORPORATION LIMITED (ofertant) - POWER CHINA ROADBRIDGE GROUP CO LTD (tert sustinator), ERG Insaat Ticaret ve Sanayi A.S - SSB SAUERWEIN & SHAEFER BAU AG -Turcia/Elvetia şi Asocierea ACCIONA CONCESIONES S.L- FCC CONSTRUCCION S.A Spania.
Preşedintele CNSP a explicat că parteneriatul public-privat este o modalitate de realizare a unei investiţii strategice, care înglobează mai multe categorii de finanţare precum bugetul de stat, fonduri europene şi finanţare privată.
„În general nu există decât două condiţii eliminatorii respectiv garanţia de participare, pentru că trebuie să ai o siguranţă că cei care vin să dezvolte nu se retrag după 2-3 zile de negocieri şi a doua este valoarea investiţiei. Restul este un contract de parteneriat public-privat. De fapt ăsta este scopul atribuirii cu un contract de parteneriat public-privat.”
De altfel, prima condiţie în orice parteneriat public-privat este ca Guvernul să stabilească care este partenerul public, iar CNP atribuie proiectele. CNP lucrează cu departamente specializate şi cu experţi colaboratori, independenţi sau din diferite Ministere.

+0 -0

Comentarii

Cristian

2019-04-05 06:03:42


Promisiuni sau facut destule incepeti constructia si apoi lauda,pana acum mai toti au mintit.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie