Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 13:03

Ghimbav: 3 milioane de lei pentru 12 staţii RATBV pe care nici Braşovul nu le are

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 06 octombrie 2021

Fiecare zonă a oraşului va avea un model separat de refugiu, care să se încadreze în peisaj, toate cu automate de bilete, butoane de panică, supravegheate video şi conectate la dispeceratul RATBV

Ghimbav: 3 milioane de lei pentru 12 staţii RATBV pe care nici Braşovul nu le are

Ghimbavul va avea 12 staţii de călători moderne, acestea urmând a fi utilizate de călătorii care folosesc liniile metropolitane ale RATBV, dar şi pentru transport de tip taxi. Pentru amenajarea acestor staţii a fost finalizat studiul de fezabilitate, acesta fiind aprobat în ultima şedinţă de plen a Consiliului Local Ghimbav. În perioada următoare va fi pregătită documentaţia pentru achiziţionarea şi instalarea adăposturilor şi a celorlalte echipamente şi dotări ce compun staţiile.
Conform declaraţiei primarului oraşului Ghimbav, Ionel Fliundra, valoarea investiţiei este estimată la 3,1 milioane lei, însă, edilii locali se aşteaptă ca valoarea să scadă în urma organizării licitaţiei. „În această sumă sunt incluse atât documentaţiile urbanistice necesare, când şi construcţiile, lucrările şi toate dotările. Practic, această sumă acoperă toate costurile. Staţiile vor fi unele moderne şi prevăzute cu dotări de ultimă generaţie, aşa cum are nevoie un oraş precum Ghimbavul”, a declarat primarul.
Conform proiectanţilor, noile refugii vor fi modulare, astfel încât să poată fi extinse în funcţie de fiecare situaţie în parte. Adăposturile pentru călători au fost gândite astfel încât să reziste vânturilor, care sunt destul de frecvente şi puternice în Ghimbav. De asemenea, staţiile ar urma să fie dotate cu monitoare, racordate la Dispeceratul RATBV, dar şi la cel al Primăriei Ghimbav. În proiectul staţiilor sunt incluse şi sisteme de supraveghere video, automate pentru vânzarea biletelor sau a abonamentelor şi butoane de panică.
În ceea ce priveşte designul acestor adăposturi, proiectanţii au gândit şase variante, autorităţile locale urmând a lua o decizie în ceea ce priveşte modelele.
„În oraş vor fi amplasate mai multe modele de adăposturi pentru călători, în funcţie de fiecare zonă în parte. Intenţia noastră este ca aceste amenajări să se încadreze în peisaj, pentru că, dincolo de componenta utilitară, contează şi aspectul estetic”, a explicat primarul.
Totodată, pentru aceste staţii este luată în calcul şi montarea unor panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, însă proiectanţii au menţionat că acestea, în special iarna, nu pot face faţă singure consumurilor generate de sistemul de iluminat dar şi de celelalte echipamente.
În acest moment, în Ghimbav, nu există refugii în staţiile de călători, nici măcar a capătul liniei 210 (Braşov - Ghimbav).

+5 -5

Comentarii

'Stefan'

2021-10-07 13:42:35


'Niște asfalt, nu ar strica prin Ghimbav, asta înainte sa ai idei de avioane. '

'Costel'

2021-10-06 10:06:20


'Problema este ca autobuzele circula foarte rar, macar acum avem unde astepta \"cu orele\".'

'Buhaescu Alex.'

2021-10-06 09:30:26


'Fara pereti laterali? Cred ca glumiti.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie