Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7374 - 19 ian 00:59

Ghidaţi prin limbajul semnelor

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 19 iulie 2013

Au intrat în lumea de altădată a Braşovului, cu ajutorul semnelor.Vorbim despre un grup de persoane cu deficienţe de auz care au vizitat Muzeul Casa Mureşenilor, s-au bucurat de exponatele instituţiei, dar au aflat mai multe şi despre secretele publicităţii.

Ghidaţi prin limbajul semnelor

Muzeul „Casa Mureşenilor” este singurul din Braşov în care se derulează proiectul „Simte arta”, un program menit să faciliteze accesul persoanelor cu dizabilităţi în muzee. Proiectul se mai derulează şi în alte cinci instituţii muzeale din ţară. A început la sfârşitul lunii mai şi până acum, muzeul braşovean şi-a deschis porţile pentru persoane cu deficienţe de vedere şi pentru grupuri de copii cu dizabilităţi. Acum, în „lumea Mureşenilor” au intrat şi persoanele cu deficienţe de auz. Prin limbajul semnelor, vizitatorii au aflat mai multe despre istoria familiei, despre exponate, dar au luat parte şi la un atelier de publicitate. „Am înţeles foarte bine şi a fost o surpriză despre cum a apărut pentru prima dată reclama. Am văzut cum se făcea în trecut reclamă la diferite produse şi am observat că anumite firme de renume au rezistat până astăzi. În aceeaşi perioadă, cam pe la 1900 a apărut reclama şi cam pe atunci s-a înfiinţat şi asociaţia noastră”, ne-a explicat Rozalia Szabo (foto stânga, alături de interpret), preşedintele Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România, filiala Braşov, cu ajutorul unui interpret.
„Am înţeles care a fost istoria reclamei şi a fost pentru prima dată când am participat la un astfel de curs”, ne spune un alt tânăr vizitator, tot cu ajutorul interpretului. „Am făcut o mică periodizare a publicităţii, care sunt caracteristicile publicităţii din trecut - publicitatea de ieri îi spunem noi în cadrul programului nostru – le-am exemplificat câteva anunţuri publicitare din Gazeta de Transilvania, iar apoi am trecut şi la publicitatea de astăzi. Este prima dată când fac acest curs cu acest tip de public, dar a fost foarte receptiv, au înţeles”, a spus şi Marinela Barna, muzeograf. După partea teoretică, vizitatorii au fost provocaţi într-un atelier, în care să creeze mesaje publicitare. „Trebuie să recunoaştem că nu e neapărat uşor. La persoanele nevăzătoare a trebuit să înlocuim verbul «a vedea», la persoanele cu deficienţe de auz. Ghidajul şi atelierele se adaptează dizabilităţii de care suferă acei beneficiari”, explică Ovidiu Savu, coordonatorul proiectului „Simte Arta”, care se va derula până în luna septembrie.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional