Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 14:35

Ghidaţi prin limbajul semnelor

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 19 iulie 2013

Au intrat în lumea de altădată a Braşovului, cu ajutorul semnelor.Vorbim despre un grup de persoane cu deficienţe de auz care au vizitat Muzeul Casa Mureşenilor, s-au bucurat de exponatele instituţiei, dar au aflat mai multe şi despre secretele publicităţii.

Ghidaţi prin limbajul semnelor

Muzeul „Casa Mureşenilor” este singurul din Braşov în care se derulează proiectul „Simte arta”, un program menit să faciliteze accesul persoanelor cu dizabilităţi în muzee. Proiectul se mai derulează şi în alte cinci instituţii muzeale din ţară. A început la sfârşitul lunii mai şi până acum, muzeul braşovean şi-a deschis porţile pentru persoane cu deficienţe de vedere şi pentru grupuri de copii cu dizabilităţi. Acum, în „lumea Mureşenilor” au intrat şi persoanele cu deficienţe de auz. Prin limbajul semnelor, vizitatorii au aflat mai multe despre istoria familiei, despre exponate, dar au luat parte şi la un atelier de publicitate. „Am înţeles foarte bine şi a fost o surpriză despre cum a apărut pentru prima dată reclama. Am văzut cum se făcea în trecut reclamă la diferite produse şi am observat că anumite firme de renume au rezistat până astăzi. În aceeaşi perioadă, cam pe la 1900 a apărut reclama şi cam pe atunci s-a înfiinţat şi asociaţia noastră”, ne-a explicat Rozalia Szabo (foto stânga, alături de interpret), preşedintele Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România, filiala Braşov, cu ajutorul unui interpret.
„Am înţeles care a fost istoria reclamei şi a fost pentru prima dată când am participat la un astfel de curs”, ne spune un alt tânăr vizitator, tot cu ajutorul interpretului. „Am făcut o mică periodizare a publicităţii, care sunt caracteristicile publicităţii din trecut - publicitatea de ieri îi spunem noi în cadrul programului nostru – le-am exemplificat câteva anunţuri publicitare din Gazeta de Transilvania, iar apoi am trecut şi la publicitatea de astăzi. Este prima dată când fac acest curs cu acest tip de public, dar a fost foarte receptiv, au înţeles”, a spus şi Marinela Barna, muzeograf. După partea teoretică, vizitatorii au fost provocaţi într-un atelier, în care să creeze mesaje publicitare. „Trebuie să recunoaştem că nu e neapărat uşor. La persoanele nevăzătoare a trebuit să înlocuim verbul «a vedea», la persoanele cu deficienţe de auz. Ghidajul şi atelierele se adaptează dizabilităţii de care suferă acei beneficiari”, explică Ovidiu Savu, coordonatorul proiectului „Simte Arta”, care se va derula până în luna septembrie.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie