Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 19:32

8,50 EURO PE ORĂ

Germania impune salariu minim şi transportatorilor români

Autor:

Publicat la 20 decembrie 2014

Germania impune salariu minim şi transportatorilor români


Începând cu 1 ianuarie 2015, Germania introduce un salariu minim şi şoferilor profesionişti străini care efectuează operaţiuni de transport internaţional de marfă şi persoane către şi din Germania, cabotaj sau tranzit pe teritoriul Germaniei, susţin reprezentanţii UNTRR, precizând că măsurile recent adoptate de Germania afectează grav libertatea serviciilor pe piaţa europeană.
Potrivit măsurilor adoptate de guvernul german, salariul minim legal va fi de anul viitor de 8,50 euro pe oră, iar acest „pentru fiecare oră lucrată de un şofer român pe teritoriul german, se va aplica salariul minim din Germania – şi nu cel din România", susţin reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
„Pentru fiecare cursă operată de un şofer român pe teritoriul Germaniei, transportatorul român la care acesta este angajat are obligaţia să notifice înainte print-un raport scris autorităţile vamale din Germania. Deşi legea intră în vigoare la 1 ianuarie 2015, autorităţile germane nu au furnizat până la acest moment informaţii clare şi complete privind aplicarea acestei legi operatorilor străini. Ne întrebăm dacă prevederile acestei legi sunt aplicabile şi cetăţenilor din afara Uniunii Europene, de exemplu unui transportator turc care plecând din Turcia tranzitează Germania având ca destinaţie Olanda”, se arată într-un comunicat al UNTRR.
Potrivit Uniunii Transportatorilor Români, Franţa este primul stat european care prin amenzile imense introduse anul acesta a ridicat un mare semn de întrebare privind libertatea serviciilor în cadrul UE. Amenzile au fost impuse pentru timpii de odihnă ai şoferilor profesionişti (efectuarea perioadei de odihnă săptămânală normală la bordul vehiculului -  30.000 euro amendă, bonus 1 an în închisoare)  - amenzile fiind mai aplicabile transportatorilor străini decât companiilor de transport rezidente.
„Acum Germania face un pas similar, altă abordare însă, din nou, împotriva libertăţii serviciilor în cadrul UE”, se mai arată în sursa citată. Prin impunerea acestor noi reglementări, statele dezvoltate din Europa de Vest, precum Franţa şi Germania, urmăresc ridicarea de bariere în faţa competitorilor străini, în special a celor din Europa de Est pe care îi acuză de dumping social – termen tot mai des folosit pentru a justifica recentele măsuri protecţioniste ale Vestului. Termenul de dumping social este însă greşit utilizat, pentru că diferenţele salariale între Europa de Vest şi cea de Est nu sunt o practică anti-concurenţială, ci o consecinţă a standardelor sociale şi de viaţă diferite între Est şi Vest, mai spun reprezentanţii UNTRR.

Cât câştigă un şofer profesionist din România
Potrivit datelor UNTRR, şoferii est-europeni au salarii  în valoare medie de 1.600-2.000 de euro/lună. Mai mult, UNTRR susţine că şoferii filipinezi au salarii la jumătate faţă de cei români şi ei asupra lor ar trebui Guvernul german să adopte măsuri. Costul total pentru un şofer filipinez care lucrează în UE pe o perioadă de 6 luni este mai mic de 1000 euro/lună, respectiv 6000 euro/jumătate de an  - inclusiv 1000 euro pentru biletul de avion, 1000 de euro pentru programul de formare de 1 lună a şoferului, înainte ca acesta să înceapă lucrul şi 500 euro/lună salariu. În ultimii doi ani, sute de şoferi filipinezi au fost angajaţi la firme de transport din Germania.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie