Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7322 - 27 oct 08:09

Generaţia Z: „mutanţii” născuţi după 1995

Autor:

Publicat la 13 februarie 2015

Peste două miliarde de tineri - grăbiţi, pragmatici, independenţi şi încăpăţânaţi - trăiesc într-o simbioză perfectă cu universul digital şi alcătuiesc „Generaţia Z", se afirmă într-un studiu realizat recent de sociologii americani şi europeni.
Viteză?- Da! Răbdare - Nu! Reţele de socializare? - Da! Cărţi - Nu! Ambiţie? - Da! Obedienţă - Nu! Jocuri video? - Da! Sport? - Nu! Acestea sunt caracteristicile principale ale „Generaţiei Z”, grăbită, pragmatică, independentă şi încăpăţânată. Aproximativ două miliarde de tineri născuţi după anul 1995 au crescut odată cu internetul şi sunt decişi să îşi construiască o viaţă în corelaţie cu acesta, departe de codurile şi aspiraţiile predecesorilor lor. Sunt nişte „mutanţi”, spun unii dintre oamenii de ştiinţă, fascinaţi de fuziunea aproape completă a acestor tineri cu universul digital.
Navighează pe mai multe ecrane, uneori simultan, şi sunt obişnuiţi cu „tot, imediat, peste tot”. Li se pare normal să plătească foarte scump pentru a cumpăra cel mai recent model de telefon inteligent, dar li se pare la fel de natural să obţină gratuit, cu un simplu clic, un film sau un cântec. Consideră depăşite codurile adulţilor, mai ales cele referitoare la gen, apreciază mărcile „rebele” şi se informează înainte de toate de pe reţelele de socializare, afirmă autorii unor studii realizate în Europa şi Statele Unite de mai multe companii majore, precum BNP şi Ford Motor, care încearcă să identifice mai bine profilul viitorilor clienţi.
Aceşti tineri petrec mai mult de trei ore pe zi în faţa ecranelor lor, potrivit cabinetului american Sparks and Honey, care consiliază firmele în legătură cu evoluţiile societăţii. „Tinerii Z” suferă de „FOMO” („Fear of Missing Out”/ „Frica de a nu pierde ceva”) şi detestă ideea de a nu fi conectaţi la internet.
O majoritate zdrobitoare navighează online privind în acelaşi timp la televizor şi consideră că tehnologia face ca totul să fie posibil. Însă durata lor de atenţie este scurtă, ei „scanează” în loc să citească, fapt ce determină uneori în timpul orelor de şcoală răspunsuri superficiale la întrebările profesorilor.
Specialiştii au determinat o „ruptură” pe piaţa muncii: între 50% şi 72% dintre „tinerii Z” vor să îşi creeze propriul start-up, potrivit mai multor sondaje. Pentru a reuşi în viaţă, ei cred mai întâi în „internet”, înainte de diplome, şi vor să lucreze mai degrabă într-o organizaţie orizontală decât într-o ierarhie. Majoritatea dintre ei spun că se simt „stresaţi” din cauza viitorului, pe care îl văd mai sumbru, mai ales în ceea ce priveşte mediul înconjurător şi economia.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional