Curs BNR
1 EUR = 4.9677 RON
1 USD = 4.6059 RON
1 GBP = 5.7949 RON
1 XAU = 300.4044 RON
1 AED = 1.2543 RON
1 AUD = 3.0452 RON
1 BGN = 2.5399 RON
1 BRL = 0.9377 RON
1 CAD = 3.3929 RON
1 CHF = 5.2613 RON
1 CNY = 0.6432 RON
1 CZK = 0.2040 RON
1 DKK = 0.6663 RON
1 EGP = 0.1491 RON
1 HUF = 1.2995 RON
1 INR = 0.0552 RON
1 JPY = 3.1911 RON
1 KRW = 0.3514 RON
1 MDL = 0.2601 RON
1 MXN = 0.2649 RON
1 NOK = 0.4242 RON
1 NZD = 2.8339 RON
1 PLN = 1.1456 RON
1 RSD = 0.0424 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4421 RON
1 TRY = 0.1594 RON
1 UAH = 0.1253 RON
1 XDR = 6.1246 RON
1 ZAR = 0.2441 RON
Publicat la 27 octombrie 2021
Proiectul, cu o valoare estimată de 150 milioane euro, intră în analiza Ministerului Dezvoltării Regionale
Realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav va intra în dezbaterea Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Naţional şi Locuinţe, din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA), for care se va întruni joi, 28 octombrie 2021, în şedinţă de lucru, a anunţat marţi preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.
E ultimul aviz necesar
Proiectul privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici rezultaţi în urma Studiului de fezabilitate a fost inclus pe ordinea de zi a şedinţei consiliului de ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Cseke Attila, care este şi preşedinte al aceste structuri. Indicatorii tehnico-economici ai acestui proiect au fost aprobaţi până acum de comisiile tehnico-economice din cadrul Regionalei CFR Braşov, Companiei CFR SA, dar şi din cadrul Ministerului Transporturilor.
Conform Studiului de fezabilitate, această investiţie este estimată la 150 de milioane de euro, iar durata implementării proiectului va fi de 24 de luni.
După ce va obţine acest aviz, ministerul promova o hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi proiectului de investiţii, apoi se va identifica sursa de finanţare din fonduri europene, de implementarea proiectului urmând să se ocupe Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.
Braşovul va fi primul oraş de provincie din România care va avea aeroportul conectat la reţeaua feroviară
Potrivit informaţiilor furnizate de directorul general al Companiei Naţionale CFR SA, Ioan Pintea, Aeroportul Internaţional Braşov va fi racordat la infrastructura feroviară, parte a infrastructurii metropolitane a Braşovului, la fel ca toate marile aeroporturi ale lumii.
„Braşovul va fi primul oraş de provincie din România care va avea aeroportul conectat la reţeaua feroviară metropolitană şi naţională, prin construirea unei legături la Magistrala 200 Braşov – Sibiu – Arad – Curtici. Conform proiectului, legătura feroviară se va realiza la ieşirea din Ghimbav, printr-o linie dublă electrificată cu o lungime de aproximativ 2,5 km care va ajunge până în faţa aerogării. Tot în cadrul proiectului se vor realiza dublarea şi electrificarea liniei ferate Bartolomeu – Ghimbav, electrificarea tronsonului Ghimbav – Codlea şi construirea unei linii care să permită accesul direct la aeroport şi dinspre Făgăraş – Codlea”, a explicat Pintea.
Pasul 2: conectarea aeroportului cu magistrala CFR Braşov – Sighişoara, în zona Feldioara
Pe de altă parte, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a declarat că proiectul de realizare a conexiunii Aeroportului Internaţional Braşov la reţeaua feroviară a făcut paşi importanţi înainte, care vor fi concretizaţi prin emiterea hotărârii de Guvern. „Din acel moment, CFR SA va avea undă verde pentru a trece la faza de implementare a proiectului. Legarea aeroportului la reţeaua feroviară este foarte importantă pentru asigurarea conectivităţii municipiului şi judeţului Braşov cu punctele de interes din ţară. Acest demers pe care l-am început în mandatul precedent a ajuns acum în fază avansată graţie colaborării foarte strânse pe care am avut-o cu conducerea Regionalei CFR Braşov pe tot parcursul elaborării proiectului. Administraţia judeţeană va acorda tot sprijinul şi pe mai departe în tot ceea ce ţine de realizarea aceste investiţii”, a declarat Adrian Veştea.
Aceasta este doar prima etapă a proiectului, pentru că, în viitor, este planificată şi o legătură feroviară a aeroportului cu magistrala CF Braşov – Sighişoara, în zona Feldioara, unde ar urma să se construiască şi un centru intermodal de marfă.
Infrastructura feroviară realizată prin acest proiect va face parte din reţeaua metropolitană ce va fi deservită de trenurile metropolitane.
'Lazar'
2021-10-27 09:57:21
'Prin gara Aeroport si gara Brasov ar trebuii sa circule minim 300 de trenuri(tramvaie) metropolitane.A nu se uita creerea de noi statii pentru trenurile metropolitane.'
'Cineva'
2021-10-27 09:54:47
'CFR SA nu este în stare sa facă un metru de cale ferată și acum vrea sa facă 2.5km și electrificată? Și are nevoie de 150 de milioane de EURO? Iar ei cred ca europenii sunt fraieri și o sa le dea atâția bani pentru 2.5km de cale Deasemenea, chiar credem sa o sa meargă romanul cu trenul la/de la aeroport? Să isi care romanul valizele și sacoșele de duty free prin tren și autobuz? Foarte putini. Poate câțiva străini care calatorescu cu rucsacul și vreo 2-3 care nu au mașină acasă. În rest zero. La București cum este? Funcționează bine? Nu mi se pare deloc, în ciuda faptului ca traficul este de zeci de ori mai mare, fata de ce va fi la Brașov. O investiție \" nice to have \" care nu se va reîntoarce nici în 100 de ani.\nPana atunci, hai sa dam drumul la aeroport și sa terminam cu proiecte fanteziste care sunt numai acțiuni de PR\nP.S. O alta varianta ar fi folosirea trenului pentru naveta. Dar chiar credem ca codlenii/brașovenii o sa meargă la serviciu cu trenul atâta timp cât toate firmele asigura servicii de transport sau toți vor sa iei folosească mașinile personale. Ar fi o varianta sa se interzică acest transport organizat de firme, dar cred ca este utopic. În plus noi nu avem mentalitatea celor din vest și nici nu cred ca o sa o avem prea curând. La noi mașina trebuie sa meargă ca sa nu se strice, dar când cumpărăm din vest vrem o mașină ca a fost folosita doar o data pe săptămână. '
'Victor brasoveanul'
2021-10-27 09:23:24
' Sa va uitati la Otopeni, un exemplu de ineficienta, cu bani aruncati in buzunarele unora si un aspect dezgustator. Nici 5% din pasageri si insotitori circula cu trenul.'
'Barbu Gh.'
2021-10-27 08:44:16
'Ce de tunuri vor să dea ăștia. DE UNDE SCOT SUMELE ĂSTEA!?'
'Observator '
2021-10-26 18:58:10
'Daca luam in considerare faptul ca primele cheltuieli legate de aeroport au inceput sa se faca inca din 2007 (diverse studii de fezabilitate,nivelare teren ,imprejmuire) costurile totale vor trece bine de 100 de milioane de Euro,adica undeva intre 100 si 150 de milioane de Euro ; chiar si asa e bizar ca niste conexiuni de cale ferata de mica distanta vor depasi costurile totale cu aeroportul ; '
'Gigi'
2021-10-26 16:30:32
'Bai fratilor, sunteti intregi la minte? Aeroportul a costat 57 de milioane cu totul si voi dati de trei ori mai mult pe legatura prin calea ferata? Pe cine vreti sa prostiti? 1 km de cale ferata dubla electrificata pe campie nu face mai mult de 2 milioane. Cum nu vii tu, Tepes Doamne...'
'Gabriel'
2021-10-27 13:37:56
'Provin dintr-o familie de 3 generatii de CFR-isti. Tronsonul Brasov-Predeal de 33km este unul dintre cele mai dificile din tara si reabilitarea sa costa 12mil €/km, motiv pentru care se ia in considerare constructia de la 0 a unui nou traseu pentru ca este mai ieftin decat reabilitarea celui vechi si a tunelurilor. \n\nIntrebare, cum se justifica 150mil € pentru 20km la șes, reabilitarea a 2 gari si constructia uneia cu 2 peroane?'