Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 09:12

Gara de la Aerogara Braşov: Ministerul Transporturilor a supus dezbaterii publice proiectul

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 20 decembrie 2021

739,33 milioane de lei – cost estimat, durataă de execuţie – 3 ani

Gara de la Aerogara Braşov: Ministerul Transporturilor a supus dezbaterii publice proiectul

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav. Conform proiectului, care va sta în dezbatere publică până în 27 decembrie 2021, valoarea totală a investiţiei se ridică la 739.330.000 lei, cu tot cu TVA. Din această sumă, 538.734.000 lei este costul estimat al lucrărilor propriu-zise.           
„Finanţarea obiectivului de investiţii se face din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat  prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, precum şi alte surse legal constituite în limita sumelor prevăzute anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, se arată în documentaţia aferentă proiectului de hotărâre.  

Linie electrificată şi panouri fonoabsorbante
Traseul de cale ferată va avea o lungime totală de 21,5 km şi presupune conectarea Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav la staţia CF Ghimbav pe direcţia Braşov şi la Magistrala feroviară 200 pe direcţia Codlea (Sibiu). În vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie, în cadrul investiţiei au fost prevăzute dublarea liniei CF Bartolomeu – Ghimbav – Codlea şi electrificarea liniei CF Braşov – Codlea. Pe traseul căii ferate se va construi un pod, trei podeţe, dar şi o clădire nouă.
Totodată, pentru protecţia zonelor locuite învecinate căii ferate s-au prevăzut panouri fonoabsorbante. Lungimea totală a panourilor fonoabsorbante prevăzute este de 2.439 m. Panourile fonoabsorbante se vor amplasa în lungul căii ferate la o distanţă de 3,30 m (3,50 m) distanţă măsurată de la faţa panoului fonoabsorbant până la axul căii ferate.
Conform proiectului de hotărâre, lucrările la conexiunea feroviară a aeroportului vor dura 36 de luni.

+6 -3

Comentarii

'Lazar'

2021-12-20 14:25:37


'Legarea aeroportului pe linie ferata este vital si necesar pentru dezvoltarea Brasovului.'

'rammstein'

2021-12-20 07:28:07


'normal trebuie sa se fure in continuare !!!...aproape 1 miliard de lei pentru 21 km de cale ferata si acaretuile alea mi se pare prea putin !!!..dle vestea inca se mai putea plusa ceva poate inca 1 miliard de lei...'

'Ionescu '

2021-12-20 07:02:55


'Terminați odată aeroportul acela și nu mai faceți planuri fanteziste pentru trenuri, metrouri și OZN-uri. A trecut și 2021 și tot nu avem aeroport...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie