Furtul - principalul tip de infracțiune comis de minorii delincvenți
Autor: Inspectoratul Judeþean de Poliþie Braºov
Publicat la 02 februarie 2012
Furtul reprezintă infracțiunea prevăzută la art. 208 C.P. și presupune luarea unui bun mobil din posesia sau detenția altuia, fără consimțământul acestuia în scopul de a și-l însuși pe nedrept, fiind pedepsit cu închisoare de la 1 la 12 ani
Furtul reprezintă infracțiunea prevăzută la art. 208 C.P. și presupune luarea unui bun mobil din posesia sau detenția altuia, fără consimțământul acestuia în scopul de a și-l însuși pe nedrept, fiind pedepsit cu închisoare de la 1 la 12 ani. Dacă însă furtul este săvârșit în anumite împrejurări, (prevăzute la art.209 CP) furtul poate fi pedepsit cu închisoare de la 3 la 15 ani.
O analiză a tipurilor de infracțiuni comise de minori în anul 2011 în județul Brașov a relevat faptul că furturile reprezintă 64% din totalul infracțiunilor comise de persoanele care nu au împlinit 18 ani.
Mulți tineri pot fi ținuți departe de ,,cariera" de infractor dacă părinții și alte persoane care se ocupă de educarea copilului acționează la timp pentru a-l opri să alunece pe o pantă greșită.
În acest sens oferim părinților câteva sfaturi utile, în speranța că îi putem feri pe copii de infracționalitate:
- vorbiți cu copilul dumneavoastră despre cine îi sunt prietenii și cunoștințele sale. Întrebați-l apoi unde și cum își petrece timpul liber în afară de casă;
- explicați clar copiilor și adolescenților că furturile, indiferent cât de nesemnificative sunt nu vor fi probe de curaj ci fapte culpabile; explicați copiilor și adolescenților ce fel de pedepse pot primi ca urmare a comiterii acestor fapte (de ex. percheziționarea locuinței, interogarea, măsuri de internare într-un centru de minori);
- spuneți-le clar că, în cazul săvârșirii unor furturi, nu va fi vătămat nici un magazin sau cumpărător ci hoțul însuși va trebui să plătească pentru faptele sale;
- luați seama de câți bani dispune copilul dumneavoastră; testați felul cum cheltuie banii de buzunar sau economiile iar în caz că aveți îndoieli stați de vorbă cu el;
- urmăriți comportamentul copilului dumneavoastră, observând dacă posedă lucruri care nu-i aparțin;
- vorbiți cu copiii și adolescenții despre valoarea proprietății personale și publice. Explicați-le ce urmări poate avea distrugerea diferitelor lucruri sau bunuri.
Comentarii
nu este nici un comentariu
Adaugă un comentariu