Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 00:09

Francezii de la Airbus ameninţă că închid fabrica închisă de la Ghimbav

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 19 martie 2021

Hala pentru care România a dat 15 milioane de euro ajutor de stat, nu mai are niciun angajat din 2018. Francezii cer iar Guvernului să facă comenzi de elicoptere ca să o pornească. Dacă nu, pleacă de tot

Francezii de la Airbus ameninţă că închid fabrica închisă de la Ghimbav

Foto: SCUMPA „PAMBLICĂ. Fabrica de la Ghimbav, care n-a produs nicio zi, inaugurată cu preşedintele Franţei.

Fabrica de elicoptere de la Ghimbav, deschisă de Airbus de mai bine de patru ani, are în acest moment activităţile îngheţate. „Nu pot să o susţin în contextul actual, într-o piaţă dificilă, nu pot susţine costul unei fabrici care nu are o activitate”, a declarat CEO-ul Airbus Helicopters, Bruno Even, într-un interviu publicat ieri de HotNews.ro şi G4Media.ro.
De fapt, fabrica Airbus Helicopters Industry nu mai are niciun angajat din 2018, în condiţiile în care statul român a contribuit la această investiţie acordând un ajutor de stat de 15 milioane de euro. Clădirea acesteia fusese închiriată celor de la Premium Aerotec, care aveau nevoie de spaţiu pentru diversificarea producţiei. Francezii s-au angajat în 2016, pentru milioanele de euro primite, să creeze 104 locuri de muncă. Au angajat 28, acum sunt cu 0 oameni pe statul de plată.
Oficialul francez spune că firma încă mai aşteaptă un semn clar de la Guvern, un prim contract pentru minimum 16 elicoptere pentru Armată. MApN tocmai ce precizase pentru HotNews.ro că nu are în vedere înlocuirea bătrânelor IAR 330 Puma decât abia după 2030, însă şeful Airbus crede că Guvernul poate schimba această planificare dacă vrea să impulsioneze cooperarea industrială.
CEO-ul companiei Airbus Helicopters a mai declarat ieri că dacă Guvernul României nu ia „în perioada următoare” o decizie privind achiziţionarea de elicoptere pentru armată, uzina de la Ghimbav (Braşov) ar putea fi închisă definitiv. „În actualul context de piaţă, nu ne permitem să avem costuri fără să avem activităţi, fără producţie de elicoptere. Dacă decizia nu e luată în termen relativ scurt, acum, în perioada următoare, decizia aceasta e un semnal. Fără acest semnal, eu nu pot să-mi permit să acopăr în continuare costurile fără a avea activitate. Deja am luat decizia să punem proiectul în aşteptare (uzina de la Ghimbav – n.red.), iar dacă nu există niciun semnal vom ajunge la concluzia că această viziune nu este împărtăşită”, a spus Bruno Even.
„Relaţia dintre Airbus şi România e una de lungă durată. Avem un parteneriat puternic cu IAR, avem o companie împreună – Airbus Helicopters România. E o poveste de succes având la bază angajamentul iniţial al României pentru elicopterul Puma”, a mai spus directorul executiv al Airbus Helicopters.
„Am putut să construim această puternică amprentă industrială. Când mă uit la viitor, viziunea şi ambiţia mea pentru România şi Airbus Helicopters este de a continua să dezvoltăm industria locală, joburile şi expertiza în jurul unui angajament al Guvernului pentru dezvoltarea industriei şi care să confirme că elicopterele noastre sunt cele potrivite să răspundă nevoilor. Sunt optimist, dar suntem în faţa unui nou capitol”, a continuat el.  Potrivit acestuia, dezvoltarea industrială Airbus-România ar trebui să se bazeze pe o abordare „win-win”, în care ambele părţi au de câştigat. „Un angajament clar de ambele părţi. Din partea noastră totul e clar, am demonstrat în trecut că suntem de nădejde. Suntem pregătiţi să dezvoltăm industria locală. Din partea Guvernului un angajament clar înseamnă un contract care dă un semnal că are sens să facem investiţia”, spune Even. Ca perspective pe termen scurt şi mediu, CEO-ul Airbus Helicopters vorbeşte de două contracte ce ar implica direct compania Airbus Helicopters Romania: prezenta licitaţie a MAI pentru elicoptere grele multirol, acolo unde Airbus a depus o ofertă de 8 elicoptere SuperPuma H215, dar mai ales un potenţial contract cu MApN pentru înlocuirea vechilor elicoptere IAR330 Puma, circa 40 de aeronave care se apropie de finalul duratei lor de viaţă fiind în uz de aproape 40 de ani.
Airbus a „inaugurat” fabrica de la Ghimbav pe 13 septembrie  2016, cu însuşi preşedinţele Franţei de atunci, Francois Hollande.  În august 2017, nou insalatul preşedinte al Franţei, Emanoil Macron, făcea şi el o vizită în România, unde a discutat, la nivel de Preşedinţie şi Guvern subiectul Airbus Helicopters şi IAR Braşov.
La Braşov se anunţa că ar urma să producă modelul de elicopter H215 şi varianta militară H215M. Tot de atunci Airbus aşteaptă contracte de la Guvern. În cursă au intrat în forţă americanii de la Bell cu elicopterele de atac AH-1Z Viper şi elicopterele multirol UH-1Y Venom. Apoi, şi Lockheed Martin, prin compania sa Sikorsky, s-a arătat interesată să vândă României elicoptere Black Hawk, inclusiv în variantă de atac. Din trei mari ofertanţi, pentru elicopterele cu care ar urma să se doteze Forţele Terestre nu s-a semnat nimic concret.

+7 -2

Comentarii

'Ariciul'

2021-03-19 09:27:13


'Si inca ceva: ceea ce numesc ei fabrica de la Ghimbav nu este decat o hala (probabil de montaj general). O fabrica inseamna cu totul altceva. Cine are habar de fabricatia industriala stie la ce ma refer.'

'Ariciul'

2021-03-19 09:19:14


'Dar ce isteti sunt francezii astia. Dupa ce ca au primit ajutor de la statul roman de 15 mil. euro vor si comenzi tot de aici. De ce nu aduc comenzi din alte parti? Daca au aparate asa de bune de ce nu le pot vinde si altor clienti? Si cand va putea, va cumpara si Romania care acum are cu totul alte prioritati dupa cum au aratat si antecomentatorii.'

'Nume'

2021-03-19 07:38:09


'Interesanta abordare: \" sa imi dea guvernul c-zi altfel inchid\". Numai rusii mai faceau asa in Romania. Dar de ce nu merge si la guvernul francez sau german, care din cate stiu eu sunt actionarii principali ai Airbus, sau la restul de cateva sute de tari pe intreg globul. Asa si eu si eu stiu sa fac afaceri: sa stau si sa imi dea statul c-zi.'

'Barbu Gh.'

2021-03-19 07:30:36


'Această companie a fost făcută cu dedicație: contracte cu statul român. Până acum ei nu au făcut nimic, au așteptat să le pice contractele. Păi dacă-i firmă privată să-și caute clienți, nu doar statul român. După cum bine zicea și Kemeny, noi avem altele de făcut, mai pentru noi, nu pentru străini. Noi nu avem „pikur” și vrem „pikap”?'

'Kemény'

2021-03-19 06:21:30


'Nu sunt bani si pentru voi. Noi trebuie sa construim spitale, scoli, drumuri, cale ferata, canalizari. Ne mai trebuiesc cladiri noi pentru institutiile publice, caci alea vechi ne cad in cap, sunt imputite si urate. Mai trebuie sa ne ridicam companiile locale, nu putem sa tot investim in companii straine. Mai este problema cu spatiul schengen, unde franta nu ne doreste datorita unor orgolii personale. Dupa ce se vor rezolva toate astea, o sa va chemam noi, pe voi sau pe americani. Ne mai gandim. Bine fac generalii armatei ca nu se arunca la semnat nici un contract. Mai bine sa investim in IAR, sa ne ridicam singuri. La revedere! '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie