Curs BNR

1 EUR = 4.9740 RON

1 USD = 4.5032 RON

1 GBP = 5.8944 RON

1 XAU = 365.2626 RON

1 AED = 1.2261 RON

1 AUD = 2.9991 RON

1 BGN = 2.5431 RON

1 BRL = 0.7951 RON

1 CAD = 3.3146 RON

1 CHF = 5.3246 RON

1 CNY = 0.6332 RON

1 CZK = 0.1982 RON

1 DKK = 0.6666 RON

1 EGP = 0.0931 RON

1 HUF = 1.2546 RON

1 INR = 0.0536 RON

1 JPY = 3.1829 RON

1 KRW = 0.3363 RON

1 MDL = 0.2589 RON

1 MXN = 0.2256 RON

1 NOK = 0.4169 RON

1 NZD = 2.7668 RON

1 PLN = 1.1601 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0492 RON

1 SEK = 0.4350 RON

1 TRY = 0.1323 RON

1 UAH = 0.1091 RON

1 XDR = 6.0635 RON

1 ZAR = 0.2519 RON

Editia 8261 - 12 sep 00:24

„Fotografia-amendă”, deruta de la Braşov

Autor:

Publicat la 21 august 2024

„Fotografia-amendă”, deruta de la Braşov

Pe platforma de socializare şi informare Reddit a fost dezbătut în ultima perioadă şi subiectul aşa-ziselor amenzi primite de şoferii care nu îşi achită parcarea în municipiul Braşov. Totul a început de la un turist sârb, care nu ştia ce să facă şi cum să procedeze cu „fotografia” din parbriz pentru a nu avea probleme la trecerea graniţei.
Un „bun samaritean” l-a informat pe bărbat că este doar o înştiinţare şi nu are valoare de amendă. Practic, şoferul în culpă este doar este avertizat. că poate primi o sancţiune cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei dacă nu achită contravaloarea tarifului în parcările publice, dar pe baza aceleia constată Singurele amenzi sunt date în acest caz de către poliţiştii locali, însă aceştia nu au capacitatea să verifice toate parcările, iar în rest „patrulează” doar angajaţii firmei care are concesionat acest serviciu şi care nu pot decât să îi „sperie” pe şoferi cu respectivele înştiinţări în care este fotografiat şi autovehiculul.
Pentru mai multă disciplină în parcări este nevoie însă de un regulament de parcare mult mai strict. Acest lucru a reieşit dintr-un studiu pe care edilii braşoveni l-au comandat acum doi ani unui specialist în vederea delegării serviciului de administrare a parcărilor publice (detalii aici). Deocamdată, din recomandările specialiştilor nu s-a implementat mai nimic, fiind necesară schimbarea regulamentului în vigoare.

Ridicarea sau blocarea maşinilor celor care nu plătesc, o soluţie propusă
Potrivit acestui studiu, în primul rând, Braşovul câştigă prea puţin din parcări şi cheltuieşte mai mult pe întreţinere. Tariful de 3 lei pe oră în zona centrală este mult mai mic decât cel practicat de alte oraşe cu profil similar (Timişoara, Cluj-Napoca, Oradea, Iaşi sau Bucureşti – centru), astfel că este încurajată folosirea autoturismelor personale, după cum au constatat cei care au efectuat studiul. „În comparaţie cu alte oraşe din lume, Braşovul se află în continuare printre destinaţiile cu cea mai ieftină parcare la stradă. Acest fapt nu numai că încurajează turiştii să vină cu propriul autoturism până în zona centrală, ci şi localnicii. Rezultatul este cel deja cunoscut, o suprasolicitare a parcărilor disponibile şi efectul de «spillover» vizibil în cartierele Prund şi Schei. Un bun control al preţului parcării pentru zona centrală reprezintă un mecanism foarte bun de reducere a traficului şi a congestiei”, au menţionat reprezentanţii firmei care au elaborat studiul.
Pentru o mai bună impunere a disciplinei de parcare şi de plată, realizatorii studiului au mai  recomandat edililor şi achiziţia unor utilaje care să se ocupe de ridicarea maşinilor parcate neregulamentar, dar şi a celor care nu au plata efectuată, precum şi a unor sisteme de blocare a roţilor autovehiculelor, în cazul celor care au mai multe amenzi neplătite, astfel încât să fie determinaţi să îşi achite creanţele.

Descurajarea prin tarife a parcării pe termen lung
Aceştia au recomandat şi un sistemul tarifar diferenţiat, „de scurtă durată” şi „de lungă durată”. Scopul ar fi acela de a utiliza tarife care descurajează, spre exemplu, navetiştii în încercarea lor de a parca pe tot parcursul zilei acolo unde există o cerere mare de locuri de parcare pentru utilizare de scurtă durată din partea cumpărătorilor. Tarifele ridicate se aplică pentru şederi de peste câteva ore în parcări de scurtă durată, descurajând astfel, în loc să interzică, parcarea pe perioade mai lungi. „Unul dintre aspectele cheie ale parcării pe termen scurt pentru comerţ îl reprezintă încurajarea rulajului de spaţii libere şi realizând astfel o gestionare activă a utilizării spaţiilor, prin intermediul regulamentelor şi sancţionărilor”, au punctat specialiştii care au efectuat studiul pentru Primăria Braşov. (BizBraşov.ro)

+3 -3

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie