Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 20:19

Foraje la 23 de metri adâncime pentru podul de pe Zizinului

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 08 martie 2016

Foraje la 23 de metri adâncime 
pentru podul de pe Zizinului

În a doua jumătate a anului, pe drumul ce face legătura între Braşov şi Tărlungeni se va circula pe un pod nou, construit conform standardelor europene în domeniu. Iniţial, autorităţile locale au luat în calcul repararea vechiului pod de la capătul străzii Zizinului, însă, în urma unor expertize tehnice, s-a ajuns la concluzia că cea mai bună soluţie este demolarea lui. Vechiul pod a fost construit înainte de 1960, după un proiect tip folosit în Uniunea Sovietică.
Ieri, administratorul public al Braşovului, Miklos Gantz (foto) a prezentat stadiul lucrărilor la noul pod, estimând totodată că lucrările vor fi gata în luna septembrie.
„Până în prezent au fost executate lucrări pentru demolarea podului vechi şi a fost construit unul provizoriu, care să asigure legătura Braşovului cu Tărlungeni, dar şi accesul către rampa ecologică”, a declarat Gantz. Structura provizorie are o lungime de 20 de metri şi o lăţime de 7 metri. Este prevăzut cu două benzi de circulaţie, câte una pe fiecare sens cu o lăţime de 3,5 metri, dar şi trotuare pe ambele părţi, cu lăţimea de un metru. Este construit din metal, dar şi din beton şi, în urma testelor s-a constatat că rezistă la o sarcină de 60 de tone. Pentru a asigura accesul la noul pod, au fost amenajate bretele de legătură cu Ocolitoarea Braşovului, dar şi cu DJ 103 A, spre Tărlungeni, fiind realizată şi semnalizarea rutieră corespunzătoare.
Potrivit lui Miklos Gantz, la sfârşitul săptămânii trecute a început şi construcţia noului pod, cu turnarea primului pilot forat, dintre cei patru care vor susţine piciorul podului. Fiecare foraj are o adâncime de 23 de metri şi un diametru de peste un metru, pentru foraj fiind adus pe şantier un utilaj special de foraj la mare adâncime.



Cum va arăta noul pod  
Noul pod va avea o lungime totală de 56,60 de metri, o lăţime totală de 11,30 de metri, din care lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 de metri. Va fi prevăzut cu două deschideri (fiecare cu o lungime de 23,75 de metri). De asemenea, se vor realiza două trotuare, fiecare cu lăţimea de 1,50 de metri, la care se adaugă şi parapeţii metalici de siguranţă.
Structura de rezistenţă a suprastructurii va fi compusă din opt grinzi din beton armat, cu lungimea de 23,5 metri şi înălţimea de 1,04 metri. Calea de rulare va fi din două straturi de mixtură asfaltică, iar delimitarea părţii carosabile de zonele pietonale  se va realiza cu borduri de granit. Proiectul prevede şi lucrări pe albia pârâului Timişul Sec, de consolidare a malurilor pe o lungime de 10m din axul podului spre amonte şi pe o lungime de 16,15 m în aval, dar şi lucrări de protecţie a albiei propriu-zise.
Lucrările, în valoare totală de 3,79 de milioane de lei (fonduri de la bugetul local), sunt realizate de SC Recon SA, iar şantierul a fost deschis în toamna anului trecut.

Tradiţionalele „emoţii birocratice”
Lucrările la acest pod trebuiau să înceapă de multă vreme, însă au intervenit unele probleme birocratice. Proiectul a fost blocat multă vreme din cauza unui ordin al ministrului Mediului potrivit căruia pentru efectuarea unor lucrări la poduri şi podeţe, este nevoie de emiterea unei hotărâri de Guvern, prin care cursul de apă traversat de respectivul pod să fie trecut, temporar, din proprietatea Statului Român în cea a unităţii teritorial administrative. Ulterior Administraţia Naţională „Apele Române” (ANAP) a transmis o adresă către toate administraţiile locale, prin care a anunţat că sunt permise efectuarea de lucrări de reparaţii, întreţinere sau alte asemenea demersuri, pentru construcţii existente (poduri, podeţe etc.) fără a mai fi nevoie de o hotărâre de Guvern.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie