banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.8173 RON

1 GBP = 5.9796 RON

1 XAU = 449.4021 RON

1 AED = 1.3115 RON

1 AUD = 3.0260 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8292 RON

1 CAD = 3.3617 RON

1 CHF = 5.2956 RON

1 CNY = 0.6594 RON

1 CZK = 0.1984 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2296 RON

1 INR = 0.0551 RON

1 JPY = 3.1656 RON

1 KRW = 0.3320 RON

1 MDL = 0.2561 RON

1 MXN = 0.2341 RON

1 NOK = 0.4294 RON

1 NZD = 2.7262 RON

1 PLN = 1.1889 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0498 RON

1 SEK = 0.4412 RON

1 TRY = 0.1337 RON

1 UAH = 0.1158 RON

1 XDR = 6.2795 RON

1 ZAR = 0.2613 RON

Editia 8357 - 11 feb 20:59

Food Wave, un eveniment inedit oferit Braşovului de Agenţia Metropolitană: Primul parklet, un concept care poate fi regăsit ca parte din strategia unor oraşe majore precum Londra, Berlin, Bogota, Vancouver, Milano

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 01 octombrie 2021

Food Wave, un eveniment inedit oferit Braşovului de Agenţia Metropolitană: Primul parklet, un concept care poate fi regăsit ca parte din strategia unor oraşe majore precum Londra, Berlin, Bogota, Vancouver, Milano

Aproximativ 1.000 de braşoveni, în special tineri, au participat sâmbătă, 25 septembrie, în Piaţa Sfântul Ioan, la un eveniment prin care aceştia au învăţat ce înseamnă tranziţia spre un sistem sustenabil al hranei, în contextul schimbărilor climatice organizat de Agenţia Metropolitană Braşov.  

Tinerii braşoveni au învăţat care este legătura între alimentaţie şi schimbările climatice
Tema pare neimportantă, însă, specialiştii avertizează că un efect al schimbărilor climatice, corelat cu o creştere semnificativă a populaţiei globale poate fi o criză alimentară, iar situaţia poate fi gestionată dacă tinerii conştientizează această ameninţare şi încep să îşi adapteze comportamentul nilor realităţi. În acest context, schimbările climatice, tinerii şi activismul creează o nouă alianţă între cetăţenii viitorului, comunităţile locale şi instituţii. Aceasta este „reţeta” proiectului Food Wave, care vizează conştientizarea şi implicarea tinerilor cu vârste între 15 şi 35 de ani, astfel încât să ghideze tranziţia globală spre un sistem sustenabil al hranei până în 2030.

Partener cu Milano
În acest proiect, cofinanţat de Comisia Europeană cu aproximativ 8 milioane de euro, prin Programul DEAR (Development Education and Awareness Raising) şi coordonat de Municipalitatea din Milano, Agenţia Metropolitană Braşov este unul dintre cei 29 de parteneri.     
Scopul proiectului este creşterea gradului de informare a tinerilor cu privire la legătura dintre alimentaţie şi schimbările climatice, implicarea şi activarea tinerilor. Pentru a atinge acest scop, proiectul Food Wave şi-a propus ca obiective să ajungă la cel puţin 15 milioane de tineri, prin platforma web şi campania digitală, sprijinită de o reţea internaţională cu peste 40 de influenceri.
Proiectul este structurat pe 3 piloni, respectiv informarea tinerilor printr-o serie de workshopuri, implicarea acestora în cadrul unor sesiuni de formare, realizate inclusiv în cadrul comunităţilor marginalizate şi transformarea lor în activişti prin acţiuni stradale şi campanii digitale.
„Concret, prin acest proiect se doreşte conştientizarea modelelor sustenabile de producere şi consum a hranei pentru a atenua impactul schimbărilor climatice, implicarea tinerilor în comunitate pentru a putea influenţa deciziile instituţionale şi trecerea la un sistem alimentar global sustenabil până în 2030”, a declarat managerul de proiect, Alina Nicoară.

Muzeu pop-up cu lucrări de artă ale artiştilor locali
La Braşov, în Piaţa Sfântul Ioan, acţiunea stradală organizată în de Agenţia Metropolitan face parte din pilonul 2 şi a presupus o serie de acţiuni ce au avut ca scop atragerea tinerilor cu vârstă cuprinsă între 15 - 35 ani. Acest lucru s-a făcut prin muzică ambientală, desene pe piatra cubică pentru tinerele familii, pictură colaborativă pentru copii şi adulţi, un muzeu pop-up cu lucrări de artă ale artiştilor locali, pus la dispoziţie de către Depoul de Artă Urbană şi o anamorfoză expusă pe pavaj, realizată de către artista Alice Helen Zigman. Desenul anamorfic, reprezentativ pentru tema proiectului, a fost primul de acest tip realizat în Braşov, iar pentru a ajunge la cât mai mulţi braşoveni, acesta va fi expus pe parcursul lunii octombrie, în centrul comercial Coresi.

Parkletul va mai putea fi întâlnit pe străzile oraşului
De asemenea, alte atracţii relevante pentru proiect au fost: o tricicletă cargo transformată într-un panotaj mobil, cu ajutorul căruia ambasadorii şi voluntarii proiectului au informat pietonii din zona centrală şi un „parklet” neconvenţional, construit pe o remorcă, în interiorul căruia a avut loc o sesiune de informare privind importanţa produselor locale, precum şi un atelier de degustare a acestora.
„Parkletul este o măsură specifică urbanismului tactic, ce presupune soluţii adaptate contextului local, realizate pe termen scurt ca un prim pas către schimbările pe termen lung. Un parklet reprezintă o extensie a trotuarului, amenajată pe 1-2 locuri de parcare, ce oferă mai mult spaţiu şi facilităţi pietonilor. Spaţiul este destinat oamenilor, oferind un loc de odihnă şi relaxare pentru trecători. În momentul de faţă conceptul poate fi regăsit ca parte din strategia unor oraşe majore precum: Londra, Berlin, Bogota, Vancouver, Milano sau chiar la nivel de ţară, aşa cum este cazul Noii Zeelande. Ne bucurăm că am reuşit să aducem în cadrul proiectului Food Wave primul parklet din Braşov, ce va mai putea fi întâlnit pe străzile oraşului şi sperăm să vedem tot mai multe astfel de locuri în comunitatea noastră”, a adăugat managerul de proiect.
Decizia de construire a „parkletului” sub această formă, adaptată legislaţiei naţionale, a venit ca urmare a colaborării dintre echipa de implementare a proiectului şi partenerii locali: Agenţia Shift Guerrilla şi echipa de arhitecţi Buildingman.

Probleme şi soluţii
La finalul evenimentul, braşovenii şi turiştii din zonă au putut viziona filmul documentar „Expired”, o producţie a casei norvegiene Aldeles, pusă la dispoziţia publicului cu sprijinul Artburg şi Kinedok România, având ca temă problema risipei alimentare la nivel global.
Evenimentul a început în jur de 15.00 şi s-a încheiat la 21.00, iar în toată această perioadă, voluntarii au mers pe Republicii, Modarom, Livada şi Piaţa Sfatului şi anunţau oamenii şi în acelaşi timp au preluat şi soluţii şi problemele de la ei.

+1 -3

Comentarii

'Cetățean '

2021-10-02 10:40:54


'Păcat că nu a fost mediatizat din timp. După...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie