Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:44

Fluidizarea traficului de la intersecţia „Trei Alimentare”: întâi semafor, studiul pentru pasajul subteran - băgat la sertar

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 24 mai 2021

Fluidizarea traficului de la intersecţia „Trei Alimentare”: întâi semafor, studiul pentru pasajul subteran - băgat la sertar

Una dintre cele mai aglomerate intersecţii din municipiul Braşov (cea de la intersecţia str. Toamnei - str. Zizinului - Calea Bucureşti - Bulevardul 15 Noiembrie, zonă cunoscută sub denumirea „Trei Alimentare”) pare, cel puţin în acest moment, trecută în plan secund de către municipalitatea braşoveană. Traficul infernal din această intersecţie este o problemă veche în municipiul Braşov şi, de-a lungul timpului, au fost încercate mai multe soluţii. În primă fază a fost montat sensul giratoriu, apoi a fost semaforizată trecerea dinspre centrul oraşului (pe Bulevardul 15 Noiembrie). Măsurile au avut o oarecare efect, însă nu cel scontat.
În urmă cu mai bine de un an, la nivelul municipalităţii braşovene s-a discutat chiar de realizarea unul pasaj, cel mai probabil subteran. Ba mai mult, a fost semnat şi un contact de servicii cu un consultant de specialitate, care să pregătească studiul de fezabilitate aferent investiţiei, însă a fost luată în considerare şi semaforizarea intersecţiei, cu păstrarea sensului giratoriu. De altfel, potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, studiul de fezabilitate este gata.
Acesta a precizat că acum fluidizarea traficului în zona intersecţiei a fost gândită în mai multe etape, semaforizarea şi, dacă această măsură nu este eficientă, realizarea unui pasaj.
„În cadrul şedinţei Comisiei de circulaţie din luna martie, a fost avizată amplasare semafor în sensul giratoriu Calea Bucureşti – Bulevardul 15 Noiembrie - str. Toamnei - str. Zizinului, pentru stocarea, în zona sensului giratoriu, între intersecţia cu str. Toamnei şi cea cu Bulevardul 15 Noiembrie, a autovehiculelor care vin dinspre Calea Bucureşti sau Zizinului şi vor să întoarcă înspre Calea Bucureşti. În acest moment, autovehiculele care întorc în sensul giratoriu, blochează accesul celor de pe Bulevardul 15 Noiembrie atât înspre str. Zizinului, cât şi spre Calea Bucureşti, ceea ce creează blocaje foarte mari la orele de vârf. Pentru a se evita blocarea sensului giratoriu, în acest segment vor fi montaţi senzori de trafic, astfel încât, în momentul în care numărul maşinilor stocate ajunge la limită, automat se va face verde pentru autovehiculele din sens. Acest semafor va fi corelat cu cel de pe Bulevardul 15  Noiembrie”, a explicat Toarcea.
Deocamdată, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, lucrările de semaforizare a intersecţiei nu au început, fiind programate pentru perioada următoare.
Dacă semaforizarea nu va avea succes, Toarcea a menţionat că se va lua în calcul realizarea pasajului, iar studiul de fezabilitate va fi supus aprobării Consiliului Local Braşov.

Comentarii

'@Victor brasov'

2021-05-24 20:24:59


'Singura dvs solutie e gresită!\nPai trafic mare este si din 15 Noiembrie spre Calea București si str Zizinului! Asta cum o rezolvi?\n'

'Willy'

2021-05-24 12:02:52


'@Victor brasoveanul Foarte buna solutia!'

'ella'

2021-05-24 08:38:24


'Cu semafor va fi blocaj permanent in acea zona intens circulata.Ideea lui Victor Brasoveanu mi se pare buna.'

'Victor brasoveanul'

2021-05-24 07:55:37


' Singura solutie eficienta este realizarea unui pasaj suprateran cu doua benzi pe sens din directia Calea Bucuresti spre Str. Toamnei cu pastrarea sensului giratoriu sub pasaj.Un pasaj subteran are mai multe dezavantaje:lucrari dificile cu infrastuctura subterana(devierea acestora), pericol de inundatii in cazul ploilor mai serioase, si realizarea unui sistem de pompare a apei pluviale pentru a fi ridicata la nivelul canalizarii actuale. Vecinatatea pasajului suprateran cu blocurile din zona, nu este un motiv de respingere, ca nici pasajul de pe Str. Independentei nu prezinta un dezavantaj major. Iar, inaltimea acestui pasaj va fi mai mica decat cea de pa Str. Independentei, caci nu traverseaza calea ferata cu linia de cantact electrica. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie