Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 08:45

Filmat, amendat: Imaginile surprinse de camerele de bord ale maşinilor aflate în trafic ar putea deveni probe oficiale pentru Poliţie

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 11 noiembrie 2021

Filmat, amendat: Imaginile surprinse de camerele de bord ale maşinilor aflate în trafic ar putea deveni probe oficiale pentru Poliţie

Deputatul USR Mihai Botez a depus, miercuri, 10 noiembrie, un proiect de lege care va permite Poliţiei Rutiere să sancţioneze încălcarea normelor rutiere şi pe baza înregistrărilor video provenite de la camerele de bord ale participanţilor la trafic, transmite USR printr-un comunicat.
Iniţiativa propune, totodată, modificarea Codului penal astfel încât să fie descurajată falsificarea unei înregistrări prin contrafacere, alterare sau omisiunea unor date sau împrejurări.
În ultimul timp, foarte mulţi conducători auto îşi montează camere de bord şi înregistrează abateri de la regulile rutiere. Indisciplina în trafic este una dintre cauzele majore ale producerii accidentelor. Suntem pe primul loc în Europa la mortalitate pe străzi.

Un proiect pentru îmbunătăţirea siguranţei în trafic
Potrivit datelor strânse până la finalul lunii septembrie, peste 1.200 de români şi-au pierdut viaţa în acest an, în mai bine de 3.500 de accidente. Proiectul depus astăzi va îmbunătăţi siguranţa rutieră şi disciplina în trafic, vom putea da cu toţii o mână de ajutor pentru ca tot mai mulţi participanţi la trafic să respecte regulile. Acest model funcţionează şi în Marea Britanie”, declară deputatul USR Mihai Botez.
Proiectul modifică OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice în sensul redefinirii „mijlocului video” ca fiind „dispozitiv folosit de participantul la trafic sau de autorităţile administraţiei publice locale, chiar dacă nu este certificat, omologat şi verificat metrologic, care produce o înregistrare video prin intermediul căreia se atestă desfăşurarea unui eveniment, şi cu ajutorul căreia se probează încălcări ale unor reguli de circulaţie”.

Ar mai fi necesară o declaraţie pe proprie răspundere
De asemenea, iniţiativa introduce un nou alineat la art. 109, potrivit căruia „Constatarea contravenţiilor se poate face şi cu ajutorul unor mijloace video folosite de participanţii la trafic ori de autorităţile administraţiei publice locale, dacă acestea permit stabilirea certă a numărului de înmatriculare, culorii, mărcii şi modelului vehiculului implicat ı̂n săvârşirea contravenţiei, consemnându-se aceasta ı̂n procesul verbal de constatare a contravenţiei. Pentru constatarea contravenţiei este necesară şi declaraţia pe propria răspundere a participantului la trafic asupra faptelor ce constituie contravenţii şi asupra autenticităţii şi veridicităţii ı̂nregistrării video furnizate de către acesta”.
Proiectul modifică şi Codul penal în sensul ca infracţiunea de falsificare a unei înregistrări să se refere nu doar la înregistrările tehnice, realizate în tot sau în parte, în mod automat, cu dispozitive tehnice omologate.
„România este statul membru al Uniunii Europene cu cea mai ridicată rată a accidentelor mortale pe şosele: 85 de decese la un milion de locuitori, faţă de media europeană de 42 de decese la un milion de locuitori.
Starea drumurilor, aglomeraţia din trafic, dar mai ales nerespectarea regulilor de circulaţie, deopotrivă de către participanţii la trafic, cât şi de pietoni, reprezintă principalele cauze ale producerii accidentelor grave.
Nu puţine sunt cazurile în care încălcarea cu intenţie sau din culpă a regulilor de circulaţie a dus la producerea unor accidente grave, iar determinarea persoanei vinovate a fost dificil de realizat în lipsa constatării directe a poliţistului rutier sau a prezenţei unor martori la locul şi în momentul producerii incidentului din trafic. Multe încălcări ale regulilor de circulaţie sunt surprinse de camerele de bord ale participanţilor la trafic, dar înregistrările nu pot fi folosite de poliţiştii rutieri ca bază pentru constatarea contravenţiilor şi aplicarea de sancţiuni”, mai arată USR.

Comentarii

'Willy'

2021-11-11 12:53:27


'Foarte bine!'

'stercalau'

2021-11-11 10:47:48


'ce te poti astepta de la un nime-n drum.habarnist care nu citeste putin sa vada ce conditii trebuie sa indeplineasc o camera de luat vederi pentru ca poza sa fie acceptata ca proba juridica,apoi cine trebuie sa semneze ca martor in procesul verbal de amendare stc.un neica nimeni care se trezeste vorbind.'

'john'

2021-11-11 06:47:16


'USR vrea să încalce drepturile omului, constituţia şi orice cu pretextul că reduc numărul accidentelor, pentru reducerea lor trebuie mulţi factori luaţi în seamă: viteza mare de deplasare în localităţi trebuie redusă la 30 km/h, starea drumurilor nu se compară cu cele din afară unde traficul mare e pe autostrăzi care la noi încă nu există, de 30 de ani doar se fac studii de fezabilitate, amenzile şi pedepsele mari aduc venituri la bugetul statului la comandă, cetăţeanul e considerat mereu un infractor şi trebuie cu ceva sancţionat, şi alţi factori '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie