Curs BNR

1 EUR = 4.9243 RON

1 USD = 4.0623 RON

1 GBP = 5.7176 RON

1 XAU = 243.3369 RON

1 AED = 1.1059 RON

1 AUD = 3.1225 RON

1 BGN = 2.5177 RON

1 BRL = 0.8028 RON

1 CAD = 3.3359 RON

1 CHF = 4.5208 RON

1 CNY = 0.6347 RON

1 CZK = 0.1934 RON

1 DKK = 0.6622 RON

1 EGP = 0.2590 RON

1 HUF = 1.4027 RON

1 INR = 0.0554 RON

1 JPY = 3.6878 RON

1 KRW = 0.3633 RON

1 MDL = 0.2294 RON

1 MXN = 0.2037 RON

1 NOK = 0.4882 RON

1 NZD = 2.8964 RON

1 PLN = 1.0873 RON

1 RSD = 0.0419 RON

1 RUB = 0.0565 RON

1 SEK = 0.4885 RON

1 TRY = 0.4751 RON

1 UAH = 0.1509 RON

1 XDR = 5.8466 RON

1 ZAR = 0.2945 RON

Editia 7476 - 16 iun 04:42

Federaţia Transportatorilor avertizează că poliţa RCA cu decontare directă nu va face altceva decât să majoreze preţurile cu până la 200%

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 02 februarie 2021

Federaţia Transportatorilor avertizează că poliţa RCA cu decontare directă nu va face altceva decât să majoreze preţurile cu până la 200%

Introducerea obligatorie a RCA cu decontare directă va duce la o creştere necontrolată a preţurilor pentru aceste poliţe, astfel că Executivul ar trebui să renunţe la idee, se arată într-un comunicat al Federaţiei Operatorilor din Transport din România (FORT).
„Tarifele RCA vor exploda pe fondul apariţiei unei noi ordonanţe de urgenţă! În spatele uşilor din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară – ASF, a fost pregătit, în ultimele luni, un proiect de ordonanţă de urgenţă, al cărei efect se va resimţi direct în tarifele de primă RCA, atât la nivelul asiguraţilor persoane fizice, cât şi la cele juridice. Proiectul acestei ordonanţe, ce se referă în principal la introducerea obligatorie a decontării directe în poliţa RCA, apare într-un context total neprielnic din punct de vedere al pieţei asigurărilor şi va conduce, în fapt, la o creştere necontrolată a tarifelor de primă”, spun transportatorii.

Cum funcţionează decontarea directă în caz de accident
Ei au explicat cum funcţionează decontarea directă: dacă avem un accident între două vehicule, asigurătorul vehiculului păgubit (A) va plăti către clientul său o despăgubire, iar apoi va deconta către asigurătorul vehiculului „vinovat” (B) această sumă de bani. „De ce vor creşte tarifele? Dacă asigurătorul A are garanţia că orice sumă plătită cu titlu de despăgubire va fi recuperată de la asigurătorul B, nu va mai avea nici un interes să controleze valoarea acestei despăgubiri. Deoarece majoritatea acestor despăgubiri se achita direct unităţilor de reparaţii, acestea vor putea factura orice şi oricât”, explică FORT. Potrivit comunicatului, însuşi procesul de decontare directă va anihila orice încercare a unor asigurători de a controla costul despăgubirilor, iar aceste majorări vor conduce imediat la majorări ale primelor de asigurare, pentru că nici un asigurător nu va putea absorbi o astfel de creştere de daunalitate.

Tarifele au crescut deja cu aproximativ 15%
„Nici un asigurător nu va putea calcula cu exactitate cât de puternic va fi afectat de acest procedeu de decontare. Adică, asigurătorul B nu o să ştie cât de relaxat va fi asigurătorul A în acceptarea unor tarife de manoperă de 800 de lei/oră, adaosuri de 100% la preţul pieselor de schimb sau costuri de 200 de euro pe zi de închiriere a unui autovehicul. De asemenea, nimeni nu va putea estima impactul efectului de contagiune. Adică, cele câteva mii de service-uri care facturează în prezent 150 lei pe ora de manoperă şi oferă discount-uri la preţul pieselor de schimb vor rămâne oare la acest nivel sau vor adopta tarife majorate de 5 ori?”, se întreabă reprezentanţii FORT. Prin urmare, asigurătorul B îşi va adăuga la tarif o marjă de siguranţă suficient de mare încât să evite pierderi. Iar când nu cunoşti exact nivelul acestei marje, această poate fi situată între 0 şi 200 %, conducând astfel la creşterea explozivă a tarifelor de primă care deja au trecut printr-o creştere în ultimele luni, estimată la o medie de 15% faţă de tarifele din perioada 2019-2020.

FORT solicită o dezbatere atentă a guvernanţilor pe tema RCA
„Este limpede că, aşa cum se întâmplă de obicei în România, iniţiatorul proiectului nu a realizat nici un studiu de impact cu toate că Federaţia Operatorilor Români de Transport – FORT a cerut încă din vara anului trecut acest studiu. Un studiu de impact serios realizat ar fi demonstrat existenţa acestor riscuri, descrise mai sus, precum şi un alt mare risc: diminuarea semnificativă a contractelor CASCO”, susţin transportatorii. În concluzie, FORT solicită intervenţia urgentă a Guvernului pe acest subiect, retragerea proiectului OUG şi dezbaterea în Parlament a tuturor modificărilor necesare legii RCA, „pentru asigurarea unui climat echilibrat şi neafectat de interese de grup respectiv pentru protecţia reală a intereselor asiguraţilor persoane fizice şi juridice”. În urmă cu o săptămână, Ministerul Finanţelor a publicat pe site proiectul de ordonanţă de urgenţă ce vizează decontarea directă obligatorie între asigurătorii de RCA. Serviciul de asigurare de decontare directă garantează persoanei prejudiciate posibilitatea de a se adresa asigurătorului la care aceasta are încheiată asigurarea RCA în vederea recuperării prejudiciului, urmând ca acesta să recupereze în totalitate sau în parte sumele achitate de la asigurătorul RCA al persoanei vinovate de producerea accidentului.  (BizBrasov.ro)

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotionalbanner promotional