Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 18:05

Fără teren, proiectul Aeroportului este îngropat

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 17 februarie 2015

Consiliul Judeţean va iniţia un demers legislativ prin care se propune prelungirea cu încă zece ani a termenului de folosire a terenului primit, în 2009, de la Institutul Cartofului. Dacă guvernanţii nu vor fi de acord, administraţia judeţeană rămâne legată de mâini şi de picioare, iar aeroportul, la stadiu de pistă

Fără teren, proiectul Aeroportului este îngropat
Până nu se clarifică problema terenului, lucrările la Aeroportul de la Ghimbav nu pot fi reluate, iar întreg proiectul este tras pe linia moartă. În  2009, Consiliul Judeţean Braşov a primit 200 de hectare pentru a putea demara lucrările la acest obiectiv de investiţie, ţinând cont că pe lângă terenul necesar pentru construcţiile propriu-zise  mai era nevoie şi de o zonă pentru siguranţa activităţii aeroportuare. Terenul a trecut în domeniul public al judeţului şi în administrarea CJ Braşov, de la Institutului Naţional de Cercetare - Dezvoltare pentru Cartof şi Sfeclă de Zahăr Braşov, după o serie de emoţii, ţinând cont că, prima oară când s-a pus în discuţie acest transfer de proprietate, la începutul lui 2009, proiectul de ordonanţă a fost respins de Camera Deputaţilor şi retrimis Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară şi servicii specifice în vederea reexaminării, deşi autorităţile judeţene iniţiaseră demersurile în acest sens încă din 2007. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Claudiu Coman, a precizat că termenul dat de Guvern pentru folosirea terenului şi realizarea lucrărilor era de cinci ani, termen ce a expirat în iunie 2014, astfel că, în prezent, CJ Braşov nu mai are nici un drept asupra terenului şi nu poate să continue în nici un fel proiectul. 
 
În 60 de zile, CJ ar putea primi terenul înapoi
Astfel, Coman a precizat că vor fi iniţiate demersuri, pentru ca Guvernul să prelungească termenul pentru folosirea respectivului teren de la 5 la 15 ani, astfel ca proiectul să poată fi continuat. „După ce ne-am consultat cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi ai Ministerului Dezvoltării, am convenit ca să se iniţieze de către Consiliul Judeţean Braşov, un proiect de hotărâre de guvern, care să modifice ordonanţa din 2009 şi fie promovat în perioada următoare, pentru prelungirea perioadei de folosire a terenului, de la 5 la 15 ani. Nu putem continua investiţia până nu se rezolvă acest lucru”, a precizat Coman. Primul pas va fi făcut în şedinţa de plen a forului deliberativ judeţean de vineri, când va fi supusă aprobării o hotărâre privind prelungirea termenului. „Ulterior, Prefectura va da avizul de legalitate, apoi documentaţia va fi trimisă la Bucureşti, pentru adoptarea unei Hotărâri de Guvern. Cred că această procedură poate fi încheiată în maximum 60 de zile”, a explicat Coman. 
 
Fonduri alocate doar pentru întreţinere
În prezent, singurii bani alocaţi în bugetul CJ Braşov pentru aeroport sunt pentru întreţinerea lucrărilor deja efectuate, aproximativ 500.000 de lei. „În luna decembrie a anului trecut, a fost anulată licitaţia privind realizarea suprafeţelor de mişcare şi nu am mai reluat procedura, pentru că trebuie să rezolvăm situaţia terenului. Dacă această problemă va fi rezolvată şi dacă la rectificarea bugetară din iunie sau iulie, Consiliul Judeţean va mai primi bani, am putea relua lucrările. La această rectificare, când ni s-a promis de către Ministerul Finanţelor că vom primi diferenţa până la 80 de milioane de lei, de la 33,7 milioane de lei, cât ni s-a alocat la începutul anului, atunci vom aloca bani atât pentru aeroport, cât şi pentru infrastructura rutieră. Iar la aeroport vom avea şi diferenţa de la creditul accesat anul trecut de 5,9 milioane de euro.  Dacă nu vom primi acceptul Guvernului pentru folosirea terenului, atunci nu se mai poate face nimic la acest obiectiv, pentru că nu există un plan de rezervă”, a explicat Coman. 
 
Ce şanse sunt pentru finalizarea investiţiei
Reprezentanţii administraţiei judeţene spun că au trei variante pentru continuarea lucrărilor la Aeroport. Una dintre soluţii este asocierea Judeţului cu Ministerul Transporturilor, respectiv Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, prin care Guvernul poate aloca banii necesari finalizării investiţiei, iar Aeroportul de la Ghimbav să fie administrat de Otopeni.
O altă variantă ar fi scoaterea la concesiune prin licitaţie publică pentru executarea restului de lucrări şi administrarea aeroportului de către un operator privat. A III-a variantă de continuare a investiţiei este asocierea Consiliului Judeţean cu Primăria Braşov, iar asocierea ar urma să funcţioneze de anul viitor, deoarece nici Consiliul Local nu a prevăzut bani pentru acest obiectiv. Claudiu Coman a precizat că până la clarificarea situaţiei terenului, Consiliul Judeţean Braşov va înfiinţa vineri o comisie „de negociere” (prezidată de Claudiu Coman), din care vor mai face parte vicepreşedintele Mihail Veştea, arhitectul şef al judeţului, Adrian Ibănescu, reprezentantul compartimentului de investiţii din CJ şi Adrian Gabor, preşedintele comisiei de buget-finanţe a CJ, şi care va stabili cea mai bună variantă de lucru.
Până la această oră, Consiliul Judeţean a cheltuit aproximativ 20 de milioane de euro pentru aeroport. „Pentru finalizarea obiectivului vom avea nevoie de aproximativ 50 de milioane de euro, dacă ne raportăm la estimarea de un milion de călători pe an, sau de 30 de milioane de euro, dacă luăm în calcul 400.000-500.000 de călători pe an, o cifră mai realistă în condiţiile actuale”, a explicat vicepreşedintele CJ Braşov. 
 
+2 -0

Comentarii

rammstein

2015-02-17 13:14:08


pacat !!!...din cei 8 miliarde de euro pentru autostrda zapezii sa ia guvernul 50 de milioane si sa termine aeroportul !!!(practic niste maruntis)...intrebati-l pe nita, zicea omul ca vin chinezii????...sau a fost doar campanie ...nenorocit om ...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie