Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 10:48

Fabrica de Super Pume a primit autorizaţia de mediu

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 07 octombrie 2015

Începerea lucrărilor de construcţie a fost însă amânată pentru luna noiembrie.

Fabrica de Super Pume a primit autorizaţia de mediu
Agenţia pentru Protecţia Mediului a eliberat autorizaţia de mediu pentru construirea, la Ghimbav, a fabricii de elicoptere Super Puma în care francezii de la Airbus vor investi aproximativ 40 de milioane de euro. Potrivit unor surse guvernamentale, începerea efectivă a construcţiei, care se va întinde pe 27.000 de metri pătraţi, luaţi în superficie de la IAR Ghimbav, este fixată pentru luna noiembrie, deşi oficialii Ministerului Economiei avansau ca dată certă luna octombrie. Deocamdată, începerea lucrărilor este blocată pentru că grupul Airbus a solicitat Guvernului României un ajutor de stat de trei milioane de euro, acesta fiind motivul pentru care board-ul companiei s-a deplasat de două ori în acest an la Bucureşti pentru întâlniri la Ministerul Economiei. 
Pentru IAR Ghimbav deschiderea liniei de fabricaţie a Airbus Helicopters la Braşov va reprezenta posibilitatea unei colaborări importante. Printre acestea se numără „fabricarea din prima zi a unor componente de structură (circa 2.000 de ore de manoperă pe elicopter), cu condiţia ca IAR să îşi execute, cu costuri proprii, pregătirea de fabricaţie aferentă componentelor respective, fabricarea în termen mediu a fuselajului acestui tip de elicopter, cu condiţia obţinerii de către Airbus Helicopters a acordului TAI Turcia (aceasta deţine în prezent drepturile exclusive de a fabrica fuselajul şi alte câteva subansamble)”. De asemenea, IAR ar putea produce şi cablajele electrice, cu condiţia reducerii cu cel puţin 10% a costurilor nerecurente comparativ cu Labinal Maroc, furnizorul actual al gigantului. Pentru acest lucru ar fi necesare investiţii de aproximativ 11 milioane de euro, care s-ar adăuga celor 40 de milioane de euro anunţate de producătorul francez.
Proiectul prevede ca în 2017 să iasă de pe linia de fabricaţie primul elicopter civil de tip C1e, urmată în 2018 de ieşirea de pe linia de fabricaţie a primului elicopter de tip militar, plus forma alungită a acestuia. Proiectul mai prevedea ca în anii 2015 şi 2016 să fie vândute elicoptere Super Puma MK1 produse pe linia de fabricaţie Airbus Helicopters, în perioada 2017 - 2018 să fie vândute elicoptere produse atât de Airbus Helicopters, cât şi pe linia dezvoltată în România, iar din 2019 să fie vândute doar elicoptere de acest tip produse în România.
 
 
Foto: TEREN ELIBERAT PENTRU NOUA CONSTRUCŢIE. În urmă cu trei luni începuseră pregătirile terenului în vederea construcţiei fabricii de la Ghimbav, 27.000 de metri pătraţi puşi la dispoziţie de IAR.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie