Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 11:05

Exproprierea pentru 160 km/h, lotul Homorod, Ormeniş, Racoş

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 03 martie 2021

Peste 500 de parcele de teren vor fi despăgubite de CFR cu 2,36 milioane de lei, în vederea amenajării noilor linii de cale ferată spre Sighişoara

Exproprierea pentru 160 km/h, lotul Homorod, Ormeniş, Racoş

Comisia din cadrul CFR pentru verificarea dreptului de proprietate asupra terenurilor supuse exproprierii pe noul tronson de cale ferată ce va fi amenajat între Apaţa şi Caţa îşi va începe activitatea de la jumătatea acestei luni. În vederea realizării acestor exproprieri, în iulie anul trecut a fost emisă o hotărâre de Guvern potrivit căreia, în total, ar urma să fie despăgubiţi peste 500 de proprietari din Homorod, Ormeniş şi Racoş care deţin 533 de parcele pe care ar urma să treacă noile linii de cale ferată. Activităţile de verificare ale comisiei ar urma să fie desfăşurate la primăriile din Homorod, Ormeniş şi Racoş şi să fie finalizate în 16 aprilie. Valoarea totală a exproprierilor este de 2.361.338,62 lei. În cazul unora dintre terenuri nu au fost identificaţi proprietarii în cadrul activităţilor ce vor fi derulate la primării urmând să fie clarificate şi aceste lucruri.
Conform proiectului, actualul traseu de cale ferată Apaţa-Caţa va fi deviat, pentru că se va elimina ocolul din zona Apaţa – Ormeniş – Augustin – Racoş. Pe noul traseu se vor săpa trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă. Este vorba despre – Tunel Homord – 5 km, Tunel Mureni – 700 metri şi  Tunel Ormeniş – 6,9 km. Astfel, pentru  se „corecta” traseul, după staţia Apaţa, traseul căii ferate va merge spre vest prin tunelul Ormeniş, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un „ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.
Pe lângă aceste lucrări contractul prevede intervenţii la infrastructură şi suprastructura feroviară, respectiv terasamente, linii, consolidări de poduri, podeţe, construcţii de viaducte, pasaje superioare, lucrări de electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii, semnalizare, fibră optică, instalaţii electrice etc.

Un proiect de 2,72 miliarde de lei
Lucrările de reabilitare ale acestui sector de cale ferată din judeţul Braşov demarate în vara anului trecut ar urma să fie executate în 4 ani (48 de luni), la care se adaugă încă 60 de luni pentru notificarea eventualelor defecţiuni. Lucrările sunt derulate de asociere RailWorks, iar valoarea totală a contractului este de 2,72 miliarde de lei, fără TVA.
Potrivit CFR, modernizarea căii ferate pe cele două subsecţiuni, Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de aproximativ 86 de km, cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară, beneficiile finale ale proiectului fiind creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători la 160 km/h, reducerea duratei de călătorie, creşterea gradului de siguranţă feroviară şi îmbunătăţirea gradului de confort în staţiile de cale ferată.

+6 -0

Comentarii

'Lazar'

2021-03-03 06:37:57


'Sper ca modernizarea garii Brasov sa fie cuprinsa in acest proiect.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie