Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.8284 RON

1 GBP = 5.8939 RON

1 XAU = 419.8038 RON

1 AED = 1.3146 RON

1 AUD = 2.9955 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.7980 RON

1 CAD = 3.3512 RON

1 CHF = 5.2980 RON

1 CNY = 0.6588 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2045 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0999 RON

1 KRW = 0.3313 RON

1 MDL = 0.2573 RON

1 MXN = 0.2317 RON

1 NOK = 0.4242 RON

1 NZD = 2.7036 RON

1 PLN = 1.1673 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0471 RON

1 SEK = 0.4329 RON

1 TRY = 0.1358 RON

1 UAH = 0.1146 RON

1 XDR = 6.2693 RON

1 ZAR = 0.2579 RON

Editia 8342 - 20 ian 14:04

Exproprierea pentru 160 km/h, lotul Homorod, Ormeniş, Racoş

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 03 martie 2021

Peste 500 de parcele de teren vor fi despăgubite de CFR cu 2,36 milioane de lei, în vederea amenajării noilor linii de cale ferată spre Sighişoara

Exproprierea pentru 160 km/h, lotul Homorod, Ormeniş, Racoş

Comisia din cadrul CFR pentru verificarea dreptului de proprietate asupra terenurilor supuse exproprierii pe noul tronson de cale ferată ce va fi amenajat între Apaţa şi Caţa îşi va începe activitatea de la jumătatea acestei luni. În vederea realizării acestor exproprieri, în iulie anul trecut a fost emisă o hotărâre de Guvern potrivit căreia, în total, ar urma să fie despăgubiţi peste 500 de proprietari din Homorod, Ormeniş şi Racoş care deţin 533 de parcele pe care ar urma să treacă noile linii de cale ferată. Activităţile de verificare ale comisiei ar urma să fie desfăşurate la primăriile din Homorod, Ormeniş şi Racoş şi să fie finalizate în 16 aprilie. Valoarea totală a exproprierilor este de 2.361.338,62 lei. În cazul unora dintre terenuri nu au fost identificaţi proprietarii în cadrul activităţilor ce vor fi derulate la primării urmând să fie clarificate şi aceste lucruri.
Conform proiectului, actualul traseu de cale ferată Apaţa-Caţa va fi deviat, pentru că se va elimina ocolul din zona Apaţa – Ormeniş – Augustin – Racoş. Pe noul traseu se vor săpa trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă. Este vorba despre – Tunel Homord – 5 km, Tunel Mureni – 700 metri şi  Tunel Ormeniş – 6,9 km. Astfel, pentru  se „corecta” traseul, după staţia Apaţa, traseul căii ferate va merge spre vest prin tunelul Ormeniş, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un „ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.
Pe lângă aceste lucrări contractul prevede intervenţii la infrastructură şi suprastructura feroviară, respectiv terasamente, linii, consolidări de poduri, podeţe, construcţii de viaducte, pasaje superioare, lucrări de electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii, semnalizare, fibră optică, instalaţii electrice etc.

Un proiect de 2,72 miliarde de lei
Lucrările de reabilitare ale acestui sector de cale ferată din judeţul Braşov demarate în vara anului trecut ar urma să fie executate în 4 ani (48 de luni), la care se adaugă încă 60 de luni pentru notificarea eventualelor defecţiuni. Lucrările sunt derulate de asociere RailWorks, iar valoarea totală a contractului este de 2,72 miliarde de lei, fără TVA.
Potrivit CFR, modernizarea căii ferate pe cele două subsecţiuni, Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de aproximativ 86 de km, cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară, beneficiile finale ale proiectului fiind creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor de călători la 160 km/h, reducerea duratei de călătorie, creşterea gradului de siguranţă feroviară şi îmbunătăţirea gradului de confort în staţiile de cale ferată.

+6 -0

Comentarii

'Lazar'

2021-03-03 06:37:57


'Sper ca modernizarea garii Brasov sa fie cuprinsa in acest proiect.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional