Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 19:47

Eurostrada va repara „drumul ruşinii” cu aproape 7 milioane de lei

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 06 iulie 2015

Compania va avea misiunea să facă o reparaţie provizorie pe 17 km de drum, care să ţină cel puţin doi ani, după care şoseaua ar urma să fie modernizată în totalitate

Eurostrada va repara „drumul ruşinii” cu aproape 7 milioane de lei
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a atribuit recent contractul pentru reabilitarea „drumului ruşinii”, care face legătura între şercaia şi Hoghiz. Licitaţia de reciclare in situ (o reparaţie mai serioasă, astfel încât să se poată circula în condiţii optime cel puţin doi ani, după care să se facă o modernizare totală) a fost lansată în luna aprilie, valoarea lucrărilor fiind estimată la suma de 12,64 milioane de lei. La licitaţie au participat opt firme de construcţii, iar cea mai avantajoasă din punct de vedere economic a fost cea a societăţii braşovene Eurostrada. Aceasta a oferit un preţ de 6,89 de lei, fără TVA (8,54 milioane de lei cu tot cu TVA), pentru a executa lucrările care sunt necesare pe cei 17 km din totalul de 24 de km ai acestei şosele care a primit indicativul de DN 1S, după ce a fost preluat în administrare de Compania de Drumuri, de la Consiliul Judeţean Braşov, în primăvara lui 2014.
 
Ce lucrări se vor executa
În conformitate cu datele deţinute de Direcţia de Drumuri Braşov, şoseaua a fost modernizată în anul 1978 şi de atunci nu s-a mai făcut nici o lucrare de anvergură. Astfel, pe lângă starea dezastruoasă a carosabilului sunt reale probleme şi în ceea ce priveşte structura podurilor şi a podeţelor, iar şanţurile de pe marginea şoselei sunt şi ele colmatate, astfel că apa de pe şosea nu se mai scurge aşa cum ar trebui, ceea ce duce la o degradare şi mai intensă a părţii carosabile pe anumite porţiuni. 
Eurostrada va avea misiunea de a recicla cu lianţi hidraulici carosabilul existent, iar apoi de a turna un strat de asfalt de 8 cm, iar peste acesta un strat de protecţie din şlam dublu. Lucrările vizează 17 din cei 24 de km ai şoselei, ţinând cont că restul porţiunilor sunt pe raza localităţilor, iar anii trecuţi pe aceste tronsoane s-au executat lucrări de reabilitare. De la data semnării contractului, constructorul va avea timp trei luni şi jumătate pentru a finaliza lucrarea în totalitate.
 
Se face planul pentru modernizare
Totodată, în luna iunie, CNADNR a lansat o licitaţie pentru elaborarea studiului de fezabilitate în vederea modernizării complete acestei şosele. Întocmirea acestei documentaţii le va spune drumarilor care vor fi costurile exacte pentru a pune la punct infrastructura acestui drum, astfel încât să nu mai fie distrus de utilajele de mare tonaj. şi Consiliul Judeţean făcuse însă un studiu de fezabilitate pentru reabilitarea drumului, însă costurile rezultate depăşeau posibilităţile judeţului, astfel că s-a decis ca şoseaua să fie preluată de CNADNR tocmai pentru a realiza reparaţiile necesare. Costul SF-ului a fost estimat la suma de 550.000 de lei, fără TVA, iar câştigătorul licitaţiei va avea timp cinci luni ca să îl realizeze, după ce se semnează contractul. În conformitate cu cerinţele Companiei de Drumuri, câştigătorul licitaţiei va avea misiunea de a recicla cu lianţi hidraulici carosabilul existent, iar apoi de a turna un strat de asfalt de 8 cm, iar peste acesta un strat de protecţie din şlam dublu.
 
+0 -0

Comentarii

Cristian

2015-07-06 05:15:12


Iar lucrari de mintuiala si cind va fi gata se va degrada cu repeziciune ce inseamna 8cm.asfalt la masinile de mare tonaj care vor cirula pe acest drum.Nu se tine cont ca este o sosea destinata traficului greu.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie