Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 09:47

Europarlamentarul Siegfried Mureşan: Aeroportul de la Braşov trebuie să fie mai mare decât cel de la Sibiu

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 08 februarie 2019

„În Europa au fost situaţii în care aeroporturi nou construite s-au dovedit prea mici”, susţine acesta

Europarlamentarul Siegfried Mureşan: Aeroportul de la Braşov trebuie să fie mai mare decât cel de la Sibiu

Europarlamentarul liberal Siegfried Mureşan consideră că administraţia judeţeană braşoveană a luat o decizie corectă atunci când a stabilit că aeroportul de la Ghimbav trebuie să fie mai mare decât cel de la Sibiu. „Văd că au apărut critici care spun că Aeroportul Braşov - Ghimbav, primul aeroport construit de la zero în România în ultimii 50 de ani, ar fi prea mare şi că un aeroport cât cel din Sibiu ar fi fost suficient.
Eu spun că decizia preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, de a construi un aeroport mai mare decât la Sibiu este una corectă. Orice comparaţie cu Aeroportul din Sibiu este irelevantă. Judeţul Braşov este cu 50% mai mare decât judeţul Sibiu şi atrage de două ori mai mulţi turişti anual”
, a postat europarlamentarul pe pagina personală de Facebook.

Aeroporturile din Timişoara şi Bucureşti au devenit prea mici
Acesta prezentat şi câteva statistici pentru care consideră corectă decizia Consiliului Judeţean Braşov: „În Uniunea Europeană traficul aerian de pasageri a crescut cu 5,4% doar în 2018 şi cu 36% în ultimii 5 ani. În România, traficul aerian de pasageri a crescut în 2017 cu 23% faţă de 2016 şi cu 74% faţă de 2014. Aeroportul din Bucureşti a fost extins cu un nou terminal acum doar 7 ani, dar deja este supraaglomerat fiind necesară de o nouă creştere a capacităţii. Aeroportul din Timişoara este, de asemenea, supraaglomerat şi are nevoie de extindere”.  
Totodată, el a precizat că în Europa au fost situaţii în care, din cauza creşterii accelerate a numărului de pasageri, aeroporturi nou construite s-au dovedit prea mici, dar niciodată prea mari. „Noul terminal al Aeroportului din Zagreb, inaugurat în 2017, este prea mic pentru cererea de pasageri. Aeroportul Brandenburg din Berlin, care trebuia să fie inaugurat în 2011, dar care a fost amânat din cauza unor deficienţe de proiectare pentru 2020, ar putea fi deja prea mic având în vederea creşterea numărului de pasageri pe aeroporturile capitalei Germaniei”, a exemplificat Mureşan.
Pe de altă parte, Siegfried Mureşan consideră că „un aeroport nou, construit de la zero, va atrage de la sine noi companii aeriene dispuse să deschidă zboruri către oraşul respectiv. Cu atât mai mult cu cât vorbim de Braşov, a doua destinaţie turistică din România după Bucureşti, cu peste un milion de turişti anual”.




 

Comentarii

Willy

2019-02-08 23:22:20


@Liamo am si eu o intrebare: limba ta materna care este? Ca vad ca abia te exprimi romaneste dar te arunci si la fraze in engleza. Si 2: vezi de treaba ta nu te mai baga tu in seama care e toxic si care nu. Mai bine vezi de tine. Ca mi-e lene sa caut in urma dar nu cumva esti praful ala (ca sa nu zic altcumva) care multumea redactiei ca transcrie ziarul de pe hartie in format electronic sa poti citi tu ziarul online? Ia stai sa caut... Asa... Gata! Am gasit. Ia uite ce praf e @Liamo: "Noi cei din afara Patriei suntem impresionat cand vad tricolorul tarii si ma gandesc la vremea si vremurile de odinioara". Cand te gandesti la "vremea" te gandesti la meteo? Daca te gandesti la "vremurile de odinioara" cam la ce perioada iti fuge mintea? Sper ca nu inainte de '89. De aia te intreb: ce o fi bai nene in capul tau? Ai putea sa legi o prietenie cu @Vlad Tepes, cred ca sunteti din acelasi lot.

Liamo

2019-02-08 11:02:59


Eu cred ca acea lungime este destula pentru toate zborurile deasupra Europei,est to vest. Multe locuri in Europa au aceeasi lungime si deservesc OK zboruri intracontinental. Asa cum s-a mai spus,o potentiala extindere de pista o poate face o firma interesata dupa ce aeroportul intra pe pozitiv ca valoare financiara. Acuma,noi nu avem curent si usa la aeroport si ne gandim la Airbus380 si 747 !?? Zboruri directe Brasov la Dubai sau Sidney ? @rammstein Nu te cunosc dar majoritatea cometariilor tale nu sunt sanatoase,sunt toxice si iritante. Crezi ca te pot ajuta cu ceva sa iti schimbi starea mizerabila in care postezi !?? A runway of at least 6,000 ft (1,829 m) in length is usually adequate for aircraft weights below approximately 200,000 lb (90,718 kg). Larger aircraft including widebodies will usually require at least 8,000 ft (2,438 m) at sea level and somewhat more at higher altitude airports.

rammstein

2019-02-08 09:21:55


pai pe pista asta nu pot ateriza sau decola decat bimotoarele ,avioanele jegului tiriac,ATR-urile,si cateva avioane cu zbaturi!!sic....avioanelor mari le trebuiesc piste ... de cel putin 3,5 km!!!...cu rezerva 4>>>>>.!!!..cel din sibiu are pista dupa modificare 4,2 km!!!!....asa ca tot limbrici am ramas.....

Costea Ion

2019-02-08 07:34:44


Mai citești, rar, ce-i drept, și propuneri juste și bine documentate.

georgescu ion

2019-02-08 07:24:07


Sa fim corecti si sa spunem adevarul, Nu dl A.Vestea a decis actuala dimensiune a AIBG ci dl Aristotel Cancescu si Consiliul Judetean din legislatura precedenta. Elementele de baza L=2820m, l=45m si PCN=80-82 fac din AIBG un aeroport ce se ridica la pretentiile cele mai exigente si trebuie subliniat ca pista de decolare aterizare executata de Vectra Sevice din Brasov poate fi un exemplu de responsabilitate pentru investitiile publice

ducu mihai

2019-02-08 06:02:21


E umblat tipul si se pare ca face treaba buna si pe la UE...Cred ca mai merita un mandat.

Traian

2019-02-07 20:17:56


In sfârșit ...un om cu ,,capul pe umeri,,

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie