Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 19:43

Estimarea specialiştilor: Braşovul ar putea avea un tren metropolitan în trei ani

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 13 sepembrie 2021

Condiţia este ca autorităţile să înceapă demersurile cât mai repede

Estimarea specialiştilor: Braşovul ar putea avea un tren metropolitan în trei ani

Braşovul ar putea avea tren metropolitan în trei ani. Cel puţin aşa susţine unul dintre specialiştii în mobilitate, Tudor Măcicăşan, prezent, în weekend, la Forumul Oraşelor Verzi. La Conferinţa internaţională a mai fost prezent şi ambasadorul Elveţiei, Excelenţa Sa Arthul Mattli.

Primăria cu gările şi trenurile, CFR cu infrastructura
Tudor Măcicăşan a explicat ce trebuie să facă instituţiile implicate în proiect, pentru ca acest obiectiv să devină operaţional. „Primăria să pregătească materialul rulant şi operatorul, unde există finanţări. Totodată, autoritatea locală trebuie să lucreze activ cu CFR Infrastructură, Ministerul Transporturilor, să amenajeze noile puncte de oprire, care sunt în curtea CFR Infrastructură, dar trebuie amenajate mai ales de primărie, pentru serviciul pe care o să-l opereze şi aici un parteneriat este cheia. Nu vorbim de gări, în nici un caz, ci de nişte staţii minimale, similare cu staţiile de autobuz, unde să existe un adăpost minimal şi o infrastructură de taxare. Cred că primele trenuri metropolitane ar putea circula în doi-trei ani. O achiziţie de trenuri e un lucru extrem de complex, dacă merg prost lucrurile, se contestă şi se ajunge în instanţă, se poate întinde mulţi ani”, a explicat Măcicăşan.
Acesta a enumerat şi posibile riscuri care pot duce la amânarea implementării trenurilor metropolitane, pe lista lui fiind o posibilă contestare în instanţă a procedurii de atribuire contractului de furnizare a garniturilor.
Nu în ultimul rând, el s-a declarat optimist în ceea ce priveşte reuşita proiectului trenului metropolitan, afirmând că „Braşovul are şi acum o reţea de trenuri metropolitane cvasifuncţionale, cu personalele care leagă de comunităţile învecinate, satelit, de la Zărneşti, Râşnov, Codlea, şi aşa mai departe, trenurile Regio. Dar, oportunitatea de a opera un serviciu integrat ca şi transport public, cu titlu de călătorie comun pentru RATB BV şi nişte noduri strategice în oraş, este cât se poate de reală. Din Braşov ies practic şase linii, în şase direcţii diferite, pe calea ferată, patru dintre ele electrificate. Cu nişte automotoare electrice, operate la o cadenţă bună, un tren pe oră, să zicem, minimum, dar previzibil, s-ar putea înlocui extrem de multe, atât maşini în tranzit care fac naveta în şi din Braşov, cât şi autobuze care momentan leagă comunităţile la viteze mai mici, blocate în trafic de Braşov, autobuzele RATBv din zona metropolitană”.

Modelul elveţian: investiţii în infrastructură
Pe de altă parte, în timpul dezbaterilor pe această temă, ambasadorul Elveţiei, ES Arthur Mottli, a explicat cum a ajuns „Ţara Cantoanelor” la situaţia de a avea ca modalitate principală de transport trenul. Acesta a menţionat că Elveţia este ţara în care oamenii utilizează cel mai mult trenul ca mijloc de transport, ajungând la o medie de 2.300 de km/an/cetăţean. Pentru a ajunge la acest nivel, Elveţia a investit foarte mult în infrastructură, una prietenoasă cu mediul, toate trenurile fiind electrice.

+8 -3

Comentarii

'mircia'

2021-09-13 15:42:31


'Nici dracu nu o sa mearga cu el.\nMacar\n\n\nDar o sa mearga lovelele la cine trebuie. '

'Lazar'

2021-09-13 13:21:27


'Am mai spus transportul metropolitan cu trenul este sential pentru viitorul\nBrasovului.Exemplu ar trebuii sa fie transportul din regiunea Ruhr-Germania.\nPrin gara Brasov ar trebuii sa circule minim 300 de trenuri pe zi in loc de pana la 30 de trenuri azi.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie