Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 06:33

„Enigma” pierderilor la apă de pe reţelele din blocuri

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 15 martie 2014

Braşovenii care locuiesc la bloc nu au încotro şi trebuie să suporte pierderile, respectiv diferenţele de consum dintre indexul înregistrat la ceasul de branşament şi suma citirilor ceasurilor din fiecare apartament, însă trebuie să ia măsuri pentru a le reduce în cazul în care unii locatari mai fură pe lângă ceas sau există conducte sparte

„Enigma” pierderilor la apă de pe reţelele din blocuri

Factura la apă devine în foarte multe asociaţii de proprietari din Braşov mărul discordiei, atunci când se constată că suma citirilor de pe apometrele din fiecare apartament nu „bate” cu indexul de pe ceasul de branşament al blocului, care este de fapt indicele de referinţă pentru Compania Apa în ceea ce priveşte calcularea facturii.
Astfel, anul trecut, mai bine de jumătate din reclamaţiile înregistrate la Serviciul de Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Primăriei Braşov ridicau printre diverse deficienţe semnalate în activitatea asociaţiilor de proprietari şi problema acestor pierderi la apă. „Foarte mulţi braşoveni sunt de părere că ar trebui să plătească doar cât au înregistrat pe ceasul lor din casă, însă, aceste apometre nu sunt recunoscute de Compania Apa, în primul rând pentru că nu au o clasă de precizie ridicată, faţă de contoarele de branşament montate de Companie la intrarea în fiecare proprietate, ce sunt de înaltă precizie. Compania Apa nu acceptă individualizarea consumurilor în blocuri, ci la un condominiu este doar un singur contor de branşament”, a explicat Corina Bârsan, inspector la Serviciul de Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari.

Adunarea generală hotărăşte modul de repartizare a pierderilor
Legea nu impune un mod de repartizare al pierderilor, astfel că metri cubi care nu ies la socoteală sunt repartizaţi fie pe apartament, fie în funcţie de numărul de persoane din imobil sau procent din consumul fiecărui proprietar. „Ţinând cont că locatarii sunt proprietari pe acel imobil trebuie să înţeleagă că trebuie să suporte şi pierderile şi să ia măsuri pentru a le reduce. Legea nu stipulează o anumită metodă de repartizare a pierderilor, ci lasă decizia la latitudinea adunării generale a asociaţiei de proprietari”, a subliniat reprezentantul Primăriei Braşov.

Pierderile normale între 7 şi 10%
Aceasta a precizat că o diferenţă normală care ar putea apărea între ceasul de branşament şi suma indexurilor adunate de la apometrele din fiecare apartament ar fi între 7 şi 10%, însă, în mai multe cazuri semnalate inspectorilor Primăriei pierderile au fost şi de peste 25%. „În astfel de situaţii, noi le recomandăm administratorilor de bloc să verifice apometrele din fiecare apartament, să vadă dacă funcţionează corect, iar aceste controale să se facă cu firme autorizate. Au fost cazuri în care s-au găsit racorduri paralele care nu treceau prin ceas, însă, în unele blocuri sunt persoane care nu vor să primească astfel de controale şi îi ameninţă pe cei de la asociaţie cu moarte dacă îndrăznesc să îi verifice”, a precizat Corina Bârsan.

Ce zice Compania Apa
Reprezentanţii Companiei Apa susţin că există două cauze pentru pierderile de apă înregistrate în blocuri, respectiv subiective şi obiective. Printre cauzele subiective exemplificate de Companie se numără citirea şi raportarea eronată a indexurilor contoarelor de apartament, executarea de by-pass-uri la contoare prin lucrări ascunse, fraudarea contoarelor cu cuplaj magnetic, defectarea intenţionată sau menţinerea în instalaţii a contoarelor blocate. La cauzele obiective se numără pierderile pe instalaţia interioară a blocului, în subsol sau pe coloanele de distribuţie, fiabilitatea contoarelor de apartament sau erorile de citire. Reprezentanţii Companiei Apa susţin că în urma unor studii efectuate de mai mulţi operatori de apă din România şi străinătate, la mai multe imobile contorizate integral, diferenţa dintre citirile de pe ceasurile individuale şi cele de branşament este cuprinsă între 30 şi 50%. „Aşa cum apreciază şi specialiştii în metrologie, contoarele de apartament ar trebui considerate repartitoare, aşa cum sunt de altfel considerate în alte ţări europene (Germania, Elveţia, Danemarca), eliminându-se inscripţionarea unităţilor de măsură în metri cubi şi inscripţionându-se doar unităţi de măsură volumice. Aceasta înseamnă că aparatele respective nu măsoară în unităţi fizice convenţionale proporţionale cu consumul individual”, au explicat cei de la Apa.

+5 -0

Comentarii

nicolae ciobanu

2016-11-26 01:17:17


RUSINE, tuturor care au responsabilita ti fata de cetateni Romani,aceste S.C. capuse, subordonate primariilor, sant protejate de ordine de guvern sidispozitii aledepartamentelor guvernamentale, {ministere) insa Asociatiile non-profit (de proprietari) nu au beneficiat de nici o reglementare necesara acestora (excepie copilul lui base-... BOKKKK cel mare{MIC] care asimileaza mandatari de la asociatiile dep[roprietari cu salariati PENTRU A INCASA LA BUGET DE LA TOTII PROPRIETARI DE LOCINTE (in romania sint em cei mai multi) taxe , care sau dovedit (furate de BASISTI) cine il cunoaste pe bas-e-itu poate recunoaste ca nimic nu sa fraudat fara stinta lui cu interes material. Asa cum sant prevederile legale -din experenta proprie - sint constient convins ca nici o instanta din ro. nu poate da o hotarare in favoarea in favoarea asciatiilor care reprezinta proprietari de locuinte . Traim in ro. si ma opresc ca tot romanul aici VOTATI ROMANI (sau straini. ca avem multi)

trifan gheorghe

2016-11-19 17:30:09


pierderile/consumurile de apa rece si calda trebuie repartizate conform OMFP nr.1969/2007/anexa la reglementarile contabile prevazute in anexa 2 la ordin /pozitia 28 listeaza/trage la imprimanta LISTA DE PLATA A COTELOR DE CONTRIBUTIE LA CHELTUIELILE ASOCIATIEI DE PROPRIETARI /CAUTA PIEDERI /CONSUMURI APA / CRITERIUL LEGAL DE REPARETRIZARE ESTE COTA INDIVIZA /IMPLICAREA ART.34 SI 37 DIN HG 1588/2007 ESTE O D I V E R S I U N E CARE SE REFERA LA SOCIETATI COMERCIALE[ SPALATORII,BAI COMUNE,] IN SPATIILE COMUNE SAU LA APARTAMENTELE NECONTORIZATE INCHIRIATE DE PROPRIETARI .CONFORM ART. 37 PCT.1 MODUL DE REAPARTIZARE A ACESTOR CHELTUIELI SE STABILESTE PRINTR-O CONVENTIE APROBATA DE COMITETUL ASOCIATIEI.CONSULTA SI PCT.2,3,4,5,6 DIN ACEST ARTICOL.

Deaconescu Ion

2015-12-28 16:38:40


Cazul in care citirea apometrelor se face doar de catre furnizorul de apa rece / calda, apometrele din apartamente nu se citesc niciodata de catre administrator,de verificare metrologica nici nu se mai pune problema,pierdri sunt in proportie de 30-50%, majoritatea locatarilor sunt indiferenti la aceaste pierderi.Cum se poate iesi din aceasta situatie?Legea nu poate sa dea castig de cauza administratorilor care introduc la plata pierderi nejustificate.Exista o solutie? cum sa rezolv problema, eu ca simplu consumator ?A incercat cineva o rezolvare in instanta?..

hasfaleanu cornel

2014-03-16 13:44:34


din pacate atat somitatile de la primarie respectiv cei de la serviciul care se ocupa cu asociatiile de proprietari platiti din banii contribuabililor nu se zbat pentru a da o solutie si nici nu precizeaza limpede ca nu vor sa se implice deoarece sunt foarte comozi verifica numai niste acte si dau niste raspunsuri sablon,deci,care este eficienta la salariul si postul cald.de asemenea si furnizorul de apa salariile sunt asigurate fara probleme,si pe la anceputul instalarii de ceasuri de apartamente,chiar si compania apa a efectuat aceasta operatiune,exista documente,si avem toate sansele ca an continuare vecinii sa se descurce cum pot an rezolvarea problemelor de asemenea natura si altii sa nu le pese deloc doar sa ia salariu,si responsabilitatea sa revina asociatiilor.

BARBESCU

2014-03-15 08:00:50


COMPANIA APA NU DORESTE SA REZOLVE PROBLEMA. PRIN ACEST MOD SE CREIAZA VENITURI SUPLIMENTARE CARE CONDUC LA SALARIILE PE CARE LE CISTIGA. IN SECOLUL21 ESTE POSIBIL SA MERGI PE LUNA DAR NU POTI CONTACTA CONTOARE DE APARTAMENT COMPETITIVE.ESTE O MARE RUSINE. VINE APARTINE TUTUROR PRIMARIE,CONSILIUL PREFECTURA SI NU IN ULTIMUL RIND GUVERNANTILOR CARE NU DORESC REZOLVAREA.MARE RUSINE LA ADRESA NATIEI

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie