Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 17:57

Educaţia de acasă - soluţia pentru combaterea violenţei şcolare

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 26 iulie 2013

La această concluzie au ajuns elevii braşoveni care au participat la Concursul Naţional „Democraţie şi Toleranţă”, organizat la Braşov. Echipa braşoveană s-a clasat pe locul al treilea la nivel naţional

Educaţia de acasă - soluţia pentru combaterea violenţei şcolare

Peste 108 elevi de gimnaziu, din 33 de judeţe ale ţării, împărţiţi pe mai multe echipe, s-au „bătut” în proiecte pe teme de educaţie civică, la Braşov. Oraşul nostru a găzduit, în această săptămână, concursul naţional „Democraţie şi Toleranţă”, aflat la cea de-a 19-a ediţie. Fiecare echipă a avut de parcurs trei probe: o probă de susţinerea a proiectului, una artistică şi proba teoretică. După aproape o săptămână de muncă, cei mai merituoşi au fost premiaţi. Au fost recompensate atât echipele, dar şi elevii cei mai buni dintr-o echipă. Şi Braşovul s-a clasat în topul celor mai bune echipe. Mai exact, trei elevi de la Liceul de Arte Plastice – Ioan şi Andrei Gasparovici, precum şi Sergiu Andrei Blaj, au realizat un proiect cu tema violenţei şcolare. „Nu a fost aşa greu deoarece am colaborat cu toţii şi sperăm ca altă dată să luăm un loc şi mai bun”, ne-a spus Ioan Gasparovici, un  elev care acum trece la gimnaziu. „Ideea mea a fost să promovăm non-violenţa în şcoală şi de aceea am făcut şi un imn pe care l-a cântat colegul meu”, ne explică Sergiu Andrei Blaj, elev în clasa a VIII-a, care a mai spus că pentru acest proiect s-a documentat din mai multe lucrări pe tema drepturilor omului. „Soluţia pe care am găsit-o noi la violenţa şcolară este educaţia primită acasă şi la şcoală”, ne-a spus, scurt, Andrei Gasparovici, şi el elev în clasa a VIII-a. Cei trei s-au clasat pe locul al treilea în ierarhie, primii fiind, ca în fiecare an aproape, echipa din Dâmboviţa, după cum au precizat reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei. „Există trei jurii separate care au notat, în funcţie de probă lucrările, apoi s-a făcut suma şi media care a rezultat a dat ierarhia finală. Sigur că cei care au reuşit să ia premii şi menţiuni sunt acele echipaje mai omogene care au reuşit la toate cele trei probe punctaje superioare”, ne-a explicat Eugen Stoica, director Direcţia Educaţie şi Învăţare pe tot parcursul vieţii, din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale. „Atunci când copii învaţă încă de la o vârstă fragedă, respectul pentru demnitatea umană, pentru egalitate, pentru drepturile omului, atunci ei pot să se opună unor constrângeri pe viitor, se pot dezvolta armonios într-o societate, îşi pot aduce contribuţia într-o societate democratică bazată pe statul de drept şi pe respectul pentru drepturile omului”, a precizat Adrian Bulgaru, şef sector Formare, Institutul pentru Drepturile Omului. Concursul a fost organizat de Ministerul Educaţiei Naţionale, Institutul Român pentru Drepturile Omului şi Inspectoratele Şcolare Judeţene.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie