Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 23:13

Ecopack Ghimbav produce un milion de cutii de carton pe zi

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 10 august 2015

Ecopack Ghimbav produce un milion de cutii de carton pe zi
Compania braşoveană Ecopack Ghimbav a încheiat anul trecut cu afaceri de 24,5 milioane de euro, peste nivelul atins în 2008, anul în care economia românească a fost atinsă de criză. 
„Am depăşit nivelul din 2008. Anul trecut a fost chiar unul istoric în materie de producţie de carton, din toate timpurile. Principalul motiv este creşterea consumului, lumea cheltuieşte mai mult. În plus, dezvoltarea este generată şi de structura comerţului“, a spus Remus Crăciun (foto), directorul general al Ecopack. 
Trecerea comerţului modern de 50% din vânzările totale, investiţiile producătorilor în ambalaje care să le permită să se diferenţieze în lupta tot mai dură pentru clienţi schimbă încet dar sigur piaţa de retail. „Comerţul modern începe să aibă o cotă de piaţă tot mai mare, iar jucătorii din acest segment «vorbesc» în ambalaje. Aceştia vor deveni majoritari pe o piaţă unde comerţul tradiţional încă merge pe ideea produselor aduse la vânzare în maşină“, explică Remus Crăciun.
Directorul general al Ecopack susţine că, deşi în prezent fabrica pe care o conduce vinde în proporţie de 80% ambalaje din carton clasice, tot mai mulţi clienţi încep să ceară ambalaje personalizate. Ceea ce înseamnă că producătorii sunt nevoiţi să fabrice cutii din carton cu design mai complicat, cu tipare tot mai fine şi mai fotografice.
Trendul porneşte de la discounterii din retailul modern, care pun la vânzare produse precum sunt legumele sau fructele direct în ambalajele (cutiile) în care acestea vin de la furnizori. Astfel că aspectul acestor ambalaje a devenit tot mai important pentru ei. „Ambalajul de carton duce un mesaj cu el, este mai igienic pentru că nu poate fi folosit decât o dată şi, până la urmă, reprezintă un venit în aval pentru clienţii noştri, pentru că ei ne vând nouă cutiile utilizate pentru a le transforma în alte ambalaje. Practic, clienţii recuperează între 10% şi 20% din preţul unui ambalaj de carton în acest fel“, mai spune Remus Crăciun.
În prezent, în portofoliul Ecopack se regăsesc companii din mai multe industrii, însă cea mai mare parte a ambalajelor pe care fabrica le produce (65%) ajung la clienţi din industria bunurilor de consum. Printre companiile de pe plan local pentru care Ecopack produce ambalaje din carton ondulat se numără Coca-Cola, Heineken, Starbev, Tuborg, Metro, Lidl, Carrefour, REWE, Mega Image, Caroli sau Hochland.
Zilnic, de pe liniile de producţie ale fabricii din Ghimbav ies un milion de cutii de carton şi, per total, doar 2%-3% ajung pe pieţe externe precum Bulgaria, Grecia sau Ungaria, restul rămânând în ţară. Compania vinde însă şi o pondere importantă din producţie intermediarilor, acelor companii mici care cumpără doar plăci de carton de la marile fabrici, precum este Ecopack şi care produc în unităţi „de casă“ ambalaje în general pentru companiile medii şi mici (care cer volume mai mici de ambalaje).
„Piaţa aceasta de intermediere este undeva la 40% din total şi trebuie să fim şi noi acolo. Suntem zece jucători locali mari în România care, pe lângă competiţia pe care ne-o facem unul altuia, «ne batem» şi cu intermediarii. Oricum, viitorul este producţia specializată de ambalaje din carton“. Ecopack mai controlează, pe lângă fabrica din Ghimbav, şi fabrica de hârtie pentru carton ondulat Ecopaper din Zărneşti. În ambele lucrează circa 350 de oameni în prezent.
 
Creştere a vânzărilor în primul semestru
Ecopack Ghimbav a avut în primul semestru o cifră de afaceri de 55,8 milioane lei (12,5 milioane euro), în creştere cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Compania a realizat în primul semestru al anului trecut o cifră de afaceri de 51,3 milioane lei (11,5 milioane de euro), finalizând anul 2014 cu afaceri totale de aproximativ 108,8 milioane lei (24,5 milioane euro) şi un câştig net de 6,4 milioane lei (1,4 miioane. euro), conform site-ului Ministerului Finanţelor Publice. Ecopack estimează pentru acest an vânzări totale de 115 milioane lei (aproximativ 26 milioane euro). 
Capacitatea de producţie a fabricii Ecopack din Ghimbav este de aproximativ 100 mil. mp de ambalaje de carton pe an, principalii clienţi fiind companiile multinaţionale care au fabrici în România, dar şi firmele cu capital autohton. Compania Ecopack se numără printre cele mai vechi fabrici de carton ondulat din ţară, fiind înfiinţată în urmă cu aproape un secol, în anul 1921.
+1 -0

Comentarii

Laurentiu

2015-10-13 18:01:09


Managerii sunt rupti de realitate, traiesc intr-o reverie egoista. Oamenii sunt rotiti, folositi si secati de resurse, umiliti si persecutati la maximum. Ideile trebuie sa fie doar ale unuia in fata patronului si pe cat mai multi bani. Asa nazism ca acolo mai rar, traume adevarate pt cei care fac greseala sa intre in cuibul de rapitori rautaciosi si spioni. Nu exista strategie si nici recunoastere, doar exploatare si mistocareala, scenarii si parada. Nu exista automatizare, doar lauda unui arogant, haos si degringolada totala, o concurenta artificiala. Articol facut pt manipulare si scuze ieftine ale incompetentei fara margini.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie