Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 10:32

„E-fuels”, viitoarea benzină-motorină

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 22 martie 2023

„E-fuels”, viitoarea benzină-motorină

Comisia Europeană a elaborat un plan care ar permite vânzările de maşini noi cu motoare cu ardere internă care funcţionează numai cu „e-fuels”, un carburant sintetic neutru din punct de vedere climatic. Propunerea, obţinută de Reuters marţi, 21 martie, sugerează crearea unui nou tip de vehicule în Uniunea Europeană pentru maşinile care pot funcţiona numai cu combustibili neutri din carbon. Astfel de vehicule ar trebui să utilizeze tehnologie care le-ar împiedica să conducă dacă sunt folosiţi alţi combustibili, se arată în proiect. Acesta ar include un „sistem de stimulare a alimentării cu combustibil” pentru a opri pornirea maşinii dacă a fost alimentată cu carburanţi neutri în carbon.
Propunerea ar putea oferi producătorilor de maşini o cale de a continua să vândă vehicule cu motor cu combustie şi după 2035, data la care va intra în vigoare în UE interdicţia privind vânzarea de maşini noi care emit CO2.
După luni de negocieri, ţările UE şi Parlamentul European au convenit anul trecut asupra legii. Însă Ministerul Transporturilor din Germania a surprins alte ţări luna aceasta depunând obiecţii de ultim moment la lege, cu câteva zile înainte de un vot final care ar fi văzut-o în vigoare. Cererea principală a ministerului este ca UE să permită vânzările de maşini noi care funcţionează cu combustibili electronici după 2035. Ministerul nu a fost imediat disponibil pentru comentarii.
Un purtător de cuvânt al Comisiei a refuzat să comenteze proiectul de document, dar s-a referit la comentariile şefei UE pentru politică climatică, Frans Timmermans, care a spus săptămâna trecută că orice soluţie trebuie să respecte legea de eliminare treptată din 2035 convenită anul trecut. „Discuţiile sunt în desfăşurare între Comisie şi autorităţile germane”, a spus purtătorul de cuvânt.
Un oficial al UE a declarat luni pentru Reuters că orice propunere privind înregistrarea maşinilor cu electro-carburanţi va fi făcută numai după ce legea de eliminare treptată a motoarelor cu ardere va fi adoptată în sfârşit.
Electro-carburanţii sunt obţinuţi prin sintetizarea emisiilor de CO2 captate şi a hidrogenului produs folosind electricitate fără CO2.
Ele nu sunt încă produse la scară. Un studiu publicat marţi de Institutul de Cercetare Climatică din Potsdam a constatat că toate proiectele planificate de e-combustibil la nivel mondial ar produce doar suficient combustibil pentru a acoperi 10% din cererea Germaniei de utilizare a e-combustibil în aviaţie, transport maritim şi produse chimice în următorii câţiva ani.
Luni, Ministerul Transporturilor din Germania a declarat că discuţiile cu Comisia despre încheierea planificată a noilor motoare cu ardere din 2035 continuă, dar a adăugat că nu poate spune când s-ar putea ajunge la un acord.

+1 -2

Comentarii

'Victor brasoveanul'

2023-03-22 08:16:52


' Nimic nu-i clar, totul este un BLA-BLA. Ce sunt acesti „elctro-carburanti”?'

'Barbu Gh.'

2023-03-22 07:36:15


'Asta miroase a idee de-a doctoriței „greta trotineta”. Da, da, niște devianți progresiști din Occident au propus-o pentru titlul de „doctor” pe această ființă redusă.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie