Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 02:19

După Otopeni, Braşovul

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 06 iulie 2022

Calea ferată către Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav aşteaptă să fie inclusă pe lista de investiţii a CFR Infrastructură. „Fără să generăm cine ştie ce invidii, sperăm ca acest obiectiv să fie prioritizat şi finanţat”

După Otopeni, Braşovul

Aeroportul din Braşov ar putea fi primul, după Otopeni, care să fie conectat la infrastructura feroviară. Pentru realizarea infrastructurii, demersurile au fost începute încă din anul 2019, iar potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean Braşov, în acest moment, demersurile sunt într-un stadiu avansat.
„Încă din anul 2019, la nivelul Ministerului Transporturilor a început pregătirea documentaţiilor, a unui studiu de fezabilitate, pentru legarea Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav de magistralelor feroviare Braşov – Sibiu şi Braşov – Sighişoara. Acest studiu de fezabilitate a fost urmat de obţinerea avizelor şi au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici de către Guvern”, a amintit Adrian Veştea.

„CFR Infrastructură ar putea demara o licitaţie pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor”
Pasul următor ar fi finanţarea proiectului, iar preşedintele Consiliului Judeţean a declarat că „fără să generăm cine ştie ce invidii, sperăm ca în planul de investiţii al CFR Infrastructură, acest obiectiv să fie prioritizat şi finanţat, astfel încât să prindă contur şi acest proiect. Studiul este pregătit”.
Spre deosebire de aeroport, calea ferată amintită de Adrian Veştea nu este un proiect gestionat de Consiliul Judeţean Braşov, astfel că realizarea lui depinde de autorităţile centrale. „Acest proiect a apărut după ce am făcut mai multe demersuri, demonstrând că investiţia este necesară. Vom face şi în continuare demersuri. Având la dispoziţie documentaţia tehnică, CFR Infrastructură ar putea demara o licitaţie pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor”, a continuat Veştea.

Cum va fi operat Aeroportul Braşov
Pe de altă parte, legat companiile care ar urma să opereze de pe aeroport, Adrian Veştea a menţionat că au se poartă discuţii cu mai mulţi operatori, dar a amintit că nu a primit acceptul să facă publice numele acestora. „Va fi un parteneriat între Aeroportul Braşov şi companiile aeriene. Există foarte multe companii aeriene care doresc să opereze pe aeroportul de la Braşov”, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
Reamintim că discuţii privind operarea unor curse pe Aeroportul Braşov au fost purtate cu companii precum Wizzair, LOT, Turkish Airlines sau Blue Air.


 

Comentarii

'Observator '

2022-07-06 17:45:30


'In cazul Brasovului e clar ca o simpla legatura intre Gara si aeroport este total ineficienta pentru ca ruta e scurta si ar avea foarte putini calatori; singurul lucru care face sens este legatura cu cele doua cai ferate ,respectiv dinspre Sibiu si dinspre Sighisoara pentru cei care vor sa ajunga la aeroport din aceste zone ; astfel,nu vad de ce ar fi cineva invidios pentru ca vorbim de alte conditii ca la Otopeni ,unde calea ferata respectiva face legatura strict intre Gara de Nord si aeroportul Otopeni ; oricum si aceasta linie este destul de putin folosita in conditiile in care intr-un an obisnuit aeroportul Otopeni este tranzitat de 10 milioane de pasageri ; probabil ca aceasta ruta dintre Gara de Nord si aeroport este operata in pierdere ;'

'Maria '

2022-07-06 16:40:19


'Autobuz sau metrou, soluțiile cele mai viabile și de viitor. Traseu, gară Brașov-aeroportul Ghimbav. '

'Lazar'

2022-07-06 12:54:05


'Legatura feroviara a aeroportului Si terminalul cargo sunt vitale pentru dezvoltarea lui.'

'Pascu Dorel '

2022-07-06 10:35:03


'Calea ferată va fi construită în campania alegerilor următoare. Nu ne doare gura să promitem.Si aeroportul in fiecare campanie domnul Vestea se laudă că vom zbura curând. Când? Peste încă 3 alegeri că să aibă cu ce păcăliți fraierii. Este gata aeroport. În curând vom zbura. Păcăleli și amăgiri multe. '

'Cineva'

2022-07-06 08:42:14


'Vorba lunga saracia omului. Exact trenul ne lipsea ca sa dam drumul la aeroport. Economic nu stiu daca merita investitia, dar pentru ca vin bani gratis de la EU putem ne satisfacem toate poftele. Considerand traficul actual din Brasov si distantele destul de mici un transport de autobuz din Bartolomeu la Aeroport ar fi mai mult decat suficient. Se poate merge pe la CATTIA ca este mai scurt si mai putin aglomerat.'

'Rammstein'

2022-07-06 06:38:04


'Da tocmai companile de 2 bani vor veni!!..cât despre tren sa auzim numsi de bine,normal trebuia sa faca un metrou de la steagul până la aeroport..asa brașovul devenea primul oraș cu metrou la aeroport din țară... '

'Barbu Gh.'

2022-07-06 06:36:04


'Ce investiții? ĂȘTIA VOR SĂ TREACĂ ÎN CÎRCA U.A.T.-URILOR CĂILE FERATE DAR EI VORBESC DE „INVESTIȚII”! Da, da, asta ar vrea cei de la C.F.R..'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie