Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7373 - 18 ian 02:54

După ce maşină se uită românul în târg

Autor:

Publicat la 24 august 2013

După maşinile tot mai ieftine: 2 din 3 autoturisme second-hand importate în iulie costă sub 3.000 de euro

După ce maşină se uită românul în târg
Cele  mai importate trei modele auto au fost luna trecută Volkswagen Golf III, Golf IV şi BMW Seria 3, generaţia de la sfârşitul anilor 90, adică maşini cu o vârstă medie de circa 15 ani, în  timp ce în perioada similară a anului trecut clienţii se orientau către maşini precum VW Golf IV sau Opel Astra G, cu o vârstă medie de 10-12 ani.
Mai mult, potrivit raportului Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), din cele 26.800 de maşini second-hand înmatriculate, 14.800 sunt maşini cu o vechime cuprinsă între 10 şi 15 ani, iar peste 18.000 de maşini au o vechime cuprinsă între 10 şi 23 de ani, cu norme de poluare non-Euro, Euro 1 şi 2, acestea fiind totodată şi cele mai poluante. Astfel, clienţii auto preferă acum maşini cu preţuri de mai puţin de 3.000 sau chiar sub 1.000 de euro, în timp ce cel mai ieftin automobil nou costă peste 6.000 de euro.
Avalanşa maşinilor vechi şi poluante are loc în condiţiile în care statul a investit aproape 500 mil. euro în programul Rabla din 2005 şi până în prezent pentru a scoate de pe drumuri maşinile vechi. În plus, numai în acest an statul investeşte 30 mil. euro pentru a scoate din uz 20.000 de maşini mai vechi de zece ani, în timp ce doar în iulie au intrat peste 18.000 de rable din import.
„Importurile de maşini second-hand cu greu pot fi temperate în România cu cât acestea nu sunt fiscalizate corespunzător. Dacă a crescut taxa pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4, acum clienţii s-au orientat către Euro 1 şi 2, iar acest lucru se poate observa din statistici. Pe lângă maşinile vechi preferate acum pentru timbrul de mediu redus, sunt şi multe maşini cu preţuri de 10.000 – 13.000 de euro, ceea ce reprezintă o concurenţă directă pentru automobilele noi”, a spus Nicolae Sorescu, directorul grupului Rădăcini, care deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Citroen, Suzuki şi Mazda.
 
Cea mai căutată marcă pe piaţa maşinilor de ocazie 
Marcă Nr. bucăţi înmatriculate
1. Volkswagen 31.728 unităţi + 49,33%
2. Opel 22.080 unităţi +20,15%
3. Ford 15.181 unităţi
 
Mărci de lux cumpărate, peste 8.000 de euro la second hand
1. Audi 8.076 unităţi
2. BMW 8.218 unităţi
3. Mercedes-Benz 5.401 unităţi
4. Jaguar 119 unităţi
5. Bentley 8 unităţi
6. Ferrari 7 unităţi
7. Rolls Royce 7 unităţi
8. Lamborghini 2 unităţi
 
VECHTURILE ALTORA. În primele şapte luni ale anului au fost înmatriculate nu mai puţin de 127.453 de autoturisme de ocazie, cu 42,79% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional