Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 23:21

După ce l-a mutat la Braşov, Intersnack a „exportat” brandul Nutline în Germania

Autor:

Publicat la 19 februarie 2015

Totuşi, alunele din magazinele nemţeşti nu sunt produse la Ghimbav.

După ce l-a mutat la Braşov, Intersnack a „exportat” brandul Nutline în Germania
Compania Intersnack România, care deţine o fabrică la Ghimbav, a luat decizia de a extinde aria de vânzare a produselor din brandul Nutline - seminţe prăjite, fistic sau migdale ş.a. - pătrunzând astfel şi pe piaţa Germaniei, în magazine şi în mai multe lanţuri de drogherii.
Brandul a fost achiziţionat de către Intersnack în 2010 de la Alka Grup, companie controlată de omul de afaceri de origine israeliană Amir Krenzia. În urma acestei achiziţii, germanii au investit şapte milioane de euro într-o fabrică la Ghimbav, mutând aici inclusiv producţia din Bulgaria. „Pentru a eficientiza achiziţia, Intersnack a luat decizia de a extinde brandul şi în alte ţări pe ale căror pieţe ar exista potenţial. Germania cu piaţa sa de alune şi seminţe crude este o primă astfel de oportunitate”, a declarat Iulia Andresoiu, marketing director al Intersnack România, companie care a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 264 milioane de lei (60 milioane de euro).
Vânzările Nutline depăşesc 20 de milioane de euro, în condiţiile în care în 2013 brandul aducea circa 40% din afacerile de pe plan local ale Intersnack, potrivit informaţiilor furnizate de companie la acea vreme. Pe lângă brandul Nutline, compania mai are în portofoliu şi alte branduri precum Chio (chipsuri), Felix-Fiesta (alune).
În România, sub brandul Nutline compania vinde o gamă largă de alune şi seminţe precum arahide, fistic, migdale, mixuri de alune şi fructe confiate, seminţe de florea soarelui pestriţe, negre sau albe, seminţe de dovleac şi miez de seminţe de floarea soarelui.
În Germania, produsele comercializate sunt asemănătoare cu cele vândute în România, ambalajul produselor fiind însă diferit. Produsele destinate pieţei din Germania nu sunt fabricate însă în România.
„Nu este exclusă continuarea expansiunii, dar nici nu există o decizie luată în acest sens până în acest moment. Produsele din gama Nutline din Germania nu sunt fabricate în România”, a precizat Iulia Andresoiu.  Astfel, Nutline este unul dintre puţine branduri româneşti din industria alimentară care a ajuns să fie produs şi în fabrici din străinătate. Nutline a intrat în portofoliul Intersnack în 2010, după o tranzacţie evaluată la acea vreme la peste 10 milioane de euro.
Cristian Rey, care a condus Intersnack România timp de 16 ani până la jumătatea anului trecut, spunea că achiziţia acestui brand a condus la majorarea cifrei de afaceri cu circa 65-75%.
Achiziţia Nutline nu este singura de acest fel făcută de germani pe plan local. Intersnack a cumpărat în 2006 compania Flipper, cu brandurile Felix şi Fiesta. Treptat, România s-a transformat într-un hub regional pentru Intersnack, de la Bucureşti coordonându-se şi activităţile din Bulgaria, Serbia şi Macedonia. Grupul german a intrat pe piaţa locală în 1994-1995, prin intermediul distribuitorilor, iar mai apoi a intrat direct în România.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie