Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 19:40

NU E NEAGRĂ, E GRI…

Drumurile comunale „tinere” au totuşi o şansă să fie reparate cu bani europeni

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 10 martie 2016

Nu sunt excluse de la finanţare prin PNDR, dar afectează punctajul proiectului

Oficialii Consiliul Judeţean Braşov au decis să declaseze la începutul acestui an aproximativ 200 de km de şosele, fiindcă acestea nu îndeplinesc standardele pentru a avea acest indicativ. Totodată, primarii ar avea şansa să obţină fonduri nerambursabile prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) pentru a executa reparaţiile. Astfel, oficialii Centrului Regional pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (CRFIR) 7 Centru au venit cu unele precizări în ceea ce priveşte finanţarea lucrărilor de modernizare a acestor şosele, după ce iniţial - în cadrul unei sesiuni de prezentare pentru primarii din judeţ a măsurilor de finanţare pe PNDR 2014 – 2020 -, au susţinut că declasarea acestor şosele trebuie să fie făcută cu cel puţin un an înainte de depunerea cererii de finanţare pentru ca proiectul să fie eligibil şi să obţină banii europeni.
„Conform prevederilor din Ghidul Solicitantului Submăsura 7.2, precum şi din metodologia de verificare a cererilor de finanţare, se verifică numărul total de km propuşi pe clase de drumuri şi numărul de kilometric existenţi la nivelul anului anterior depunerii proiectului din inventarul domeniului public al comunei. Numărul de km existenţi la nivelul anului anterior se introduce într-o formulă de calcul, precizată în Ghid, şi care este utilizată la principiul de selecţie 2.2 «Proiecte care deservesc direct cât mai mulţi locuitori din cadrul comunei/ADI (Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară – n.r.)». Formula stabileşte doar punctajul acestui criteriu de selecţie, dar nu exclude de la finanţare solicitanţii care nu şi-au înscris în domeniul public drumurile cu mai mult de un an”, se arată într-o informare CRFIR, transmisă ieri redacţiei.
De aici se poate înţelege că drumurile intrate în patrimoniu în 2016 şi neincluse în inventarul existent al localităţii în 2015 pot fi prinse în cererile de finanţare (pe baza HCL de preluare în patrimoniu avizată de Prefectură) pentru obţinerea de fonduri pentru reabilitare, dar afectează punctajul proiectului.
În total, CJ Braşov a decis declasarea a 37 de şosele, mai mult de jumătate dintre acestea fiind doar pietruite, iar primarii vor trebui să se grăbească să întocmească proiectele pentru reabilitarea acestora dacă vor să acceseze bani prin PNDR, ţinând cont că sumele vor fi alocate pe principiul „primul venit, primul servit”.
De asemenea, reprezentanţii Centrului Regional pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale 7 Centru mai susţin că nu este absolut necesar ca drumurile comunale ce fac obiectul unei cereri de finanţare prin PNDR pentru a fi reabilitate să facă legătura între localităţi, acest criteriu urmând să fie luat în calcul doar în cazul proiectelor de investiţie depuse prin Asociaţiile de Dezvoltare Intercomunitară, pentru a se putea calcula punctajul.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie