Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 05:49

Drumul Nimănui din 2009!

Autor: Ionuþ DINCÃ, Bunã Ziua Braºov

Publicat la 26 iunie 2013

DN1 riscă să ajungă un nou „drum al rușinii” pe porțiunea care traversează Făgărașul Tronsonul nu mai are administrator de cinci ani și deci nu are cine să îl repare, ținând cont că Primăria se judecă cu Ministerul Transporturilor în ceea ce privește preluarea sa

DN1 riscă să ajungă un nou „drum al rușinii” pe porțiunea care traversează Făgărașul Tronsonul nu mai are administrator de cinci ani și deci nu are cine să îl repare, ținând cont că Primăria se judecă cu Ministerul Transporturilor în ceea ce privește preluarea sa. Dacă până la Făgăraș și după Făgăraș, DN1 arată impecabil, în municipiu, gropile și denivelările se înmulțesc ca ciupercile după ploaie, ceea ce face ca traficul să se desfășoare cu dificultate, iar șoferii să scoată din buzunar mai mulți bani pentru repararea mașinilor. În ultimii ani, s-au mai pus mici plombe, însă acestea nu au ținut prea mult timp ținând cont că traficul este intens, dar mai ales că drumul este tranzitat și de foarte multe autovehicule de mare tonaj. Ministerul Transporturilor a preluat din proprietatea Primăriei Făgăraș, în 2004, acest tronson din DN1, pentru a-l reabilita complet. Reparațiile făcute de drumari nu au ținut prea mult timp, ținând cont că nu s-a făcut o reabilitare integrală a covorului asfaltic, astfel că gropile au reapărut, iar, în 2009, Ministerul Transporturilor a decis să dea înapoi șoseaua Primăriei, dar într-o stare jalnică. Primarul Sorin Mănduc ne-a declarat că, în 2004, drumul a fost preluat după emiterea unei hotărâri de Guvern și a uneia de Consiliu Local, dar, acum patru ani, oficialitățile de la București au vrut să-l înapoieze, numai printr-o Hotărâre de Guvern și în lipsa uneia de Consiliu Local. „Consiliul Local s-a opus preluării drumului ținând cont că nu era reparat. Scopul preluării de către Ministerul Transportului era tocmai repararea integrală a drumului”, a precizat edilul. Astfel, s-a ajuns în instanță, însă, până la un verdict final în procesul privind litigiul de administrare, situația reparării drumului nu are rezolvare. Acum, procesul dintre Primăria Făgăraș și Ministerul Transporturilor, a ajuns la Curtea Constituțională pentru a se afla dacă actul normativ al guvernului emis în 2009 este constituțional sau nu. S-a admis excepția de neconstituționalitate ,,Tribunalul Brașov a admis excepția de neconstituționalitate, însă nu știm când se va da verdictul final de către Curtea Constituțională. Dacă vom primi câștig de cauză, Drumul Național 1 va reveni la Ministerul Transporturilor și va reintra probabil în reabilitare pe bugetul Ministerului Transporturilor. Dacă nu, vom face demersuri pentru ca Ministerul Transporturilor să sprijine reabilitarea reabilitat, deoarece bugetul nostru nu ne permite o asemenea investiție. Noi nu putem să facem acum reparații, fiindcă am fi trași la răspundere de Curtea de Conturi, ținând cont că am investi în ceva ce nu este al Primăriei”, a subliniat Mănduc. Dacă ministerul nu va investi în acest drum, acesta riscă să ajungă un nou „drum al rușinii”, ca și drumul județean dintre Șercaia și Hoghiz, pe care ministerul a refuzat să-l administreze, iar autoritățile județene nu au fondurile necesare pentru a investii în modernizarea sa integrală.
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie