Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 15:31

Drumul Făgăraş - Calbor - Boholţ intră în reparaţii

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 iulie 2021

Consiliul Judeţean Braşov este dispus să plătească peste 14 milioane de lei, pentru reabilitarea unor sectoare degradate

Drumul Făgăraş - Calbor - Boholţ intră în reparaţii

Drumul judeţean 104J (Cartierul Galaţi din Făgăraş – Calbor – Boholţ) va intra în reparaţii pe două sectoare degradate, licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor fiind lansată în 26 iulie de Consiliul Judeţean Braşov. Conform anunţului licitaţiei, termenul de depunere a ofertelor este 18 august, iar valoarea estimată a contractului este de 14.353.248 lei, cu tot cu TVA.
În documentaţia aferente licitaţiei se menţionează că drumul este afectat pe două porţiuni în zona Pădurii Făgetului, în apropierea municipiului Făgăraş.
Una dintre porţiunile afectate, cu o lungime de 45 m, amplasată la kilometrul 7+850, este în apropierea unei construcţii, probabil militare. Pe această porţiune, drumul este deformat, prezintă tasări, covorul asfaltic este afectat, iar şanţul de scurgere a apelor pluviale este colmatat.
În expertiza tehnică se menţionează că versantul şi corpul drumului, degradarea şoselei a fost favorizată şi de lipsa lucrărilor de drenaj. De asemenea, starea drumului a fost afectată şi de traficul rutier, care a crescut în intensitate şi greutate.
Celălalt sector cu probleme este între kilometrul 9+600 şi kilometrul 10+300. În timpul expertizelor, specialiştii au apreciat că drumul iniţial a fost lărgit pe una dintre laturi. Şi pe acest sector au fost constatate fisuri, crăpături şi denivelări ale covorului asfaltic, iar şanţul de scurgere este colmatat. Conform expertizei tehnice, acest sector de drum este construit într-o zonă cu acumulări şi infiltrări ale apelor meteorice. Şi pe acest segment, degradarea a fost favorizată de lipsa lucrărilor de drenare a apelor, precum şi de trafic.
În cazul în care nu s-ar realiza reparaţiile, specialiştii Consiliului Judeţean Braşov apreciază că „sectoarele de drum ar suferi degradări continue, care, în final, ar duce la îngreunarea circulaţiei, dar şi la o creştere a timpului de intervenţie în situaţii de urgenţă”.

Lucrările vor dura 12 luni  
În baza acestui contract, consultantul va trebui să pregătească documentaţia tehnică, apoi să execute lucrările. Printre altele, constructorul va trebui compacteze terenul, să refacă acostamentele, drenurile, şi covorul asfaltic. În documentaţia aferentă licitaţiei se menţionează că structura rutieră se va dimensiona pentru un trafic calculat pentru o perioadă de 15 ani.
Spre deosebire de situaţia actuală, pe porţiunile pe care vor realiza sisteme de drenaj, şanţurile vor fi realizate din beton. De asemenea, se vor monta parapete în zona podeţelor.
În cazul în care se va stabili un constructor, acesta va avea la dispoziţie 12 luni pentru finalizarea lucrărilor, însă nu se vor lua în considerare lunile de iarnă.

+3 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie